Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Eftersom du nu är en självutnämnd mus-connoisseur kanske du kan hjälpa mig med att hitta en ny mus?
Sitter idag med en Xtrfy M42 wireless som jag varit mycket nöjd med förutom att den börjat dubbelklicka med vänsterklicken, så kan man inte ha det

Det jag söker är en lätt mus, wireless med återuppladdningsbart batteri via sladd.

om man vill undvika dubbelklick så bör man gå efter Omron Optical switches. beroende på prisnivå så skulle jag säga:

Scyrox V8 https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/v8-tradlos-8k-super...

HITSCAN Hyperlight 8K https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/hitscan-hyperlight-...

WLMouse Beast X https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/wlmouse-beast-x-8k-...

Lamzu Atlantis Mini (ser ut att vara samma storlek som Xtrfy M42) https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/lamzu-atlantis-mini...

om man vill ha grym batteritid:

Darmoshark M3 4K https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/m3-4k-wireless-gami...

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

om man vill undvika dubbelklick så bör man gå efter Omron Optical switches. beroende på prisnivå så skulle jag säga:

Scyrox V8 https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/v8-tradlos-8k-super...

HITSCAN Hyperlight 8K https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/hitscan-hyperlight-...

WLMouse Beast X https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/wlmouse-beast-x-8k-...

Lamzu Atlantis Mini (ser ut att vara samma storlek som Xtrfy M42) https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/lamzu-atlantis-mini...

om man vill ha grym batteritid:

Darmoshark M3 4K https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/m3-4k-wireless-gami...

Efter att ha kikat på dina rekommendationer så lutar det åt Darmoshark på grund av priset eller Scyrox V8. Vilken av dessa rekommenderar du? fördelar/nackdelar? Tack för din vänliga respons förresten!

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Efter att ha kikat på dina rekommendationer så lutar det åt Darmoshark på grund av priset eller Scyrox V8. Vilken av dessa rekommenderar du? fördelar/nackdelar? Tack för din vänliga respons förresten!

jag äger inte själv Scyrox, men har hört att den är hyllad, så jag kan inte yttra personliga erfarenheter. Darmoshark äger jag däremot, och den har den bästa batteritiden med råge av alla möss jag äger om man väljer att inte köra med 4k polling rate. jag kör med 500-1000 polling rate beroende på användningsområde och spel. (väger också mest med sina 65 gram, men väger lika mycket som Xtrfy musen). knapparna känns responsiva och sidoknapparna är inte svampiga som de brukar göra hos de flesta möss. Det negativa med den tycker jag är att mjukvaran man hämtar ner står på kinesiska direkt man startar den, men i övre högra hörnet klickar man en rullista väljer det andra som står på kinesiska och då byts den till engelska (värt att nämna är att mjukvaran man hämtar ner är en "false positive" och ibland säger Windows ifrån vid första uppstart, men det körde jag ändå och har inte upplevt problem) sen stock skatesen. man känner hur de rispar musmattan. det verkar att de ger med sig med tiden har jag läst. men de pillade jag bort på en gång och ersatte med dot skates (vilket jag rekommenderar att köpa. https://www.maxgaming.se/sv/mouse-skates/obsidian-mouse-skate...

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Ett stycke CRT. En Philips 28PT4418/01 med fjärrkontroll och manual. Inväntar bara en SCART RGB-kabel, sen skall det spelas.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Nytt järnset (King Forged Tec Svart) en till hybrid (TSR2) och en resebag inför kommande säsong och golfresa till påsk ⛳

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

En Acer Nitro 16

Visa signatur

Acer Nitro 16
Ryzen 9 8945HS | 1TB SSD | 32GB RAM | RTX 4070

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att prova på Unifi så det fick bli en Cloud Gateway Ultra, samt ett jättelångt (600mm) borr så jag helt säkert tar mig genom väggarna för att dra nätverkskabel.

...och så råkade jag snubbla över en i9 9900K som inte var svindyr. Helt okej uppgradering från en i5 9600K ändå.

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

En kompis bestämde sig för att testa en Android platta efter att ha kört med iPad i typ 10+ år, men hon kom inte riktigt överens med Android sa hon
Så jag fick köpa denna av henne för 2000 spänn, kändes rätt okej ändå.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Min första Speedmaster MoonSwatch: Mission To Saturn.

Supernöjd! 😊

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Supernöjd! 😊

<Uppladdad bildlänk>

Snygg! Akta bara, glaset repas superlätt tyvärr.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Tänkte göra det lite mysigt i badrummet så köpte denna Shelly-controller som kommer styra en rgbw-ledlist jag har liggandes. Tror det kommer bli kalas

Visa signatur
Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Perrablerra:

Tänkte göra det lite mysigt i badrummet så köpte denna Shelly-controller som kommer styra en rgbw-ledlist jag har liggandes. Tror det kommer bli kalas

<Uppladdad bildlänk>

Länk?
Förresten, kom på att Shelly kör wifi och inte zigbee

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Supernöjd! 😊

<Uppladdad bildlänk>

Varifrån köpte du den?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Länk?

Wifi och Bluetooth för denna. Har rgbw2 sedan tidigare och de är bara wifi om jag inte mins fel. Denna var typ halva priset. Får hoppas den kommer fungera lika bra som de andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Länk?

Kommer snart med Zigbee också.
https://www.shelly.com/blogs/media-kit/shelly-group-introduce...

Permalänk
Medlem

Ena disken håller på att dö så hoppas jag hinner flytta över allt innan till nya

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ny TV-möbel

Hur det såg ut innan ser ni i här under.

VARNING, STARKA BILDER

En av SweC:s värsta kabelhärvor?!?

Dold text
Permalänk
Medlem

Har blivit lite smått och gott det senaste.

Audio Pro A10 MKII
Sony A7 III
Logitech MX Vertical
AKB Vero
Iphone 16 Pro Max

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell • AKB Vero
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

https://i.imgur.com/VrFiLc1.jpg
Ny TV-möbel

VARNING, STARKA BILDER

Dold text

Sista bilden kan nog tyvärr leda till en perm.ban men samtidigt kan du säkert vinne någon tävling!

Permalänk
Medlem

Ny TV-möbel

VARNING, STARKA BILDER

Dold text

Herre jösses vilken kabelhärva!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

<Uppladdad bildlänk>

Måste bara få visa hur fint det blev

Nu kan man verkligen mysa när det ska läggas kablar Är en rgbw-ledlist så bara välja färg efter humör. Älskar dock blått så lär bli så som standard.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Varifrån köpte du den?

Svåra att få tag på i Sverige, så köpte via en nätbutik i Köpenhamn; Takeoff.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Permalänk
Medlem

Var en tur till trondheim med grabben och han ville in på Outland (tänk SciFi-bokhandeln).

Sprnag på dessa och nostalgivillhöver tog överhanden.

Men de är fanken tjusiga och jag har ägt och klarat de flesta av dom

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Fick skäll för att jag använt en yxa som slägga, så nu jävlar ska här bonkas ner stolpskor.

Ska försöka flytta tillbaka båthuset efter veckans storm så insåg att jag behövde en större kofot som hävarm för att lyfta reglarna. Bytte således ut yxan i framsätet, som hamnade i förrådet, mot en 900 mm kofot. Perfekt när man ska hem på kvällen...

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Senaste HD uppgraderingen. Min första uppgradering var från 80MB till 540MB. Men det är snart 30 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Jag ska erkänna att jag inte ens kollat. Har deras vita kablar som är type-4 så har kvar samma kablar som jag använde till mitt SF750 som också har type-4.

Edit: Kikade och har ingen aning om ifall det är 12VHPWR eller 12V-2x6.
Edit2: Står 12VHPWR på förpackningen såg jag nu så det verkar vara dåliga nyheter där.
Edit3: Enligt Corsair så är skillnaden inte i kabeln utan i portarna på GPU.

Jag är lite förvirrad ang 3.0 vs 3.1. Jag köpte samma nätaggregat som dig, tror jag, i november men har inte kvar kartongen (så vet inte om det stod 3.0 eller 3.1. Kollar man på Corsairs hemsida står det dock att HX1200i uppfyller standarden för 3.1 certifiering. Ska man tolka det som att alla HX1200i är 3.1 certifierade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lptrp:

Jag är lite förvirrad ang 3.0 vs 3.1. Jag köpte samma nätaggregat som dig, tror jag, i november men har inte kvar kartongen (så vet inte om det stod 3.0 eller 3.1. Kollar man på Corsairs hemsida står det dock att HX1200i uppfyller standarden för 3.1 certifiering. Ska man tolka det som att alla HX1200i är 3.1 certifierade?

Ja, det är 3.1 certifierat. Det är certifierat i efterhand och kabeln till grafikkortet är densamma. Det är själva kontakten på grafikkort som uppdaterats från 12VHPWR till 12V-2x6.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Supernöjd! 😊

Skrivet av maLakai:

Snygg! Akta bara, glaset repas superlätt tyvärr.

Glaset repas extremt lätt ja, men det finns medel man kan köpa för att polera upp. Köpte någon variant på Amazon så vart det som nytt

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

Ny TV-möbel

VARNING, STARKA BILDER

Dold text

Det va en snygg möbel. Var har du köpt den? Länk?

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Ja, det är 3.1 certifierat. Det är certifierat i efterhand och kabeln till grafikkortet är densamma. Det är själva kontakten på grafikkort som uppdaterats från 12VHPWR till 12V-2x6.

Got it, tack för förklaring!