Alla fyndtips från mellandagsrean

Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Moderator
Moderator

Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Vi tar i brist på traditionsenligt trådsläpp över stafettpinnen från Bakgrund just detta år och fortsätter enligt samma upplägg som i förra tråden från 2024.

Tanken är alltså att posta bilder på ditt senaste inköp. Det kan handla om allt från datordelar till munskydd, bilar, luftfritöser, strumpor eller impregnerat virke.

Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder). Lite kort beskrivning eller information är alltid trevligt. Undvik dock att sväva iväg i för långa diskussioner, lyft hellre ut detta till en egen tråd eller gör upp via PM!

Nytt: Förtydligar på förekommen anledning att det handlar om fysiska produkter och bilder på dem, inte t.ex. screenshots på digitala köp.

Hur laddar man upp bilder i forumet?-guide

Det är numera möjligt att ladda upp en bild direkt i forumet, klicka på "Ladda upp bild"-knappen i svarsrutan.

För den som hellre delar bild från extern källa, se nedan.

Ladda upp bilden på valfri bilduppladdningstjänst, exempelvis imgur.com.

Kopiera sedan länken till bilden inklusive filändelse, t.ex. .jpg eller .png.

Infoga bild:
Använd "infoga bild"-funktionen eller [img]-taggar för att infoga en bild, dvs. [img]bildlänk inkl. filändelse[/img]

Visa mer
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

jag har blivit en mus-connoisseur. Sjukt snabb musmatta Artisan FX Key-83. ultralätta möss från WLMouse och Endgame Gear. kommer aldrig använda en mus som väger 60+ gram igen. väl värt pengarna

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Rekordmedlem

Tänkte prova om de funkar och det gör de men de är inte direkt prisvärda men det är väl en unik produkt så finn ingen konkurrens. Värmer även öronen så det är ingen sommarprodukt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Måste det va köpt 2025? Köpte en extra PS5 Pro Controller så jag inte känner mig så dum för att använda den andra jag köpte, smort.
Köpte även en Portal men vet inte varför, var väl mest för att ha alla 30th anniversary grejerna.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på ett 7900xtx kartongskada häromdagen för 9k
Bara en ytterst liten kartong skada.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Sapphire 7900xtx Nitro+ - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Logitech 910 mus.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Reste längs kusten söderut mellan jul och nyår, och där är även landets mejeri-centrum, så att eh.. kom hem med ost.

Vi är väldigt bortskämda med utbudet i svenska butiker. Här hittar man oftast bara en sorts ost, Tasty aka Cheddar, så kan man välja mellan 2-3 olika producenter bara. Vissa har olika vintage, men det är vanligtvis enda variationen man får.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Salutkanon

Salutkanon, Stafsjö bruk. Ja, det går att skjuta med den 😎.

Nej, det behövs ingen licens för salutkanoner i Sverige, så länge de inte är gjorda för gastäta patroner. Krutet kräver dock tillstånd med undantag för max 200 gram förpackat i färdiga salutskott med max. 10 gram krut i varje. Du får inte heller skjuta inom tättbebyggt område utan tillstånd.

Permalänk
Medlem

Firade på sätt som gjorde det svårt att hålla vid traditionen med den årliga trådstarten vid tolvslaget. Tack för att du tog vid och upprätthåller någon form av tradition ändå, nytt år, ny tråd!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

<Uppladdad bildlänk>
Salutkanon, Stafsjö bruk. Ja, det går att skjuta med den 😎.

Nej, det behövs ingen licens för salutkanoner i Sverige, så länge de inte är gjorda för gastäta patroner. Krutet kräver dock tillstånd med undantag för max 200 gram förpackat i färdiga salutskott med max. 10 gram krut i varje. Du får inte heller skjuta inom tättbebyggt område utan tillstånd.

Har också en sån som står och skräpar på en hylla. Galet tryck i dessa. Skjuter inte själv men har en bekant som brukar skjuta för flaggan. Han har en egen ö så ingen risk att grannarna gnäller

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Tänkte prova om de funkar och det gör de men de är inte direkt prisvärda men det är väl en unik produkt så finn ingen konkurrens. Värmer även öronen så det är ingen sommarprodukt.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Bra köp! Känns lite dyr vid en okulärbesiktning, men vilken kanonprodukt. Har använt mina till varje cykeltur sen 2018. Mina öron verkar ha en aerodynamisk defekt som gör att minsta fartvind rakt framifrån gör att jag inte hör annat än vindbuller, men med dessa hör jag världen runt omkring mig. Väl värt den något ökade värmen runt öronen även den hetaste av sommardagar.

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem

Okej jag erkänner. Jag är torsk på Lego-blommor..

Dold text
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Råkade buda hem ett Nzxt Vertical GPU Mounting Kit på tradera så fick ju testa trycka i de i datorn

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7700X|RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Corsair Vengeance RGB DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Samsung 28" Odyssey 4K 144 Hz
Hemmbio:
Epson EH-LS500B 4K|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Köpte nya öronkuddar till mina Sony WH-1000XM4 från Wicked Cushions efter att ena gamla spruckit. De är tjockare och jag har även tidigare köpt ett par liknande till mina Sony MDR-7506 som fungerat bra.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Köpte nya öronkuddar till mina Sony WH-1000XM4 från Wicked Cushions efter att ena gamla spruckit. De är tjockare och jag har även tidigare köpt ett par liknande till mina Sony MDR-7506 som fungerat bra.
<Uppladdad bildlänk>

Sitter de skönare med de nya kuddarna? Har jag mina på en längre stund tycker jag att de klämmer. Vore skönt att bli av med om det räcker med att byta kuddarna.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Sitter de skönare med de nya kuddarna? Har jag mina på en längre stund tycker jag att de klämmer. Vore skönt att bli av med om det räcker med att byta kuddarna.

Just i början så är de lite hårdare. Dock så ska ju memory foam mjukna med tiden så fråga mig igen om en vecka eller så.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Okej jag erkänner. Jag är torsk på Lego-blommor..

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Vart ifrån beställde du för jag har beställt samma kit men inte fått det än.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Vart en ny prolle .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Frun tog i från tårna och klickade hem en Roborock Qrevo MaxV

Permalänk
Medlem

Ingen pizza än!? Brukar väl ändå vara tradition.

Själv har jag köpt en hel del brädspel, Ark Nova, Tapestry, Everdell, Ticket to Ride, Challengers (ej på bild, är på köksbordet), Pandemic, Sushi Go party och sist "Just one". Kände att det var dags att utöka sortimentet hemma! Ticket to Ride har jag och sambo spelat väldigt mycket, och vi spelar just nu igenom Challengers men njae, vi är nog inte helt sålda på det. Är nog roligare om man är fler.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Ny mus och lite streamingprylar

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3200 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34BG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Nya soffan och soffbordet kom igår med.

Och frös om fötterna så fick bli porriga tofflor 🥳

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7700X|RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Corsair Vengeance RGB DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Samsung 28" Odyssey 4K 144 Hz
Hemmbio:
Epson EH-LS500B 4K|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Vart ifrån beställde du för jag har beställt samma kit men inte fått det än.

Jag beställde från Webhallen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Har ett tag funderar på att utöka labbet med en HP microserver gen 8, priset brukar ligga omkring 3000kr och då ofta utan diskar.
Kollade på blocket tidigare ikväll och hittade då en för 1500 med diskar, så jag slog till..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blev en liten uppgradering inför 50-serien från mitt SFX-agg.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Det blev en liten uppgradering inför 50-serien från mitt SFX-agg.
<Uppladdad bildlänk>

@Shiftypants

Får man fråga varför du inte köpte atx 3.1 standard år 2025 när grafikkorten har så hög effekt om du ska köpa 50-serien?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Sapphire 7900xtx Nitro+ - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Shiftypants

Får man fråga varför du inte köpte atx 3.1 standard år 2025 när grafikkorten har så hög effekt om du ska köpa 50-serien?

Jag skrev om detta i diskussionstråden för fyndet.

För att svara dig här så är nätagget certifierat för ATX 3.1 det är bara att förpackningen inte har uppdaterats då vissa producerades innan certifieringen kom.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

jag har blivit en mus-connoisseur. Sjukt snabb musmatta Artisan FX Key-83. ultralätta möss från WLMouse och Endgame Gear. kommer aldrig använda en mus som väger 60+ gram igen. väl värt pengarna
<Uppladdad bildlänk>

Eftersom du nu är en självutnämnd mus-connoisseur kanske du kan hjälpa mig med att hitta en ny mus?
Sitter idag med en Xtrfy M42 wireless som jag varit mycket nöjd med förutom att den börjat dubbelklicka med vänsterklicken, så kan man inte ha det

Det jag söker är en lätt mus, wireless med återuppladdningsbart batteri via sladd.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Jag skrev om detta i diskussionstråden för fyndet.

För att svara dig här så är nätagget certifierat för ATX 3.1 det är bara att förpackningen inte har uppdaterats då vissa producerades innan certifieringen kom.

@Shiftypants

Oki, jag fick returnera mitt då det hade de korta + och jord stiften samt de längre sense stiften som atx 3.0 har.
Stod atx 3.0 på min förpackning ochså fast det såldes som 3.1.
https://www.corsair.com/us/en/explorer/diy-builder/power-supp...

Då hade du kanske tur att få det nya aggregatet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Shiftypants

Oki, jag fick returnera mitt då det hade de korta + och jord stiften samt de längre sense stiften som atx 3.0 har.
Stod atx 3.0 på min förpackning ochså fast det såldes som 3.1.
https://www.corsair.com/us/en/explorer/diy-builder/power-supp...

Då hade du kanske tur att få det nya aggregatet.

Jag ska erkänna att jag inte ens kollat. Har deras vita kablar som är type-4 så har kvar samma kablar som jag använde till mitt SF750 som också har type-4.

Edit: Kikade och har ingen aning om ifall det är 12VHPWR eller 12V-2x6.
Edit2: Står 12VHPWR på förpackningen såg jag nu så det verkar vara dåliga nyheter där.
Edit3: Enligt Corsair så är skillnaden inte i kabeln utan i portarna på GPU.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |