Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Nu har jag förvisso både Samsungklocka och Samsungmobil. Men är det inte bara att ladda ner till exempel Google Fitness om du vill logga hälsodata?
Och den kan du sen koppla till Health Connect, som jag förstår är Google samlingshub för hälsodata som kan koppla flera olika appar?

Nej.

Man måste köpa en Samsung telefon för att kunna använda blodtryck och ecg.

Vilket är den enda orsaken att välja denna klockan.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johanandersson:

Nej.

Grattis till att ha hittat en tillverkare med värre lock-in än Apple.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

<Uppladdad bildlänk>

Vilka vidriga jävla avskum.

Vad fan är poängen med denna klocka om detta inte fungerar? Nu ser jag verkligen ingen poäng över huvud taget med skräpet.

Det finns en massa guider på hur man fulhackar igång det, men det ska man väl för fan inte behöva göra.

Fan ta Samsung.

Gå in i appen. Klicka på klockinställningar. Gå in på Health. Aktivera och koppla konto, godkänn massa notiser/funktioner etc. sedan så ska det fungera. Gjorde det tidigare idag och har alla funktioner på klockan.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Gå in i appen. Klicka på klockinställningar. Gå in på Health. Aktivera och koppla konto, godkänn massa notiser/funktioner etc. sedan så ska det fungera. Gjorde det tidigare idag och har alla funktioner på klockan.

Starkt tvivel på att du tagit dig förbi detta utan Samsungtelefon när det finns många välanvända guider på hur man moddar sig runt denna begränsningen

https://xdaforums.com/t/restrictions-removed-samsung-health-m...

Vilken app syftar du ens till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Starkt tvivel på att du tagit dig förbi detta utan Samsungtelefon när det finns många välanvända guider på hur man moddar sig runt denna begränsningen

Samsung Health?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Gör en blodtryck eller ecg-mätning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

<Uppladdad bildlänk>

Vilka vidriga jävla avskum.

Vad fan är poängen med denna klocka om detta inte fungerar? Nu ser jag verkligen ingen poäng över huvud taget med skräpet.

Det finns en massa guider på hur man fulhackar igång det, men det ska man väl för fan inte behöva göra.

Fan ta Samsung.

Skrivet av Pentav:

Nu har jag förvisso både Samsungklocka och Samsungmobil. Men är det inte bara att ladda ner till exempel Google Fitness om du vill logga hälsodata?
Och den kan du sen koppla till Health Connect, som jag förstår är Google samlingshub för hälsodata som kan koppla flera olika appar?

Nej.

Skrivet av Aphex:

Grattis till att ha hittat en tillverkare med värre lock-in än Apple.

Skrivet av EyeNEye:

Nu hade jag iofs Samsung telefon innan jag nyligen bytte till Pixel 8, men e-sim och Samsung health funkar utan problem eller speciella trick för mig på min Watch Ultra.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Jag tänkte nog samma som dig att allt fanns i samma app. Men EKG och Blodtryck är tydligen en egen app Samsung Health Monitor och inte vanliga Samsung Health. Jag använder inte något av EKG eller Blodtryck så därför jag inte hade aning om det

Permalänk
Moderator
Moderator

Hörrni nu är det en hujedans massa inlägg om sådant som inte är direkt kopplat till tipsen i fyndtråden. Vill man ha köpråd eller diskutera funktionaliteten hos en produkt eller dra igång ännu en sväng på temat "jag har inte fått min grej än!" gör man det med fördel i respektive underforum, inte i denna tråd.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Steelseries arctis Nova pro Wired ligger på 1560kr. Är den något bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Steelseries arctis Nova pro Wired ligger på 1560kr. Är den något bra?

Verkar vara ett bra pris. Billigast enligt prisjakt historiskt är typ 2,6K.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Du kollar nog wireless, Wired har gått lägre. Fortfarande bra pris, vet inte om Prisjakt stämmer men ska ha gått ner vid något tillfälle till 1490 kr på Elgiganten november 2023 men annars runt 2000-2300 som lägst sen dess. @comp50 var såg du detta pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Skrivet av Entash:

Du kollar nog wireless, Wired har gått lägre. Fortfarande bra pris, vet inte om Prisjakt stämmer men ska ha gått ner vid något tillfälle till 1490 kr på Elgiganten november 2023 men annars runt 2000-2300 som lägst sen dess. @comp50 var såg du detta pris?

hittade detta pris på steelseries egna hemsida. Ja, det är skillnad i pris på Wired och Wireless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

hittade detta pris på steelseries egna hemsida. Ja, det är skillnad i pris på Wired och Wireless.

Står 2249 kr för mig. Eller är det någon rabattkod med?

Edit: Du har nog gått genom vanliga SteelSeries.com, och där är valutan tydligen DKK. Du måste gå genom sv.steelseries.com för SEK. 1559 är alltså i DKK. 2249 kr i SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

<Uppladdad bildlänk>

Står 2249 kr för mig. Eller är det någon rabattkod med?

Edit: Du har nog gått genom vanliga SteelSeries.com, och där är valutan tydligen DKK. Du måste gå genom sv.steelseries.com för SEK. 1559 är alltså i DKK. 2249 kr i SEK.

Du har rätt, jag insåg inte det.
2249kr för oss i sverige. Tror det var nere på 1699kr under black week, eller om det var 1799kr på hemsidan. Blev själv lite överraskad, för jag undrade varför den nu blev billigare än under black week. Visste inte att man får DKK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0D8PSW2BZ
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/168-3298382556/Routrar/Ubiquiti...
Pris: 1323kr

För de som inte redan vet det så vill jag informera om Ubiquitis egen webbutik där grejorna vädligt mycket oftare än inte är billigare än erbjudanden från andra butiker (och frakten är vanligtvis väldigt snabb).

https://eu.store.ui.com/eu/en/category/all-unifi-cloud-gatewa...

Routern ovan går där idag för 112,50€, vilket är lite billigare än på Amazon, men med 10€ frakt blir det hundringen dyrare (fast säkert snabbare leverans än Amazons två veckor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

För de som inte redan vet det så vill jag informera om Ubiquitis egen webbutik där grejorna vädligt mycket oftare än inte är billigare än erbjudanden från andra butiker (och frakten är vanligtvis väldigt snabb).

https://eu.store.ui.com/eu/en/category/all-unifi-cloud-gatewa...

Routern ovan går där idag för 112,50€, vilket är lite billigare än på Amazon, men med 10€ frakt blir det hundringen dyrare (fast säkert snabbare leverans än Amazons två veckor).

Om WAN porten är 2.5 gbps, och övriga portar 1 gbps?

Tappar 1,5 gbps för att bara WAN kan ta emot men sen skicka vidare till tex switch blir 1 gbps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Tappar 1,5 gbps för att bara WAN kan ta emot men sen skicka vidare till tex switch blir 1 gbps?

Enig att det gör 2,5Gb på WAN rätt meningslöst. Gissar det är nån tillverkningsteknisk anledning till den - ex chip med en egenskap de behöver för WAN som råkar vara 2,5. Man behöver upp på Max-modellen för att få 2,5 på alla portar.

(Jag ville mest tipsa om att det *oftast* är billigare att köpa direkt från Ubiquity)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Skrivet av acandell:

Enig att det gör 2,5Gb på WAN rätt meningslöst. Gissar det är nån tillverkningsteknisk anledning till den - ex chip med en egenskap de behöver för WAN som råkar vara 2,5. Man behöver upp på Max-modellen för att få 2,5 på alla portar.

(Jag ville mest tipsa om att det *oftast* är billigare att köpa direkt från Ubiquity)

Man kan ha 2.5gbps uplink och 2 enheter som maxar sin giglina utan att då få flaskhals i uplinken. Det är väl syftet med en 2.5gbps wanport egentligen.

Min routrr har 10G wan men 2.5G LANportar (det finns en 10G också dock). Samt wlan som ger upp mot 10G+.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

OBS: Fyndvaror, Nyskick - originalförpackning saknas

LG 77" B3 4K OLED Smart TV (2023)
13996kr

Finns endast tillgänglig i två butiker, Skövde och Östersund.
Uppdatering kl 13.58: Endast kvar i lager i Östersund.

https://www.elgiganten.se/product/outlet/lg-77-b3-4k-oled-sma...

Permalänk
Medlem

Angående Arctis-tipset idag, ni som köper Arctis-lurar bör beställa det här samtidigt: Bra att ha för Arctis-ägare
"Alla" går sönder såhär: Laga Arctis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Angående Arctis-tipset idag, ni som köper Arctis-lurar bör beställa det här samtidigt: Bra att ha för Arctis-ägare

Det är för de äldre arctis, inte de som har med Nova i namnet va?

Permalänk
Medlem

Någon som äger ARCTIS NOVA 5 WIRELESS?

Funderar på att byta från Sony PlayStation5: PULSE 3D Wireless Headset som jag haft sedan 2021.... Använder dom främst med min PC numera och många som klagar på mikrofonen. Utöver det är det för mig en gåta om Arctis Nova 5 är en game-changer...

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Någon som äger ARCTIS NOVA 5 WIRELESS?

Funderar på att byta från Sony PlayStation5: PULSE 3D Wireless Headset som jag haft sedan 2021.... Använder dom främst med min PC numera och många som klagar på mikrofonen. Utöver det är det för mig en gåta om Arctis Nova 5 är en game-changer...

Kan inget än att rekommendera Arctis (kör själv arctis 7 inte nova modellen)
Men är toknöjd! aldrig haft någon som klagat på micken varken på mina nuvarande 7 wireless eller på mina trådade jag hade innan. Ända som är lite iriterande en ett visst skrap som kan uppstå vilket löses med att justera chat/game balansen lite.

Skrivet av Dunde:

Alla? har aldrig hört talas om det där, har trådat par på säkert 10 år samt ett par trådlösa på typ 4 år samt säkert ett 10 tal bekanta som är uppe på 4-5+ år på sina och ingen har haft problem med det där.

Tror nog folk bara behöver vara försiktiga med grejerna och inte slänga runt dom

Så kontrar med att rekommendera att inte slösa pengar på onödiga saker och istället vara försiktig med grejerna istället ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Men är toknöjd! aldrig haft någon som klagat på micken varken på mina nuvarande 7 wireless eller på mina trådade jag hade innan. Ända som är lite iriterande en ett visst skrap som kan uppstå vilket löses med att justera chat/game balansen lite.

Alla? har aldrig hört talas om det där, har trådat par på säkert 10 år samt ett par trådlösa på typ 4 år samt säkert ett 10 tal bekanta som är uppe på 4-5+ år på sina och ingen har haft problem med det där.

Tror nog folk bara behöver vara försiktiga med grejerna och inte slänga runt dom

Så kontrar med att rekommendera att inte slösa pengar på onödiga saker och istället vara försiktig med grejerna istället ^^

De har säkert förbättrat lurarna då returfrekvensen var rätt hög ett tag. Det säger ju en del om behovet när delarna finns att köpa på Ali.
Jag har slutat köpa Arctis efter två par som höll ungefär ett år, det var trådade toppmodellen med LED bling. Detta var nog 2021/2022.
Det är ingen tillfällighet som du påstår, mycket välkänt fenomen: Kass lurar

Permalänk
Medlem

kan rekommendera 5X varianten av Steelseries headset då den har inbyggd chatmix scroll tillskillnad från 5 och 5P.

https://sv.steelseries.com/gaming-headsets/arctis-nova-5x?col...

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Tack! - Jag la en beställning precis hos Steelseries för 1199kr Ser fram emot hur de lirar i jämförelse med nuvarande.

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

kan rekommendera 5X varianten av Steelseries headset då den har inbyggd chatmix scroll tillskillnad från 5 och 5P.

https://sv.steelseries.com/gaming-headsets/arctis-nova-5x?col...

Stod att Chatmix funkar med 5 också? I vart fall då jag kikade i kompatibilitet eller typo?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Stod att Chatmix funkar med 5 också? I vart fall då jag kikade i kompatibilitet eller typo?

dessa har inte scroll i headset där du kan justera ljudet, måste ske via appen då.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

dessa har inte scroll i headset där du kan justera ljudet, måste ske via appen då.

Tack för info. Jag la ett ärende till Steelseries, det gick tydligen ej att avbryta ordern jag la via deras portal, de verkar skicka iväg den och jag ska alltså inte hämta ut den för retur.... Vilken process - Jag beställde precis ett par 5X. Tack för infon!!!

Visa signatur