Här är Nintendo Switch 2

Permalänk
Melding Plague

Här är Nintendo Switch 2

Mer snack om spel kommer den 2 april.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen. Någon får gärna hojta till om de sett någonstans där den kan förbokas.

Permalänk
Medlem

1536 Cuda kärnor, låter lite.

Blir säkert mega bra med Nintendos egna spel såklart.

Visa signatur

Power > Ideology

Permalänk
Medlem

Trevligt med OLED-skärm när alla rykten sa att det skulle vara LCD. Kan bli ett köp som primärt bärbar konsol.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Mycket spännande. Jag är glad över bakåtkompatibiliteten med men i det finstilta så stod det att det kan finnas undantag. Undrar vad för slags undantag det kan röra sig om.

Tror ni fortfarande att det går att utöka utrymmet med SD-kort eller kommer det krävas något snabbare för de spel som komma skall?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Konsolgrävare

Såja!! Har en tråd skapad för detta släpp för folk som vill hoppa in och diskutera med oss Nintendo nördar 😉

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1715233-traden-om-nint...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Då kanske man ska sälja sin oled och sitta och vänta 🤔

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av RekiN:

Trevligt med OLED-skärm när alla rykten sa att det skulle vara LCD. Kan bli ett köp som primärt bärbar konsol.

Sorry! Det var ett skrivfel. Inte bekräftat om det är OLED.

Permalänk
Medlem

Jävligt trist att de inte kallade den för Super Switch som ett homage till Super Nintendo som firar 35 år i år.

Permalänk
Medlem

Trailerna avslöjade väl inte mycket vi inte redan visste, men trevligt att de bekräftade bakåtkompabiliteten i alla fall. Frågan är när de faktiskt kommer lansera den, risken är väl att det kommer mer detaljer i april men att själva lanseringen ligger ännu längre bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Mycket spännande. Jag är glad över bakåtkompatibiliteten med men i det finstilta så stod det att det kan finnas undantag. Undrar vad för slags undantag det kan röra sig om.

Tror ni fortfarande att det går att utöka utrymmet med SD-kort eller kommer det krävas något snabbare för de spel som komma skall?

Det har ryktats om att det ska gå att använda sd-express kort. De är i princip oanvända idag, men Samsung som göra många komponenter till Switch har plötsligt börjat gör sd-express kort...

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Det har ryktats om att det ska gå att använda sd-express kort. De är i princip oanvända idag, men Samsung som göra många komponenter till Switch har plötsligt börjat gör sd-express kort...

Har också läst rykten om det. Jag hade mest föredragit en M.2-port men det har aldrig varit Nintendos grej att man ska få pilla själv.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Kalasis:

Jävligt trist att de inte kallade den för Super Switch som ett homage till Super Nintendo som firar 35 år i år.

Ja, verkligen. Hade hoppats på något mer lattjo än Switch 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Har också läst rykten om det. Jag hade mest föredragit en M.2-port men det har aldrig varit Nintendos grej att man ska få pilla själv.

Nej det har det inte, sedan är ju frågan om var de skulle fått plats med ens en m.2 30 ssd? Det är trångt i en Steam Deck som ändå är ganska mycket större pryl än en switch.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det är nog inget den primära målgruppen förväntas kunna göra.

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken på den tjocka bezeln när skärmen äntligen slogs på, men i övrigt verkar den trevlig. Hoppas att det är OLED och att det dockade läget tillför en hel del kräm.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är nog inget den primära målgruppen förväntas kunna göra.

Jag menar just det. De föredrar lite mer skyddade lösningar där det bara är att ploppa i ett färdigt minneskort eller liknande, likt Expansion Pak på Nintendo 64.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Någon info från någon återförsäljare när förbokning drar igång?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Ryktet pratar om 1.76 TFlops i bärbart och ca 3.1 TFlops i dockat typ som en bärbar Ps4 -> Ps4 Pro då vilket enligt mig är långt över förväntan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Någon info från någon återförsäljare när förbokning drar igång?

Nej, men inte tidigare än 2 April i alla fall. Och då lär du få veta mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Skrivet av Enviro:

De vill inte ha en Wii U förvirring igen för allt i världen. Det måste framgå tydligt vad som är nytt och vad den ersätter. Även om det hade varit lite roligt med super switch helt klart.
Keep it simple som PlayStation, 1, 2, 3 etc. Jag kan tänka mig att Xbox förlorat någon miljon sålda enheter enbart på dålig namngivning.
Visst att de då skulle ligga en siffra efter PlayStation om de gjorde som Sony. Men kom igen, så tråkig får man inte vara så att istället för att ge sina produkter logiska och rimliga namn tar förvirrande namn istället bara för att de skulle ligga en siffra efter konkurrenten.
Nu släppte de ju 2 konsoller denna generation så de kanske kan kalla nästa för Xbox 6?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag skulle gissa att det handlar om spel som använder speciella inmatningsmetoder som Switch 2 kanske inte stödjer, t.ex. IR-sensorn som bara ett fåtal spel som Ring Fit använder. Det är nog mer undantag än regel att spel inte stöds, men det finns ju en del Switch-spel som är rätt speciella så 100% kompatibilitet är nog svårt.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är synd att det inte blev "Super Switch" men jag förstår väl att Nintendo helt enkelt inte vågade chansa med namnet.

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem

När jag kan köra Moonlight klient på den så blir det defintivt ett köp.
*Hoppas på analoga knappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Skrivet av Enviro:

Tror Nintendo inte riktigt vill ta sina chanser med hippa namn efter Wii U. De kör det säkra kortet den här gången för att rida på vågen av framgång. Olikt Nintendo men IMO känns de i överlag mer... typ "generisk corporate" sedan Iwata dog. På gott och ont.

Det nya Mario Kartet de visar upp i slutet ser typ sämre ut än MK8. Väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem

Så kommer alltså med hårdvara (gpu) som är sämre än det absolut sämsta nvidia släppte för bärbara datorer med 30 serien..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Hoppas på Oled och stöd för 4K nu då (med DLSS är godkänt)

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMasj:

Ryktet pratar om 1.76 TFlops i bärbart och ca 3.1 TFlops i dockat typ som en bärbar Ps4 -> Ps4 Pro då vilket enligt mig är långt över förväntan ^_^

Låter klent eller? Ps4 är ju en konsol från 2013 och PRO 2016. Hur står sig ex steamdeck och sådana datorer mot ps4?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMasj:

Folk med RTX 4090 måste förslår det här. Det är Nintendo vi pratar om. Prestanda i paritet med PS4 Pro är mkt bra! Nintendo måste vara billigt för att målgruppen (barnfamiljer) ska köpa konsolen.

Permalänk
Medlem

Nintendo kommer att arrangera en hands-on tour på olika ställen i världen där man kan prova på Switch 2. Den kommer pågå under april fram till i alla fall juni beroende på plats. De hade en liknande tour för Switch 1 och lanserade den i slutet av touren, så oddsen är nog rätt höga för en lansering i slutet av maj/början av juni.