SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Om jag köper ett ps4/5 spel på skiva i typ Polen, Spanien. Är det någon som har koll på om det går att spela på ett svensk sålt ps5 sverige då?

Jag köpte mitt nu när jag var i Sverige och tog med till Kina. Har fungerat utan några som helst problem, behöver inte ens ha igång VPN här i Kina när jag spelar/hämtar spel på den.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D SE / iCUE-RGB | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO | GPU ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB | CPU: Intel Core i7-11700KF | Internminnen: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair RM750X V2, 750W 80+ Gold | HDD: Samsung 980 Pro series SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Bloomberg rapporterar att Sony har avbrutit (cancelled) utvecklingen av två live service spel, ett från Bend Studio och ett från Bluepoint Games. Nyheten ska ha bekräftats av en talesperson från Sony. Inga nedskärningar i personalstyrka ska ske på grund av detta menar de iallafall. Nu ska studiona få nya projekt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-01-16/sony-cance...

Verkar som Sony insett att live service kanske inte helt är vägen att gå efter Concord. Blir intressant hur det ryktade Horizon Online spelet blir.

Att de ens har övervägt God of War live service är ofattbart för mig. Och ännu ett bevis för att man inte behöver vara en skarp kniv för att göra karriär i ett stort företag. Vad är det för nötter som ens har tänkt tanken? Hur kan de vara så långt ifrån ”sin publik”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Bloomberg rapporterar att Sony har avbrutit (cancelled) utvecklingen av två live service spel, ett från Bend Studio och ett från Bluepoint Games. Nyheten ska ha bekräftats av en talesperson från Sony. Inga nedskärningar i personalstyrka ska ske på grund av detta menar de iallafall. Nu ska studiona få nya projekt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-01-16/sony-cance...

Verkar som Sony insett att live service kanske inte helt är vägen att gå efter Concord. Blir intressant hur det ryktade Horizon Online spelet blir.

Få nya projekt? Det låter som en liten osynlighet sak. Men allt handlar om det. Sony har prioriterat live service-spel på singelplayerspels bekostnad. Dessa spel kommer inte att komma den här generationen.

Flera studios har ännu inte släppt ett enda spel den här generationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Att de ens har övervägt God of War live service är ofattbart för mig. Och ännu ett bevis för att man inte behöver vara en skarp kniv för att göra karriär i ett stort företag. Vad är det för nötter som ens har tänkt tanken? Hur kan de vara så långt ifrån ”sin publik”?

Tror mer det är publishern än de faktiska utvecklarna i sig som pushat för det, ofta så när de är potenciella pengar först och spelupplevelsen sist.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hoppas du slipper vänta ett halvår bara
Najs box

Paketet är redan på väg, från Irland. Gick väldigt mycket snabbare än vad jag trodde.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Hahaha! Gjorde exakt samma. Webhallens drop och och silvercheck på skivläsaren. När jag beställde hade de dock ett exemplar av skivläsaren i sisjön, så jag tog leverens från butik (kan ha varit oöppnat retur ex. Tejpen var obruten och av exakt samma typ som själva PS5:an).

Var det samma färg som Pro? Tycker min läsare från Webhallen inte hade samma matta vita som mitt Pro utan var mer glansig. Sen låter den väldigt mycket när den varvar upp vid uppstart. Är det vanligt/normalt? Känns lite B att den ska behöva låta som en Boeing år 2025. PRO:n är i övrigt extremt tyst annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Var det samma färg som Pro? Tycker min läsare från Webhallen inte hade samma matta vita som mitt Pro utan var mer glansig. Sen låter den väldigt mycket när den varvar upp vid uppstart. Är det vanligt/normalt? Känns lite B att den ska behöva låta som en Boeing år 2025. PRO:n är i övrigt extremt tyst annars.

Ja färgen var inget problem, men lätet är där. Det är dock bara när den läser från skivan vilket den gör precis i början när man startar spelet, eller laddar in det första gången, sen är den tyst. Det lätet är ju dock vibrationer, och då min står på golvet på övervåningen, så fortplantar sig vibrationerna rakt ner i golvet och låter så in i helvete på nedervåningen, så min fru undrar vad jag pysslar med. Därav att jag även beställt vertikalstället.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ja färgen var inget problem, men lätet är där. Det är dock bara när den läser från skivan vilket den gör precis i början när man startar spelet, eller laddar in det första gången, sen är den tyst. Det lätet är ju dock vibrationer, och då min står på golvet på övervåningen, så fortplantar sig vibrationerna rakt ner i golvet och låter så in i helvete på nedervåningen, så min fru undrar vad jag pysslar med. Därav att jag även beställt vertikalstället.

Hahaha! 🤣 Okey. Ja precis. Du har ju faktiskt rätt i att läsaren står direkt på bänkskivan. Man kanske kan smälla dit ett par möbeltassar eller liknande och se om det blir mindre väsen. 🤔😄 Skador ju inte att testa iaf. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hoppas du slipper vänta ett halvår bara
Najs box

Köpte min vid release, gick väldigt snabbt att få min i batch 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Köpte min vid release, gick väldigt snabbt att få min i batch 1.

Det låter udda med tanke på att de tog drygt ett halvår att få igång produktionen...

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer aldrig bli fixat...

Permalänk
Medlem

Sekiro, Elden Ring, Stellar blade, bloodborne...

jag brukar vilja ha en utmaning...jag tar mig alltid igenom dem.

Sedan spelar jag returnal och känner bara "vad är det här"? Jag kommer ingenstans i det spelet. verkligen ingenstans. Vad gör jag för fel? Jag får dåligt självförtroende av det spelet (och det suger). Känns som att jag vill lägga ner min karriär inom gaming...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Sedan spelar jag returnal och känner bara "vad är det här"? Jag kommer ingenstans i det spelet. verkligen ingenstans. Vad gör jag för fel? Jag får dåligt självförtroende av det spelet (och det suger). Känns som att jag vill lägga ner min karriär inom gaming...

Hehe, något helt sjukt är att jag bjöd hem en vän för något år eller två sedan, det var första gången han spelade PS5 och han fick börja med Returnal. Han klarade hela spelet direkt på första försöket. Helt sjukt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Nyckeln är att ta det jävligt varligt och levla upp dina vapen. Jag dog kanske 5 gånger första rundorna och sen aldrig igen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av EdvinR:

Med Returnal gäller det att ha mycket tålamod, hitta vapen du kan hantera och lär dig fienders attackmönster. Sen ska det bara vara att ösa igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Tror det underlättar om man är van med "bullet hell"-spel sedan tidigare.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Nyckeln är att ta det jävligt varligt och levla upp dina vapen. Jag dog kanske 5 gånger första rundorna och sen aldrig igen.

Jag ska göra ett nytt försök när jag har fått upp självkänslan inom gaming igen😊👍

Permalänk
Medlem

Jag kan knappt förstå så här i efterhand att jag var kritisk till Spider man 2. Visst, första halvan av spelet är lite småsegt, lite för likt de andra spelen, få bossar.

Men från att man får ”den svarta dräkten” och särskilt end game, det är så mkt FIRE det kan bli. Makalöst bra! Mamma mia hur ska de kunna toppa det här i Wolverine och Spider man 3?

Om man letar efter skäl till att ha PS? Ibland behöver det inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem

Blir ps5 pro enhanced spel ikväll i form av ragnarök

varit sugen att köpa den spec sen pro´n inhandlades...nu behöver jag inte köpa den (cinda..)

edit: ps plus

psplus
Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Intressant... men eftersom det är en kinesisk mobilutvecklare så är väl frågan om det blir spelbart på ps5.
Spelet är ju inte klart förrän om 2 år.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

Intressant... men eftersom det är en kinesisk mobilutvecklare så är väl frågan om det blir spelbart på ps5.
Spelet är ju inte klart förrän om 2 år.

Den som lever får se! Håller tummarna för något riktigt fint!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag känner att värderingarna inom gaming är så märkliga. Låt mig förklara.

Jag spelar lite Star Wars Outlaws efter Stellar Blade och för mig finns det inte den minsta lilla tvekan om vilket spel som är bäst. Outlaws har bättre grafik, gameplay, story, animationer, level design etc. Näsan varenda aspekt är bättre i Outlaws. Grafiken är väl det som är mest ”lika”.

Outlaws är bespottat, Stellar Blade hyllat. Jag är på allvar intresserad av hur det blir så här.

Det gör mig sur. Om ubisoft konkar betyder det att vi har en utvecklare färre som producerar feta singelplayerspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag spelar lite Star Wars Outlaws efter Stellar Blade och för mig finns det inte den minsta lilla tvekan om vilket spel som är bäst. Outlaws har bättre grafik, gameplay, story, animationer, level design etc. Näsan varenda aspekt är bättre i Outlaws. Grafiken är väl det som är mest ”lika”.

Outlaws är bespottat, Stellar Blade hyllat. Jag är på allvar intresserad av hur det går till. Hur skapas det här?

Det gör mig sur. Om ubisoft konkar betyder det att vi har en utvecklare färre som producerar feta singelplayerspel.

Mycket är bara så enkelt som att Stellar Blade har en väldigt sexig huvudkaraktär och Outlaws har inte det och då blir "internet" upprört direkt. Så klart en väldigt liten del av spelarbasen, men en väldigt högljudd sådan.

Nu tyckte jag själv att Stellar Blade var ett roligare spel än Outlaws var för jag gillade gameplay mer i Stellar Blade. Men världen i Outlaws var väldigt nice och dom var klockrena med att få till Star Wars känslan tyckte jag, men gameplay i sig tyckte jag var lite tråkigare än Stellar Blade.
En sak jag störde mig mycket på i Outlaws var att man inte kunde skjuta när man vill från speedern, men det var ju i det stora hela en ganska liten grej, men jag tyckte det var en väldigt konstig grej att ha i spelet

Men som sagt den högljudda kritiken var mycket för att hur huvudkaraktären såg ut i dom 2 spelen (jag själv kan inte bry mig mindre då jag gillade båda karaktärerna) och sen så klart också att Outlaws är ett Ubsioft spel. Bara det ger automatiskt negativitet på internet nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Outlaws är bespottat, Stellar Blade hyllat. Jag är på allvar intresserad av hur det går till. Hur skapas det här?

Ubisoft har varit katastrofalt länge. Det var länge sedan de lanserade originella spel med intressant gameplay. Tror att folk tröttnade på massproducerat skräp med microtransactions och dlc inbakat. Det sorgliga är att när ryktet har besvärtats till en sådan nivå så spelar det inte mycket roll om de gör bra spel igen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Mycket är bara så enkelt som att Stellar Blade har en väldigt sexig huvudkaraktär och Outlaws har inte det och då blir "internet" upprört direkt. Så klart en väldigt liten del av spelarbasen, men en väldigt högljudd sådan.

Nu tyckte jag själv att Stellar Blade var ett roligare spel än Outlaws var för jag gillade gameplay mer i Stellar Blade. Men världen i Outlaws var väldigt nice och dom var klockrena med att få till Star Wars känslan tyckte jag, men gameplay i sig tyckte jag var lite tråkigare än Stellar Blade.
En sak jag störde mig mycket på i Outlaws var att man inte kunde skjuta när man vill från speedern, men det var ju i det stora hela en ganska liten grej, men jag tyckte det var en väldigt konstig grej att ha i spelet

Men som sagt den högljudda kritiken var mycket för att hur huvudkaraktären såg ut i dom 2 spelen (jag själv kan inte bry mig mindre då jag gillade båda karaktärerna) och sen så klart också att Outlaws är ett Ubsioft spel. Bara det ger automatiskt negativitet på internet nu för tiden

Om man tycker att huvudpersonen i Outlaws är ”ful” undrar jag vilka krav gamers har på tjejer. Inte undra på att många är singlar😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Om man pratar om gameplay är Stellar Blade OK. Problemet är bara att det finns andra liknade spel som är enormt mkt bättre Nier Automata och Sekiro är mkt bättre. Men det stora problemet är level design. Det känns i det avseendet som att det är ett 25 år gammalt spel. Men värst är storyn och dialogen. Spelet kommit alldeles för billigt undan med det. Jag står fasen inte ut med den totalt sterila dialogen. Den verkar vara skriven av tonåringar som har blivit tvingade till skrivövningar i skolan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Ubisoft har varit katastrofalt länge. Det var länge sedan de lanserade originella spel med intressant gameplay. Tror att folk tröttnade på massproducerat skräp med microtransactions och dlc inbakat. Det sorgliga är att när ryktet har besvärtats till en sådan nivå så spelar det inte mycket roll om de gör bra spel igen.

Jag tycker att Outlaws är mkt bättre än ”ryktet”.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är så viktigt vad andra tycker om ett spel man själv gillar. Planerar att köpa både Stellar Blade och SW Outlaws då jag tror båda är roliga och ganska olika typer av spel. Väntar dock in bättre priser och när jag betat av massa spel i backloggen.

Men mastodontspelet Baldur's Gate 3 är på väg, paketet lämnar Tyskland nu. Har jag riktig tur får jag det till helgen.
Borde hålla mig sysselsatt ett tag.

Edit: I Malmö nu!

Visa signatur