LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk

Var säljer ni ert byggda Lego (eller ni kanske behåller det?). Har en modell som bara är FÖR stor just nu. Alternativet är att plocka ner den, vilket nog mer är en bättre lösning (tills plats finns). Så det blir en sekundär fråga: När ni plockar ner lego för att bygga igen, hur sorterar ni då? #concorde

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Nu så!
Nu har jag och sambon avnjutit detta bygge. Bilder gör inte rättvisa och hela settet bortsett från sista 4 påsarna var riktigt roliga. (de är masten och stegarna)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av medbor:

Jag fick en ’lele’ till jul:
<Uppladdad bildlänk>

Överlag fantastisk, men såklart lite varierande passform

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Snart kan du få en riktig lego 😁

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

<Uppladdad bildlänk>

Snart kan du få en riktig lego 😁

Den lär köpas! Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Vet inte varför, men tyckte denna var jobbig att bygga.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp1337:

Vet inte varför, men tyckte denna var jobbig att bygga. <Uppladdad bildlänk>

Riktigt fin klassiker!!!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av comp1337:

Vet inte varför, men tyckte denna var jobbig att bygga. <Uppladdad bildlänk>

Riktigt tjusig!

Permalänk
Permalänk

Byggen med några år på nacken. K-BOX 10221 Nissan GT-R (lila) och Decool 33003 Ford Mustang Hoonicorn (svart). Hoonicorn var toppen, rekommenderas varmt. GT-R:en hade dåliga toleranser på bitarna, men resultatet blev fint.

Permalänk
Medlem

Kul tråd!

Har länge velat bygga Giuseppe Meazza stadion (San Siro).
Nu snackar vi sedan liten.
Och sedan man började hänga mer och mer på Bricklink och liknande sidor, så hittade man denna sida.
https://stadiumbricks.com/en/index.html

Har nu planer på att bygga detta inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Kul tråd!

Har länge velat bygga Giuseppe Meazza stadion (San Siro).
Nu snackar vi sedan liten.
Och sedan man började hänga mer och mer på Bricklink och liknande sidor, så hittade man denna sida.
https://stadiumbricks.com/en/index.html

Har nu planer på att bygga detta inom en snar framtid.

https://www.mocsmarket.com/wp-content/uploads/2023/08/BS2002_01c-Cop_4-3_ps_sb.jpg

Riktigt snyggt. Jag hade velat bygga gamla Råsunda.

Permalänk

Schwerer Gustaf - byggd utifrån bilder från nätet:

Asiatisk park:

Lite annat:

Har varit på ett par Swebrick-utställningar...

Har mer byggen men dåligt med bilder på Flickr...

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Entusiast

Hittade dessa på Aliexpress. Blev lite sugen på att slå till 🤣😂😂

edit: Ai bildskapare är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tänkte göra ett försök att samla alla andra plastbitsnördar här i kretsen. Kul saker som jag hopps kunna hitta här är kul projekt som folk byggt, förslag på passande/roliga byggsatser, nya modeller som kommer ut, bilder på egna kreationer, kommentarer om senaste lego masters avsnittet, tips på udda byggtekniker som du lärt dig...

Vad som du känner passar här gör nog det

Lego var något som man höll på med tills man var max 11 år..men när jag var 11 då sköt jag med luftgevär..byggde typ skyskrapor, o sen sköt ner dom tills bara grunden var kvar

Permalänk
Medlem

Lego Technic 30710 Skid-Steer

Kanske inte det mest imponerande Lego bygget.
Men på framsidan stod det:
"Idag är det internationella Lego-dagen, så visa upp dina senaste byggen i tråden!"

Jag byggde ihop den idag så tänkte att jag postar den.

Permalänk
Medlem

Såg att det är internationella Lego-dagen så jag lägger väl upp lite bilder jag med. Inte mina lego’s utan äldsta sonens.

Permalänk
Medlem

Några av mina, som ungarna slaktat delar från 🤨

Permalänk
Medlem

En bra prydnad på hyllan.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X// Asrock 7900XTX// Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

En bra prydnad på hyllan.
<Uppladdad bildlänk>

Vinkeln på bilden får det att se ut som att hyllan lutar och att legot är på väg att glida av.. *hyperventilerar* =P

Permalänk
Medlem

Har ju visat upp mitt classic space tidigare

Här kommer mitt retro Lego

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
13900K gef 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMB:

Har ju visat upp mitt classic space tidigare

Här kommer mitt retro Lego
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Fina byggen! Många känner jag igen och har själv kvar hemma som mina barn nu ärvt. Har den gula borgen men vad är det för vit borg du har bredvid den? Den känner jag inte igen, är det en egen kreation eller en byggsats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Fina byggen! Många känner jag igen och har själv kvar hemma som mina barn nu ärvt. Har den gula borgen men vad är det för vit borg du har bredvid den? Den känner jag inte igen, är det en egen kreation eller en byggsats?

Hej

Det är Legos första borg 1970 som släpptes tillsammans med weetabix.

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
13900K gef 3080

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Någon som vet om det fortfarande går att få tag på en UCS Super Stardestroyer på något håll för en rimlig summa?

Permalänk
Skrivet av Edin_II:

Någon som vet om det fortfarande går att få tag på en UCS Super Stardestroyer på något håll för en rimlig summa?

https://brickset.com/sets/10221-1/Super-Star-Destroyer

Vad är rimligt? 🤔 Men 3.3k+

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Swedishchef_90:

Tack för tipset! Med tanke på vad jag sett är nog allt under femsiffrigt rimligt hahah

Permalänk
Medlem

Någon som köpte Notre Dame(21061) när den var nere på 1500kr? Lite sugen på den m,en kunde inte bestämma mig och missade den då. Såg att Webhallen har den för 1750 nu, men hur är den att bygga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Någon som köpte Notre Dame(21061) när den var nere på 1500kr? Lite sugen på den m,en kunde inte bestämma mig och missade den då. Såg att Webhallen har den för 1750 nu, men hur är den att bygga?

Mycket enklare än originalet.

Det beror ju lite på vad man föredrar mest, koppla bort hjärnan och meditera med rutinen eller lägga pussel typ. De flesta är ju en blandning av båda i olika hög grad. Rent generellt så tycker jag man kan se redan innan på de flesta vilket det är mest av.

Och på modellen ifråga. Ja, det är en hel del ungefär eller eller exakt likadana kolonner där minst sagt. Läge för tilltugg till bygget.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

<Uppladdad bildlänk>

Lego var bättre förr.