LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Skrivet av FLAXMANNEN:

<Uppladdad bildlänk>
Fick den här legoversionen av en Ferrari 512 M i somras när jag fyllde år. Jag hade glömt bort hur kul det faktiskt är att bygga lego! Får se om jag utöker med något mer bygga framöver.

Det är en av de snyggare med! =D

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Om någon har missat bricklink runda 3 är den igång nu, forest stronghold är nästan slutsåld.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Verkar även ha Notre-Dame för 1500 enligt Övriga fynd tråden. Ingen aning vad jag ska göra efter att ha byggt ihop den, men känner mig sugen.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig från att börja

Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Lekia Gränby (Uppsala)

Sällan man kan köpa kul lego för 50 öre per bit

Permalänk
Medlem

Ganska fin modell

MEN: ganska många bitar över, och ombyggt på flera ställen

Så det är i någon mening att betrakta detta som en MOC

Oklart hur dom tänkte när dörrarna inte stänger helt oavsett hur man arrangerar kugghjulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ganska fin modell

MEN: ganska många bitar över, och ombyggt på flera ställen
<Uppladdad bildlänk>

Så det är i någon mening att betrakta detta som en MOC

Oklart hur dom tänkte när dörrarna inte stänger helt oavsett hur man arrangerar kugghjulen

Ombyggd igen, nu börjar jag bli nöjd!

Ratten snurrar, dörrarna öppnar och stängs, ännu mer bitar över dock

Känns inte som att designern för detta set hann göra sitt bästa

Bitar över:

Styrlänkar till ratten:

Dörrmekanik:

Permalänk
Medlem

Webhallen har 10% på allt lego även det som redan är på kampanj med rabattkoden LEGOJULKLAPPAR
https://www.webhallen.com/lego10

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qnorsten:

Webhallen har 10% på allt lego även det som redan är på kampanj med rabattkoden LEGOJULKLAPPAR
https://www.webhallen.com/lego10

Haha, vilken tur att jag är lite seg med att hämta ut saker. Hade deras LEGO Botanical Collection Summer 2024 Bundle (https://www.webhallen.com/se/product/372482-LEGO-Botanical-Co...) beställd förra veckan men glömde hämta ut så den gick tillbaka. Nu kostar den 599 - 59 kr så fick den billigare :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Haha, vilken tur att jag är lite seg med att hämta ut saker. Hade deras LEGO Botanical Collection Summer 2024 Bundle (https://www.webhallen.com/se/product/372482-LEGO-Botanical-Co...) beställd förra veckan men glömde hämta ut så den gick tillbaka. Nu kostar den 599 - 59 kr så fick den billigare :).

Ibland lönar det sig att vara seg. Beställde förövrigt precis den där bundlen själv också.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Haha, vilken tur att jag är lite seg med att hämta ut saker. Hade deras LEGO Botanical Collection Summer 2024 Bundle (https://www.webhallen.com/se/product/372482-LEGO-Botanical-Co...) beställd förra veckan men glömde hämta ut så den gick tillbaka. Nu kostar den 599 - 59 kr så fick den billigare :).

Skrivet av qnorsten:

Ibland lönar det sig att vara seg. Beställde förövrigt precis den där bundlen själv också.

Har krysantemum hemma och den är riktigt fin, tjejen gillade den skarpt, både utseende och bygge

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Blev en LKC när de körde dubbla poäng. Lite trist att det inte finns många castle-theme sets och nästan allt går via bricklink designer program.

Permalänk
Medlem

Köpt för nån vecka sedan när det var rabatt.
Klar idag. (skippade takbox, mm.)

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Swedishchef_90:

Har krysantemum hemma och den är riktigt fin, tjejen gillade den skarpt, både utseende och bygge

Köpte orkidén till tjejen nyligen. Är verkligen positivt överraskad av resultatet. Förvånansvärt snygg och rolig att bygga. Lär ju definitivt bli fler från blomserien!