Här är Samsung Galaxy S25-serien

Permalänk
Medlem

Telefonlanseringarna har varit lite tråkiga på sistone men det gör ju det bara mera värt att skippa en hel massa generationer. Gick från S7 till S10e till S23 och vid denhär farten lär väl bli typ S30 nästa gång.

På smartklockor sidan har det börjat hända mera dock, speciellt intressant med OnePlus Watch 2 och kommande 3. Sker ganska stora variationer hur de olika tillverkarna valt att implementera saker och ting på den marknaden.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det står ju trots allt "Belopp som återbetalas efter godkänt inbyte", men i praktiken är nog detta bara en felöversättning och det ska t.ex. stå "Belopp som återstår att betala efter godkänt inbyte".

/hulle.

Detta är key, den siffran stämmer nämligen om man räknar ut totalpriset manuellt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Pratade precis med samsung och inbytesvärdet gäller ex i mitt fall 13098 - 9840 = 3258

Permalänk
Medlem

Beställde man via deras androidapp, samsungshop eller vad den nu hette, så fick man ytterligare 10% rabatt automatiskt. Sedan kunde man applicera Samsung2025-koden och få 10% till plus Buds3 Pro.
Fick 7440 i inbytesvärde för min gamla S23U 512. Allt som allt, 6000 kr i utlägg ur egen ficka för "uppgraderingen" är helt ok. 3000 kr per år (haft 23an i 2 år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Beställde man via deras androidapp, samsungshop eller vad den nu hette, så fick man ytterligare 10% rabatt automatiskt. Sedan kunde man applicera Samsung2025-koden och få 10% till plus Buds3 Pro.
Fick 7440 i inbytesvärde för min gamla S23U 512. Allt som allt, 6000 kr i utlägg ur egen ficka för "uppgraderingen" är helt ok. 3000 kr per år (haft 23an i 2 år).
<Uppladdad bildlänk>

Stämde inbytesvärdet när du fick bekräftelsemejlet rån Samsung trade-in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Kommer jag skaffa den här telefonen?
Har den 3,5mm hörlursuttag?
Har den lätt utbytbart batteri?
Har den microSD-kort?
Har den radio?

Varför ska det vara så svårt att hitta telefoner som uppfyller de här grundläggande kraven?

Jag var som du en gång i tiden. Sen testade jag det nya o nu undrar jag varför jag var som jag var.
Efter att jag köpte bra BT hörlurar så skulle jag ALDRIG gå tillbaka till en sladd till telefonen. Helt befängt att ha imo.
SD kort använde jag aldrig i slutändan även fast jag alltid ville ha det. La allt i molnet istället för på SD så att jag kom åt det från min dator o platta också.
Radio lyssnar jag på via internet. Fler radiostationer oavsett vilken ort man är på och bättre kvalite när man reser.

Batteriet däremot, där håller jag med dig. O andra sidan så byter jag telefonen efter tre år när det börjar bli kasst så ingen dealbreaker för mig det heller mer än miljötänket.

Vill inte kritisera dig o vad du anser viktigt på något sätt. Ville bara visa hur andra kan resonera kring dessa features (eller avsaknad av dem)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Mitt slutpris blev likadant med abonnemang och utan även fast det stod 2000:- rabatt.

Lämnar in min S23 128gb och får lurar + S25 för 4560:-.

Misstänker dock att det är fel och att verkliga kostnaden är 6158:- (10718-6158=4560 som är inbytesrabatten) bara att de gjort lite fel på hemsidan... Så frågan är om de kommer släppa igenom alla som det står fel för eller inte.
https://i.imgur.com/Y1uXMHQl.png

Här har jag som några andra efter uppmärksammat att det antagligen är felöversättning, räknar inte med att denna kommer hanteras på sättet det står på sista raden. Utan att det helt enkelt blir 4560 i inbytesvärde och totalt att betala blir 6158:-.

Jag la en till order som blev billigare denna gång, igårkväll fick jag inte samma slutsumma när jag gjorde detta.

Så jag kommer få betala 7869:- (Samsung S25 256gb + silikonskal + gratis buds3pro med "Samsung2025" + Hallon 2000:- rabatt som jag kommer nyttja ångerrätten på). 4560:- i inbytesvärde för min S23 128gb.

7869 - 4560 = 3309:-

Så slutkostnad 3309:- för S25 256gb, skal och lurar.

Allt gjordes i appen och med denna beställningen stämmer siffrorna på beställningssidan hos Samsung och mailet från trade-in.

Hoppas det hjälper någon eller förtydligar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Här har jag som några andra efter uppmärksammat att det antagligen är felöversättning, räknar inte med att denna kommer hanteras på sättet det står på sista raden. Utan att det helt enkelt blir 4560 i inbytesvärde och totalt att betala blir 6158:-.

Jag la en till order som blev billigare denna gång, igårkväll fick jag inte samma slutsumma när jag gjorde detta.

https://i.imgur.com/KbjSmhml.png

Så jag kommer få betala 7869:- (Samsung S25 256gb + silikonskal + gratis buds3pro med "Samsung2025" + Hallon 2000:- rabatt som jag kommer nyttja ångerrätten på). 4560:- i inbytesvärde för min S23 128gb.

Allt gjordes i appen och med denna beställningen stämmer siffrorna på beställningssidan hos Samsung och mailet från trade-in.

Jag är fortfarande fett förvirrad. Det går inte ihop i min hjärna. Delsumman på 12739 går ner till 3309 med (inbyte 4560 + abbonemangsrabatt 2000 = 6560) kronor i rabatt?. Jag får det till att det saknas 2870 kr i rabatt för att det hela ska gå ihop?

12739 - 2000 - 4560 = 6179?

Är helt lost i den här samsungkarusellen. Har själv gjort en order men avbokade efter att jag förstod att det visades fel som för så många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocs:

Jag är fortfarande fett förvirrad. Det går inte ihop i min hjärna. Delsumman på 12739 går ner till 3309 med (inbyte 4560 + abbonemangsrabatt 2000 = 6560) kronor i rabatt?. Jag får det till att det saknas 2870 kr i rabatt för att det hela ska gå ihop?

12739 - 2000 - 4560 = 6179?

Är helt lost i den här samsungkarusellen. Har själv gjort en order men avbokade efter att jag förstod att det visades fel som för så många andra.

Hur de kommer fram till 7641:- för mobilen vet jag inte riktigt för det finns ingen nedbrytning av rabatterna...

Gissar att det är en blandning av dessa rabatter:
Samsung2025 - (10%?)
Abonnemang (Hallon för min del) - (2000:-)
Beställt genom appen - (10%?)
Rabatt på 256gb - (12290:- till 11490:-)

12739 är alltså utan någon som helst rabatt på varken skalet eller mobilen (Fullpris i shop: 12290 + 449). Där har du direkt i shoppen 800:- rabatt på mobilen och 221:- på skalet.

Någon ingenjör kan säkert räkna baklänges och få det att stämma

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej är i processen av att avbryta min beställning och får då detta erbjudande:

Ifall det finns en möjlighet att lägga en mindre beställning på typ ett skal eller något annat strunt och sedan få 20% på en framtida beställning hade det ju varit helt galet faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aritoc:

Okej är i processen av att avbryta min beställning och får då detta erbjudande:
<Uppladdad bildlänk>

Ifall det finns en möjlighet att lägga en mindre beställning på typ ett skal eller något annat strunt och sedan få 20% på en framtida beställning hade det ju varit helt galet faktiskt.

Jag tror inte att det går att använda flera rabattkoder så du tänker på det. Du kan alltså antagligen inte använda 20%-kupongen och "Samsung2025", tror jag. Jag kunde inte lägga in fler rabattkoder i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min nästa telefon blir den som inte nämner AI som huvudnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

<Uppladdad bildlänk>

@corb06

Men 13491 minus 6051 = 7440kr att betala.

Eller tänker jag fel här nu? Jag har också en S23 ultra 512gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

@corb06

Men 13491 minus 6051 = 7440kr att betala.

Eller tänker jag fel här nu? Jag har också en S23 ultra 512gb.

Mm tvärtom. Jag kommer få 7440 tillbaka när S23an har kontrollerats.
Det står lite konstigt längst ner, ungefär som att man får tillbaka 6051 om man kör ett återköp sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Mm tvärtom. Jag kommer få 7440 tillbaka när S23an har kontrollerats.
Det står lite konstigt längst ner, ungefär som att man får tillbaka 6051 om man kör ett återköp sen.

Är du säker på att det stämmer? 7440 är väl redan avdraget I beräkningen högre upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Är du säker på att det stämmer? 7440 är väl redan avdraget I beräkningen högre upp?

Det är den siffran man får från trade-in efter lagd beställning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken färg på Ultran skall man välja samt vilket skal skall man beställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

<Uppladdad bildlänk>

S25 Ultra 512GB jade green för 5000kr

Kan uppdatera att detta inte gick igenom. Hamnade på 7450kr dock. Med buds3 pro på köpet. Det tyckte jag var rimligt. Samsung har redan ett par buds2 som skall skickas inom kort till mig som jag då kan lägga rakt ut på försäljning.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

https://i.imgur.com/KbjSmhml.png

Intressant att du får så högt inbytesvärde på s23 medan jag får 3069:- för s23+ 256gb enligt foxways.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag var som du en gång i tiden. Sen testade jag det nya o nu undrar jag varför jag var som jag var.
Efter att jag köpte bra BT hörlurar så skulle jag ALDRIG gå tillbaka till en sladd till telefonen. Helt befängt att ha imo.
SD kort använde jag aldrig i slutändan även fast jag alltid ville ha det. La allt i molnet istället för på SD så att jag kom åt det från min dator o platta också.
Radio lyssnar jag på via internet. Fler radiostationer oavsett vilken ort man är på och bättre kvalite när man reser.

Batteriet däremot, där håller jag med dig. O andra sidan så byter jag telefonen efter tre år när det börjar bli kasst så ingen dealbreaker för mig det heller mer än miljötänket.

Vill inte kritisera dig o vad du anser viktigt på något sätt. Ville bara visa hur andra kan resonera kring dessa features (eller avsaknad av dem)

Vill gärna använda trådade lurar när jag är ute eftersom jag då enbart behöver bry mig om batteristatusen för telefonen, utan att behöva oroa mig för batterierna i lurarna. Får också bättre ljud i trådade lurar, framförallt med den telefonen jag använder nu som har väldigt bra DAC.

Mediefilerna vill jag ha lokalt, inte på någon annans dator. Liknande anledning där som för lurarna: drar mindre batteri att spela upp en fil som finns lokalt än att behöva strömma, men framförallt så säkerställer jag att jag inte behöver vara beroende av tredjepartstjänster.

Visst finns internetradio, men främsta anledningen till att jag vill ha inbyggd radiomottagare i telefonen är för nödsituationer/naturkatastrofer/krig, då kan man inte lita på att internetradio fungerar.
Visst, ett väldigt begränsat användningsområde, men med tanke på världsläget och hur det verkar utvecklas känns det ändå bra att bära med sig en radio var jag än går

Att behöva byta telefon var tredje år p.g.a. att batteriet börjar bli kasst är inte bara dåligt miljötänk, det är extremt dålig ekonomi
En apparat som fungerar i minst 10 år blir typ 3 gånger billigare att äga än en apparat som i övrigt fungerar fint men där batteriet kukar ur efter tre år.

Slit och släng är inget för mig, och det är riktigt trist att många tillverkare anammat planerat åldrande för att öka konsumtionen.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Intressant att du får så högt inbytesvärde på s23 medan jag får 3069:- för s23+ 256gb enligt foxways.

Märkligt ja. Tror jag köpte min s23 för 4200 under förra black Friday så jag är nöjd...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Märkligt ja. Tror jag köpte min s23 för 4200 under förra black Friday så jag är nöjd...

Skrivet av PlexGear:

Jag fick ca 1100 högre inbytesvärde via samsung shop appen än jag fick i webben på min flip6 512GB. Om det kan ha påverkat hur ni köpte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen använda Samsung2025 rabattkoden och samtidigt få 10% rabatt om man beställer via appen?

Är det någon rabattkod eller får man det automatiskt i appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Kan man verkligen använda Samsung2025 rabattkoden och samtidigt få 10% rabatt om man beställer via appen?

Är det någon rabattkod eller får man det automatiskt i appen?

Jepp, går automatiskt. 13 491 kostar Ultran i appen (om man väljer till ett abonnemang utan bindningstid).

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att lägga till en inbytestelefon i appen och får upp att IMEI numret är förbrukat?
Testade båda IMEI som telefonen har.

Permalänk
Skrivet av bluberry:

Någon som har problem med att lägga till en inbytestelefon i appen och får upp att IMEI numret är förbrukat?
Testade båda IMEI som telefonen har.

Ifall du fyllde i redan en gång och sen tryckte aldrig på köp knappen så kan systemet tänka att du ändå använt den
Hände en gång så där med min telefon

Permalänk
Medlem

Köpte en s25 Ultra. Blev 5 346 kr efter inbyte hade en rabattkod på 20% som jag kunde kombinera med rabatten i appen (inga lurar på köpet då dock). Hade även rewards poäng att använda så endast ca 3000kr efter allt så ganska okej ändå!

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt, när beställde ni och har det skickats? Min beställning från 26e står nu på fraktförberedelse. Det stod ju typ skickas 30 jan när man köpte, men ibland skickas ju vissa ut tidigare.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Ni som har beställt, när beställde ni och har det skickats? Min beställning från 26e står nu på fraktförberedelse. Det stod ju typ skickas 30 jan när man köpte, men ibland skickas ju vissa ut tidigare.

Beställde den 22/1 och den hoppade över till fraktförberedelse idag. Har sett vissa som beställt telefonen via en operatör som har fått den skickad idag, så förhoppningsvis får Samsung iväg beställningarna under morgondagen iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har 2st ultra beställda via samsung.com ..
Den ena ska vara avbeställd enligt supporten men status har inte ändrats. Köpte först för 14990 - inbyte på 5000kr med fel info om totalpriset. Beställde då på nytt igen för 13500 - 6000kr. Hoppas de inte skickar iväg två telefoner. Blir bara jobbigt då.

Den 22 och den 23 är beställningarna.
22 står frakt förberedelse och 23 står beställning gjord.

Visa signatur