Här är Samsung Galaxy S25-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Gick själv över till en iPhone 16 i ren protest mot Google efter att ha kört uteslutande Android sedan 2009, från att ha varit en sjukt bra och öppen platform så har man mer och mer börjat låsa in funktioner, senast i raden var att Android 15 ska begränsa hur notifikationer delas till wearables.

Med det sagt, innan någon säger något om saken, ja Apple är lika stora kålsupare.. 😂

Men vänta nu, menar du att iOS är mer öppet än Android?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Idag hade Elgiganten detta erbjudande i deras stream...Hann inte köpa förrän dataskärmen tog slut...Hade lyckats komma till att jag skulle betala men så vips såg tog den slut

Permalänk
Medlem

La en beställning på 512 GB plus gratis hörlurar. Inte jätteimponerad över uppgraderingarna från S24 Ultra men går från en S20 Ultra så blir nog en fin skillnad ändå.

För skojs skull letade jag up kvittot för vad jag betalade för S20 Ultra 128 GB för 5 år sedan plus hörlurar.
Då totalt 15310 kr. För S25 Ultra 512 GB plus hörlurar betalade jag nu 13491 kr. Med tanke på inflation mm så är det ändå ganska bra värde.

Permalänk
Medlem

Provade en del med rabatter m m, verkar som att de billigaste är slut redan..
Provade räkna med en S24 som inbyte, kan få S25+ eller Ultra för 5280+inbyte som billigast. Kommer ner i samma oavsett om jag går via Benify el direkt till sidan. Inte för att det heller är så farligt, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikN:

La en beställning på 512 GB plus gratis hörlurar. Inte jätteimponerad över uppgraderingarna från S24 Ultra men går från en S20 Ultra så blir nog en fin skillnad ändå.

För skojs skull letade jag up kvittot för vad jag betalade för S20 Ultra 128 GB för 5 år sedan plus hörlurar.
Då totalt 15310 kr. För S25 Ultra 512 GB plus hörlurar betalade jag nu 13491 kr. Med tanke på inflation mm så är det ändå ganska bra värde.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Hur fick du 4499kr rabatt?

Permalänk
Medlem

Hyfsat nöjd med s22 plus jag har pga priset då det var fel på sidan så man kunde nyttja typ tre rabatter samtidigt.

Dock så är jag sådär nöjd med exynos cpu.. lite sugen på att röra mig bort från den cpu.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00x:

Hur fick du 4499kr rabatt?

Beställde via Samsung-appen och använde rabattkoden "Samsung2025" samt la till billigaste abonnemanget utan bindningstid. Planerar säga upp det direkt efter leverans.

Permalänk

Har jag fattat fel när man kan lägga till abonnemang från t.ex. vimla (och det står att det är ingen bindningstid) så det är bara att säga upp det direkt och köra på en annan operatör (t.ex. om man vill ha telias nät) och ändå få typ 2000kr i rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stålhandske:

Har jag fattat fel när man kan lägga till abonnemang från t.ex. vimla (och det står att det är ingen bindningstid) så det är bara att säga upp det direkt och köra på en annan operatör (t.ex. om man vill ha telias nät) och ändå få typ 2000kr i rabatt?

Stämmer bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stålhandske:

Mitt slutpris blev likadant med abonnemang och utan även fast det stod 2000:- rabatt.

Lämnar in min S23 128gb och får lurar + S25 för 4560:-.

Misstänker dock att det är fel och att verkliga kostnaden är 6158:- (10718-6158=4560 som är inbytesrabatten) bara att de gjort lite fel på hemsidan... Så frågan är om de kommer släppa igenom alla som det står fel för eller inte.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Mitt slutpris blev likadant med abonnemang och utan även fast det stod 2000:- rabatt.

Lämnar in min S23 128gb och får lurar + S25 för 4560:-.

Misstänker dock att det är fel och att verkliga kostnaden är 6158:- (10718-6158=4560 som är inbytesrabatten) bara att de gjort lite fel på hemsidan... Så frågan är om de kommer släppa igenom alla som det står fel för eller inte.
https://i.imgur.com/Y1uXMHQl.png

Vissa har sagt att det står korrekt pris i bekräftelsen. Om du gick igenom med beställningen vad står det i mailet?

Permalänk

Får man telefonen för 3840 kronor hade det varit dröm, men det lär ju aldrig gå igenom... eller ???

Permalänk
Medlem

Nog ser det ut som en mobil alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutWizard:

Vissa har sagt att det står korrekt pris i bekräftelsen. Om du gick igenom med beställningen vad står det i mailet?

I mailet från retur står det 4560 tillbaka, har bara fått "Din order behandlas" - mail från shoppen och där står ingen summa för returen utan bara modellen på returtelen.

Är nog kört. Behöver egentligen bara lurarna, för min s23 funkar fint så får avbeställa isf.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Inget behov av att byta, men fick 9840:- trade in på min s24 ultra 512GB.
Så totalt blev det 4635:- inkl buds 3 pro som jag ändå har köpt.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lodisen:

Inget behov av att byta, men fick 9840:- trade in på min s24 ultra 512GB.
Så totalt blev det 4635:- inkl buds 3 pro som jag ändå har köpt.

Hmm, Jag gjorde samma sidegrade med min 24 Ultra 256GB, men det blev 3660:- i mellanskillnad för min del. Även jag behöve nya lurar. Beställde du via appen och la du till ex. Hallon?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har redan en S24 Ultra 512GB, så känns inte värt att byta....

Dock så måste jag säga att Elgigantens erbjudande var oerhört trevligt där man fick en Samsung G9 på köpet!

Det erbjudandet försvann snabbare än en ögonblinkning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hmm, Jag gjorde samma sidegrade med min 24 Ultra 256GB, men det blev 3660:- i mellanskillnad för min del. Även jag behöve nya lurar. Beställde du via appen och la du till ex. Hallon?

Via samsung.se. var det billigare i appen? Jag valde.en 512GB igen.
Lade till hallon också då jag ändå skulle byta operatör

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lodisen:

Via samsung.se. var det billigare i appen? Jag valde.en 512GB igen.
Lade till hallon också då jag ändå skulle byta operatör

Appen ger 10%. Sedan spelar det även roll vilken rabattkod man anger. "Samsung2025" ger extra rabatt plus hörlurar, "Upgrade2025" ger bara hörlurar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Appen ger 10%. Sedan spelar det även roll vilken rabattkod man anger. "Samsung2025" ger extra rabatt plus hörlurar, "Upgrade2025" ger bara hörlurar.

Blir att avbeställa och beställa igen... Snacka om komplicerad process det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur j*vla mycket prestanda behöver man på en mobil?!

Hur ska du annars spela Subway Surfers?

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Så blev priset för mig, inte helt glasklart med allt 🤷🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattan1999:

Får man telefonen för 3840 kronor hade det varit dröm, men det lär ju aldrig gå igenom... eller ???
<Uppladdad bildlänk>

Nej..
3840 är vad du får när du byter in din mobil.
Längre ner ser du priset vad som ska betalas..11150:-

Sett fler som tror inbytet är vad man ska betala.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Fan va dom snålat på batteriet med tanke på priserna... inte ok

Jag övergav samsung när dom dumpade både minneskortplats och 3,5mm jacket..

Permalänk
Datavetare
Skrivet av jehuty:

Hur j*vla mycket prestanda behöver man på en mobil?!

Helt klart borde man kunna använda det till fler saker.

Positiva för Android-användarna är att Qualcomm (och även Arm Cortex som används t.ex. i Mediatek Dimensity 9400) har kraftigt närmat sig prestanda hos Apples A-serie kretsar. Tidigare var man nästan 3 generationer efter, nu är man inte speciellt långt efter senaste A18 i single-thread.

Sett just till ST-prestanda är alla mobil-SoC:ar nu klart före senaste generation laptop-kretsar från AMD/Intel. Man är i praktiken lika snabb som senaste generationen desktop CPUer från AMD/Intel.

Det borde man kunna göra lite roliga saker med!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

La just en beställning och bytte in en Pixel 8.

Intressant och se hur värdet minskar i varje led.

Innan jag tryckte på köp-knappen, så framgick att jag skulle få 4731 kr i inbytesvärde. I bekräftelsemejlet från Samsung har summan reducerats till 4110 kr. 15 minuter senare får jag mejl om trade-in, då är värdet 3631 kr.

Vafan....

Permalänk
Medlem

Kommer jag skaffa den här telefonen?
Har den 3,5mm hörlursuttag?
Har den lätt utbytbart batteri?
Har den microSD-kort?
Har den radio?

Varför ska det vara så svårt att hitta telefoner som uppfyller de här grundläggande kraven?

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men vänta nu, menar du att iOS är mer öppet än Android?

Det påstod jag inte att dem är, men när Du säger det så ja det är dem på sätt och vis. Exempelvis behövs inte en tredjeparts appbutik för att installera Huawei Health för min smartklocka och notifikationer fungerar felfritt utan att begränsas. Saknar jag något från Android? Nej.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Nej..
3840 är vad du får när du byter in din mobil.
Längre ner ser du priset vad som ska betalas..11150:-

Sett fler som tror inbytet är vad man ska betala.

Det står ju trots allt "Belopp som återbetalas efter godkänt inbyte", men i praktiken är nog detta bara en felöversättning och det ska t.ex. stå "Belopp som återstår att betala efter godkänt inbyte".

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Det måste ju vara nått fel eller?
Helt sjukt bra rabatt annars

Det är ju frågan. Får se vad som händer sen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.