Hög ms i alla spel NetAtOnce som fiberägare.
Hej, första gången jag skriver här men såg många trådar men inte riktigt någon som riktar sig exakt till det problem jag har. Det är så att jag bor i en lägenhet i Jönköping där jag har ett nätverksmodem av netatonce där man kan välja en leverantör mellan Bredband2, Junet, Bahnhoff, Telia, Ansluten Hosting eller NetAtOnce. Jag flyttade in i lägenheten för två månader sedan har hunnit testa både Telia och Bahnhoff, på bägge så får jag ping över 50 i princip på alla spel. Jag kör med kabel direkt till datorn och min dator har aldrig haft "ping problem". I min förra lägenhet hade jag telia och lägenheten ligger 1 km ifrån där hade jag aldrig över 33 i ms dock så hade jag Wetternet som internetägare. Jag har byt ut alla mina cablar till nya cat6 kablar, hastigheten på bredbandet är 250/250 på bägge försöken. Har testat alla inställningarn jag kan hitta som kanske hade gjort skillnad. Har hört talas om att de har med peering och göra. Har varit i kontakt med netatonce och de gjorde en felsökan via Bahnhof men kunde inte se att det var några som helst problem från anslutning till dem och ljusen såg rätt ut samt ingen packet loss från tracert jag utfört. NetAtOnce påstod att det egentligen inte spelar någon roll vilken operatör jag har så byta isp var ingen direkt rekommendation då jag bytt redan. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till 52 ms för mig känns alldeles för mycket finns det någon själ som kan förklara för mig om det finns något sätt man kan lösa detta på eller ska man bara le och se glad ut tills man flyttar ut ? Om ni undrar vad jag lirar så är det League, WoW, Csgo. För övrigt så har jag även nätverksswitchar i lägenheten har testat med och utan dem med samma resultat.