Köp från formd eller ncase pris?

Permalänk

Köp från formd eller ncase pris?

Tjena!

Tänkte fråga om någon här har gjort ett köp hos någon utav dessa företag (formd, ncase) andra sidan Atlanten och hur mycket det blev för hela kalaset i kronor? Inklusive valutaväxling, frakt, tull och moms?

Hittade lite gamla trådar men tänkte kolla om någon hade gjort ett köp i nutid med den svenska kronan så låg osv.

Funderar på att klicka hem ett ncase grater nämligen. Men vill veta om det skulle springa iväg duktigt i pris eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LedsenTjuv:

Tjena!

Tänkte fråga om någon här har gjort ett köp hos någon utav dessa företag (formd, ncase) andra sidan Atlanten och hur mycket det blev för hela kalaset i kronor? Inklusive valutaväxling, frakt, tull och moms?

Hittade lite gamla trådar men tänkte kolla om någon hade gjort ett köp i nutid med den svenska kronan så låg osv.

Funderar på att klicka hem ett ncase grater nämligen. Men vill veta om det skulle springa iväg duktigt i pris eller inte.

Även jag funderar på samma sak. Ska ha tre st och vill helst hitta någon europeisk återförsäljare. Lär väl (tyvärr) behöva köpa Lian Li A4 H2O istället..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av LedsenTjuv:

Tjena!

Jag beställde ett m2 round igår, tar väl en månad att få det. Kan säga till om jag kommer ihåg när tullen väl gjort sitt där bak 😅

Permalänk

generellt

(varupris+frakt) x 1.25 + tull (om över 1800:- eller nå sånt har jag för mig) + ev hanteringsavgift= slutpris

t.ex.

((Ncase m2 round 1851:- + 281:- frakt) x1.25 ) + 12% tull (kan ev va tullfritt med datordelar osäker) + 175:- postmord/DHL hantering = 3,159.8

och frakttiden kan variera beroende på vilket företag som levererar.

men generellt 14 dagar till 2 månader

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av LedsenTjuv:

Tjena!

Jag har kikat samma sak nyligen. Jag har inte beställt ännu, men jag har använt tullräknaren för få en bild av ungefär vart det skulle hamna.

För ett Ncase m2 round hamnar det på 2888kr just nu efter frakt, moms och tull.

Exakt kategori ”chassi” finns inte i tullräknaren. Jag har testat alla olika kategorier under datortillbehör och enda skillnaden i pris är om det läggs på kemikalieskatt eller inte. Priset ovan är utan kemikalieskatt eftersom det inte är elektronik det handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Jag har kikat samma sak nyligen. Jag har inte beställt ännu, men jag har använt tullräknaren för få en bild av ungefär vart det skulle hamna.

För ett Ncase m2 round hamnar det på 2888kr just nu efter frakt, moms och tull.

Exakt kategori ”chassi” finns inte i tullräknaren. Jag har testat alla olika kategorier under datortillbehör och enda skillnaden i pris är om det läggs på kemikalieskatt eller inte. Priset ovan är utan kemikalieskatt eftersom det inte är elektronik det handlar om.

<Uppladdad bildlänk>

Det är där ja hoppas på landa iaf, ish 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Det är där ja hoppas på landa iaf, ish 😅

Jag skulle vara mycket intresserad av en uppdatering i tråden med slutsumma

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

generellt

(varupris+frakt) x 1.25 + tull (om över 1800:- eller nå sånt har jag för mig) + ev hanteringsavgift= slutpris

t.ex.

((Ncase m2 round 1851:- + 281:- frakt) x1.25 ) + 12% tull (kan ev va tullfritt med datordelar osäker) + 175:- postmord/DHL hantering = 3,159.8

och frakttiden kan variera beroende på vilket företag som levererar.

men generellt 14 dagar till 2 månader

Intressant! Hittade en tråd på reddit där en svensk hade svarat. Men vi får väl se vad hela kalaset landar för Celpish. Så återkom gärna med en update om hela resan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LedsenTjuv:

Intressant! Hittade en tråd på reddit där en svensk hade svarat. Men vi får väl se vad hela kalaset landar för Celpish. Så återkom gärna med en update om hela resan! <Uppladdad bildlänk>

Märkligt men positivt om det är så!

Jag har för mig att om man t ex reser till USA kan man köpa prylar upp till ett värde utav x (5?) tusen kronor och slipper då betala moms. Men det borde ju knappast kunna tillämpas här.

Permalänk
Skrivet av LedsenTjuv:

Intressant! Hittade en tråd på reddit där en svensk hade svarat. Men vi får väl se vad hela kalaset landar för Celpish. Så återkom gärna med en update om hela resan! <Uppladdad bildlänk>

låter ju som att Formd undervärderar innehållet på fraktetiketten vilket kan potentiellt påverka ev fraktförsäkring om den kommer fram fraktskadad eller tappas bort i frakten men det är ju isf butikens problem iom att de troligen kommer få skicka en ny och i sin tur inte få ut mer än de angett på fraktettiketten från sin fraktförsäkring.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

när jag ställde frågan till ncase fick jag svaret att de skriver lägre värde så kan alltid hoppas det går genom 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Jag beställde ett m2 round igår, tar väl en månad att få det. Kan säga till om jag kommer ihåg när tullen väl gjort sitt där bak 😅

Hur har det gått med din beställning och vad hamnade totalen på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Hur har det gått med din beställning och vad hamnade totalen på?

Planet med paketet lämnade Taiwan idag så det dröjer nog ett par dagar innan jag vet 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Planet med paketet lämnade Taiwan idag så det dröjer nog ett par dagar innan jag vet 😅

Ah ok, jag trodde det skeppades från US av någon anledning. Men då väntar jag tålmodigt 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Ah ok, jag trodde det skeppades från US av någon anledning. Men då väntar jag tålmodigt 😁

Trodde ja med först men sen stod det i nåt mail att det skickas från Taiwan så antar det 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av LedsenTjuv:

Skrivet av Schwalan:

Då har ja fått paketet!
Inte fått betala nån tull eller extra moms.
Det kom in i Eu via Paris, där det såg ut att göras nån importkontroll men sålänge inget kommer i efterhand är det priset på sidan man betalar 🥳🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Då har ja fått paketet!
Det kom in i Eu via Paris, där det såg ut att göras nån importkontroll men sålänge inget kommer i efterhand är det priset på sidan man betalar 🥳🤞

Guld! Då är det ju bara att beställa. Tackar för uppdateringen!

Permalänk
Medlem

Fick däremot inte fötterna ja beställde så fixk dra igång 3d-skrivaren

Permalänk

Grymt! Trodde inte att det var så smidigt, då får man fundera vilken modell det blir då

Tack för din feedback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Bäst är att alltid förutsätta att man kommer åka på det. Ibland kan man ha lite tur, men oftast inte.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Fick däremot inte fötterna ja beställde så fixk dra igång 3d-skrivaren

Rättelse, jag hade beställt en extra uppsättning små fötter… sååå, får köra på mina egna 3d-utskrivna

Permalänk
Medlem

T1 silver + cnc panel (riktiga FormD 2.1) ca 3500kr

Har denna om det skulle bli intressant: https://www.sweclockers.com/marknad/247670-saljer-ncase-m1-ev...