Dagens fynd, vad räknas som fynd?

Permalänk
Medlem

Dagens fynd, vad räknas som fynd?

Jag vet att det har diskuterats förut. Men kan vi inte ta bort fyndvaror från fyndtråden? Eller starta en ny tråd för dom?

Vi har typ 20 posts med gpuer med 1-2 tkr rabatt på 4000 / 7000 serien. Jag betraktar inte dessa som bra deals.

Absolut om man hittar ett rekord pris på ett grafikkort eller cpu då kan jag se värde i att länka det. Men när marginalerna är så små så blir det bara massa bloat i tråden imo.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@shogou: Jag flyttade inlägget till feedback-delen då det är ett bättre ställe att föra den diskussionen på

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@shogou: Jag flyttade inlägget till feedback-delen då det är ett bättre ställe att föra den diskussionen på

Tack

Permalänk
Medlem

håller med, mycket av vad som betraktas som deals är typ normalpriser. Tyvärr så försäljarna (och producenterna) lurar folk

Permalänk
Medlem

Jo, när det gäller enstaka fyndvaror i nån butik nånstans med bara några hundralappars rabatt, så skulle jag gärna slippa se dem i tipstråden. Är ju bara typ en person som kan nyttja erbjudandet iallafall. (och långt från alla är intresserade av öppnade fyndvaror överhuvud taget)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Jag vet att det har diskuterats förut. Men kan vi inte ta bort fyndvaror från fyndtråden? Eller starta en ny tråd för dom?

Vi har typ 20 posts med gpuer med 1-2 tkr rabatt på 4000 / 7000 serien. Jag betraktar inte dessa som bra deals.

Absolut om man hittar ett rekord pris på ett grafikkort eller cpu då kan jag se värde i att länka det. Men när marginalerna är så små så blir det bara massa bloat i tråden imo.

Om vi vänder på frågan då, vad är ett fynd för dig? 10-20-30% mot för ordinarie pris? 30% rabatt är ju närmare begagnatpris och får väl verkligen anses vara ett fynd. Är 20% rimligt?

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Ser personligen en separat tråd för fynd i få exemplar. Har själv inget emot dessa utan uppskattar att de postas.

De där tokbra erbjudanden som fanns när fyndtråden startade lär vi inte se igen, de flesta butiker ägs redan av ett fåtal företag. Finns ingen riktig konkurrens. Nu är jag inte uppdaterad helt men de som bara vill se svenska butiker har nog bara Inet att välja på. Om utländskt ägande räknas så går typ alla andra bort. Har själv inget emot Amazon som butik, handlar en hel där personligen men lite udda när en del vill ta bort Amazon som säljare för att den är utländsk ägd men det är ju typ alla andra med. Amazon.se är lika svensk som exempelvis Webhallen.com som jag ser det.

Sedan har vi redan flera fyndtrådar, upplever att det fungerar bra och avlastar dagens fynd-tråden. Borde spara tid även för modsen tänker jag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Om vi vänder på frågan då, vad är ett fynd för dig? 10-20-30% mot för ordinarie pris? 30% rabatt är ju närmare begagnatpris och får väl verkligen anses vara ett fynd. Är 20% rimligt?

Du missar min poäng helt och hållet. Det här har ingenting med procenten att göra.

Skrivet av shogou:

Men kan vi inte ta bort fyndvaror från fyndtråden? Eller starta en ny tråd för dom?

Fyndvara finns det endast enstaka produkter av - kanske 1 eller 2. Vi har typ 20st GPUer som man lätt skulle kunna hitta genom att gå in på webhallens, kompletts, NONs fyndvara sektion och ta del av själv.

Det vore bättre om Deals tråden fokuserade på det som gynnar majoriten tex. när vi fått grymma deals eller special erbjudande från inet, webhallen, eller som alla kan ta del av.

Det skulle kunna vara så lätt så att vi separerade Nya produkter och Returer i 2 olika. Men det är inte problematiken tycker jag personligen. Problematiken ligger främst i att vi nu har 20st gpuer som kommer från fynd och ofta är returer - dom fyller upp tråden och det blir svårarare att ta del av dom dealsen som faktiskt är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ser personligen en separat tråd för fynd i få exemplar. Har själv inget emot dessa utan uppskattar att de postas.

Det här precis det jag skulle önska vi hade, då kan dom som vill posta fyndvaror lägga upp hur mycket dom vill.

Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!
Dagens fyndvara (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av shogou:

Det här precis det jag skulle önska vi hade, då kan dom som vill posta fyndvaror lägga upp hur mycket dom vill.

Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!
Dagens fyndvara (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Typ så, också kanske lite lättare för de som aktivt letar dessa att hinna norpa produkten med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Du missar min poäng helt och hållet. Det här har ingenting med procenten att göra.

kanske kan bero på att rubriken är lite ”öppen”?

Visa signatur

Permalänk
Snusfri

Eller så bara ignorerar man de fynd man inte tycker är fynd eller använder "Rapportera" knappen om man blir så förtvivlat arg på att någon lägger upp ett fynd som man anser inte är ett fynd.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Någon mer som önskar en ogillaknapp på forumet? Det är rätt tröttsamt med folk som postar redan för dyrt prissatta prylar för att de med typ 10-15% rabatt ska kunna betraktas som nämnvärda "fynd" under fyndtråden?! I bästa fall börjar de närma sig vad som bör vara normalpris. Att kalla det "fynd" är väl rätt magstarkt kan jag tycka?! Snacka om att det här över tid har relativiserat begreppet. Och om den här trenden fortsätter riskerar det att urholka innebörden så pass att man inte ens orkar slänga ett öga i den tråden. Eftersom man inte tillåts skriva dem på näsan direkt i tråden så hade en ogillaknapp varit till hjälp.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Någon mer som önskar en ogillaknapp på forumet? Det är rätt tröttsamt med folk som postar redan för dyrt prissatta prylar för att de med typ 10-15% rabatt ska kunna betraktas som nämnvärda "fynd" under fyndtråden?! I bästa fall börjar de närma sig vad som bör vara normalpris. Att kalla det "fynd" är väl rätt magstarkt kan jag tycka?! Snacka om att det här över tid har relativiserat begreppet. Och om den här trenden fortsätter riskerar det att urholka innebörden så pass att man inte ens orkar slänga ett öga i den tråden. Eftersom man inte tillåts skriva dem på näsan direkt i tråden så hade en ogillaknapp varit till hjälp.

Återkommande fråga. Svaret blir alltid att fynd är ett lägre pris. Fyndet kanske inte tillräckligt för dig, men för den som söker just det fyndet specifikt är det ett fynd...

Ogillaknapp skulle ju inte stoppa fyndet från att postas på forumet ändå. Tillför ingenting i det stora hela.

Helt min åsikt, dock. Ha det gott och trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Återkommande fråga. Svaret blir alltid att fynd är ett lägre pris. Fyndet kanske inte tillräckligt för dig, men för den som söker just det fyndet specifikt är det ett fynd...

Ogillaknapp skulle ju inte stoppa fyndet från att postas på forumet ändå. Tillför ingenting i det stora hela.

Om det är en återkommande fråga så är väl det en direkt indikation på att det är välbehövligt att kunna signalera sitt missnöje och ventilera sig över sådant som inte riktigt håller måttet? Det kan ju bli vägledande för vilken typ av "fynd" som är önskvärda av en majoritet?

"Scrolla vidare om du inte gillar..." Hela den mentaliteten gör ju tillslut att det bara blir ett evinnerligt scrollande när "alla ska med"?! Ungefär som att det vore ett självändamål fastän utfallet blir att ingen tillslut kommer vilja vara med.

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Om det är en återkommande fråga så är väl det en direkt indikation på att det är välbehövligt att kunna signalera sitt missnöje och ventilera sig över sådant som inte riktigt håller måttet? Det kan ju bli vägledande för vilken typ av "fynd" som är önskvärda av en majoritet?

Det funkar väl redan nu via gillaknappen? Mindre uppskattade fynd får färre gillanden. Fyndpostarna kan sen ta till sig av den feedbacken.
Att börja direkt såga de som delar tips är jag tveksam till det är en god ide. Uppmuntrar ju inte direkt att ta sig tiden att posta något om man riskerar få skit för det.

...

Och man får väl diskutera fynd här? Går väl att ifrågasätta om ett specifikt tips inte är ett fynd, om man konkret (och respektfullt) kan påvisa att det inte är det?
(jag är osäker på vad din definition av fynd är? jag håller väl i stort med @dennisnp där )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man inte dela up de i olika trådar beroende på rea/ fyndet i % så slipper folk bli sura. Säg en tråd där det är 0-10% och en med 10-50% . 💪

Visa signatur

12600k , MSI RTX 4080 Gaming Trio , 24 DDR4 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Isåfall är ju alla fake-reor med butiker som höjer priser för att sen sänka dom och kalla det "rea" ett fynd också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det funkar väl redan nu via gillaknappen? Mindre uppskattade fynd får färre gillanden. Fyndpostarna kan sen ta till sig av den feedbacken.
Att börja direkt såga de som delar tips är jag tveksam till det är en god ide. Uppmuntrar ju inte direkt att ta sig tiden att posta något om man riskerar få skit för det.

...

Och man får väl diskutera fynd här? Går väl att ifrågasätta om ett specifikt tips inte är ett fynd, om man konkret (och respektfullt) kan påvisa att det inte är det?
(jag är osäker på vad din definition av fynd är? jag håller väl i stort med @dennisnp där )

En utebliven gillning är ju inte samma sak som en aktiv ogillning?! Visst hade man kunnat lägga till en likgiltighetsknapp också för inlägg man tycker är "meh".
Jag tror snarare att man tänker till innan man delar något om man riskerar att "få skit". Och de som känner att en delning kanske är så pass tveksam att denne känner att den riskerar att "få skit" för det, så talar väl det redan där ganska starkt för att det inte är ett nämnvärt fynd det rör sig om och som kanske heller inte bör delas? För vissa kanske det räcker med en enda gillning för att att fortsätta posta? Personen i fråga kanske aldrig får någon uppskattning i livet öht varpå den blir överlycklig för en enda gillning fastän resten av forumet avskydde delningen, vilket aldrig kommer fram utan en ogillaknapp?

Du skriver att det "inte direkt uppmuntrar till att ta sig tiden att posta något om man riskerar att få skit för det". Det är precis vad jag är ute efter! Jag vill inte uppmuntra till att folk som inte klarar av att få konstruktiv feedback i form av ogillningar, ska fortsätta dela saker. Alltså inte fortsätta premiera den sortens mentalitet som inte bidrar till förbättringar utan tvärtom, gör att allt hela tiden blir lite sämre. För det är vad vi gör sålänge vi har gillaknappar men aktivt undviker ogillaknappar.

Min definition av fynd är när en ÅF säljer något antingen till förlust eller helt utan marginal och i bästa fall går "break even". Möjligen att försäljningen täcker fraktkostnad och en kopp kaffe för en anställd, men inte mer än så. Så länge de gör vinst på ditt köp, så är det din förlust och således inget fynd.

Saker som redan från början hade ett för högt inköpspris sett till hur pass bra prylen är jämfört med konkurrenterna... Ja här kanske butiken till och med tvingas göra förlust och sänka priset ganska kraftigt om det från början var redan högt prissatt jämfört med vad konkurrenterna erbjuder. Då kanske det krävs en prissänkning om 50% eller mer, för att det ska betraktas som fynd. Det behöver alltså ge bättre pris/prestanda än vad konkurrenterna erbjuder till sina ordinarie konkurrenskraftiga priser. Ett fynd kan också vara en redan konkurrenskraftigt prissatt produkt som säljs ännu lägre än sitt normalpris. Dvs redan ge bästa möjliga pris/prestanda, men säljas än billigare ändå.

Vi kan ta några exempel på fynd som jag själv kammat hem.

Ryzen 7 7800X3D 2999:-
(Fortfarande i högsta laget kan jag tycka eftersom jag aldrig betalat så pass mycket för en spelprocessor förr).

EVGA SuperNOVA G5 650W 499:-
(Hyfsat bra sempisassivt guldagg. Inte minst sett till priset.)

Thermalright Peerless Assassin 120 Vit 349:-
(Inget fantastiskt pris egentligen men kanske good enough för en delning? Hade knappast skurit mig själv i armarna om någon hade ogillat delningen)

ASUS ROG STRIX X670E-E GAMING WIFI 1:- plus 29:- frakt.
Antagligen mitt bästa fynd någonsin. Felpris hos elgiganten som inte hann upptäcka prisfelet i tid för att korrigera detta.

Under 2022 köpte jag 2 st GTX 1060 3GB nya från en japansk ÅF genom svenska amazon. 25 kr styck inkl. frakt. Antar att återförsäljaren tänkte att beloppet var i euro när det i själva verket var i SEK. Denne kontaktade mig och bad mig avboka leveransen. Gissade då att amazon har som policy att butikerna är skyldiga att genomföra affären till utsatt pris. Så jag svarade aldrig och några veckor senare dök korten upp.

Cooler Master MasterBox NR200P 499:- inkl. frakt. Amazon slarvade först bort första leveransen och skickade ut en ny och sa att jag kunde behålla den första om den mot förmodan skulle duka upp. Vilket den tillslut gjorde. Så två chassin till priset av ett som redan var hyfsat lågt från början.

2 st SSD ADATA SU650 2,5 1,92TB. Dvs nästan 4TB SSD för sammanlagt 777:- 2022 när SSD-priserna var högre än idag.

Det finns fynd som jag avstått att dela just för att inte riskera att gå miste om produkten om butiken skulle råka översälja. För sånt har hänt förr. Moderkortet för 1 kr hade jag antagligen hållit för mig själv och delar man en sådan när alla då köper, ja då kommer ingen få. Så den sortens fynd ska man hålla käften om eftersom det kan skada konsumenter som redan beställt och där det finns en chans att de kommer få varan om fyndet inte delas. Men du kanske ändå får ett hum om vad jag betraktar som fynd. Det måste alltså inte vara uppenbara prisfel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min definition av fynd är...

Haha, resonemanget åsido så gör denna post ett starkt case för en "ogilla" knapp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Haha, resonemanget åsido så gör denna post ett starkt case för en "ogilla" knapp!

Så du menar att det jag belyser inte rör sig om fynd jämfört med den definition jag motsätter mig? Du vet ju att jag har rätt.
Du får ju gärna argumentera emot om du kan...?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

En utebliven gillning är ju inte samma sak som en aktiv ogillning?! Visst hade man kunnat lägga till en likgiltighetsknapp också för inlägg man tycker är "meh".
Jag tror snarare att man tänker till innan man delar något om man riskerar att "få skit". Och de som känner att en delning kanske är så pass tveksam att denne känner att den riskerar att "få skit" för det, så talar väl det redan där ganska starkt för att det inte är ett nämnvärt fynd det rör sig om och som kanske heller inte bör delas? För vissa kanske det räcker med en enda gillning för att att fortsätta posta? Personen i fråga kanske aldrig får någon uppskattning i livet öht varpå den blir överlycklig för en enda gillning fastän resten av forumet avskydde delningen, vilket aldrig kommer fram utan en ogillaknapp?

Du skriver att det "inte direkt uppmuntrar till att ta sig tiden att posta något om man riskerar att få skit för det". Det är precis vad jag är ute efter! Jag vill inte uppmuntra till att folk som inte klarar av att få konstruktiv feedback i form av ogillningar, ska fortsätta dela saker. Alltså inte fortsätta premiera den sortens mentalitet som inte bidrar till förbättringar utan tvärtom, gör att allt hela tiden blir lite sämre. För det är vad vi gör sålänge vi har gillaknappar men aktivt undviker ogillaknappar.

Min definition av fynd är när en ÅF säljer något antingen till förlust eller helt utan marginal och i bästa fall går "break even". Möjligen att försäljningen täcker fraktkostnad och en kopp kaffe för en anställd, men inte mer än så. Så länge de gör vinst på ditt köp, så är det din förlust och således inget fynd.

Saker som redan från början hade ett för högt inköpspris sett till hur pass bra prylen är jämfört med konkurrenterna... Ja här kanske butiken till och med tvingas göra förlust och sänka priset ganska kraftigt om det från början var redan högt prissatt jämfört med vad konkurrenterna erbjuder. Då kanske det krävs en prissänkning om 50% eller mer, för att det ska betraktas som fynd. Det behöver alltså ge bättre pris/prestanda än vad konkurrenterna erbjuder till sina ordinarie konkurrenskraftiga priser. Ett fynd kan också vara en redan konkurrenskraftigt prissatt produkt som säljs ännu lägre än sitt normalpris. Dvs redan ge bästa möjliga pris/prestanda, men säljas än billigare ändå.

Vi kan ta några exempel på fynd som jag själv kammat hem.

Ryzen 7 7800X3D 2999:-
(Fortfarande i högsta laget kan jag tycka eftersom jag aldrig betalat så pass mycket för en spelprocessor förr).

EVGA SuperNOVA G5 650W 499:-
(Hyfsat bra sempisassivt guldagg. Inte minst sett till priset.)

Thermalright Peerless Assassin 120 Vit 349:-
(Inget fantastiskt pris egentligen men kanske good enough för en delning? Hade knappast skurit mig själv i armarna om någon hade ogillat delningen)

Antagligen mitt bästa fynd någonsin. Felpris hos elgiganten som inte hann upptäcka prisfelet i tid för att korrigera detta.

Under 2022 köpte jag 2 st GTX 1060 3GB nya från en japansk ÅF genom svenska amazon. 25 kr styck inkl. frakt. Antar att återförsäljaren tänkte att beloppet var i euro när det i själva verket var i SEK. Denne kontaktade mig och bad mig avboka leveransen. Gissade då att amazon har som policy att butikerna är skyldiga att genomföra affären till utsatt pris. Så jag svarade aldrig och några veckor senare dök korten upp.

Cooler Master MasterBox NR200P 499:- inkl. frakt. Amazon slarvade först bort första leveransen och skickade ut en ny och sa att jag kunde behålla den första om den mot förmodan skulle duka upp. Vilket den tillslut gjorde. Så två chassin till priset av ett som redan var hyfsat lågt från början.

2 st SSD ADATA SU650 2,5 1,92TB. Dvs nästan 4TB SSD för sammanlagt 777:- 2022 när SSD-priserna var högre än idag.

Det finns fynd som jag avstått att dela just för att inte riskera att gå miste om produkten om butiken skulle råka översälja. För sånt har hänt förr. Moderkortet för 1 kr hade jag antagligen hållit för mig själv och delar man en sådan när alla då köper, ja då kommer ingen få. Så den sortens fynd ska man hålla käften om eftersom det kan skada konsumenter som redan beställt och där det finns en chans att de kommer få varan om fyndet inte delas. Men du kanske ändå får ett hum om vad jag betraktar som fynd. Det måste alltså inte vara uppenbara prisfel.

Blir inte mycket kvar av tråden om de här lagarna ska följas.. även om en vara är kroniskt överprissatt kan det vara värdefullt att veta när den säljs till "normalt" pris, situationen med OLED-skärmar kommer närmast till minnet.

Finns modeller som säljs för 7-8 tusen över vad som är rimligt bara för att de fått positiv recension i någon stor publikation, medan funktionellt identiska produkter kan gå för, ja.. vad de rimligen borde kostat med frakt, importavgifter och lite silltårta på handlarns köksbord.

Är man då ute efter något specifikt kan det vara trevligt att få en notis om att prissättningen för tillfället inte är sinnesjuk.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar alla som postar i fyndtråden, vare sig det rör sig om bra pris på en outlet produkt som kanske bara någon person lyckad köpa eller om det är mindre sänkningar på produkten eller givetvis mer än vanligt. Jag uppskattar att folk tar sig tid och skriva inlägget och dela med sig av alla deras fynd dem hittar oavsett hur "bra" dem är mot "normalpris" vad det nu ska innebära med dagens situationer.

Så STORT TACK till er som postar och fortsätt gärna med det! Mvh (en som spänt går in och kollar fynden i tråden flera gånger om dagen).

Permalänk
Medlem

Uppskattar också alla typer av fynd även om det inte är något man själv är intresserad av. Dock är fyndvaror där det endast finns 1-2 st av irriterade att det dyker upp i tråden hela tiden och får stanna kvar långt efter att det redan är inaktiva.

Bör antingen införas en Ogilla knapp för fynd som är för dåliga knapp under konkurenters orderinarie pris typ 10 kr mindre än närmaste konkurrent. eller tex mindre än 5%rabatt samt fyndvaror av 1-2 st då det blir extremt många notiser som man inte ens kan agera på. blir lite spam mejl känsla av de fynden.

Alternativt att fyndvaror får en egen tråd. Sweclockers borde iallafall göra en omröstning på det för att se vad majoritetet vill ha.

Man kan alltid själv gå in på prisjakt/Pricerunner och kolla på artiklar som man är intresserad av så fyndtråden borde vara just för FYND med flertal artiklar till ett bra eller riktig bra pris.så att man villhöver köper för att priset är så pass bra.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte som dig: om vi ska alla stenhårt under lupp och såga alla som vi enligt vår egen smak inte uppfyller kravet för fynd så kommer till slut ingen orka/våga lägga in fynd längre, och då självdör tråden.

Är det verkligen för att dissa dåliga fynd vi ska skapa en ogillaknapp på Sweclockers? Är det verkligen det värsta och oförskämdaste beteendet vi kan komma på som det är så viktigt att straffa? Stör du dig verkligen så mycket på ett halvkasst fynd?
Kanske dags att ta ett andetag och slappna av lite?

Ska man kunna ta konstruktiv feedback? Ja absolut, men det tycker jag går att göra med dagens upplägg med gillamarkeringar och enstaka välmotiverade respektfulla diskussioner kring vissa tips.

Jag håller med så långt att Sweclockers kunde lyssna lite mer på de diskussioner som ofta kommer upp här dock.
Tex lyfts ju ibland om tips på enstaka fyndvaror nedsatta några få procent platsar i den här tråden. Personligen är jag inte intresserad av dem alls, men jag kan leva med dem, med tanke på att aktiviteten i forumet inte är SÅ enorm - det är ingen stor sak att sålla inläggen och gå vidare.

Det är kanske vad du föredrar (och den åsikten för du förstås ha ) men det är nog inte vad alla sweclockare föredrar? Många (inkl mig) vill nog få insyn i hyfsade deals på produkter de är intresserade av, även om de inte är rekordbilligast nånsin?

Och ska vi ha såna krav kommer det knappt finnas några fynd kvar i tråden, och många lär vara typ invigningar och streams med en handfull produkter som försvinner på nolltid om man inte har en jäkla tur att hugga ett ex...
Med såna krav lär väl folk knappt bry sig prenumenera och folk som tipsar riskerar glömma eller ignorera tråden när det väl dyker upp något enstaka tips som kanske platsar. (och råkar man lägga in något som är gränsfall får man allas vrede på sig - superlockande...)

Här är vi olika, men felpris tycker jag knappt ens räknas som fynd. Tycker det är ganska sorgligt när folk ska samlas som gamar över registreringsfel, ibland beställa fler ex som man knappt behöver (eller för att sälja vidare) - och sen gnälla när ordrarna makuleras...
Jag tycker inte de ska tas bort eller så, men det skulle vara ganska deprimerande om om tråden ändrades så den nästan bara handlade om att försöka snylta på felaktiga prissättningar för gillamarkeringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gör man sånt här så har det gått lite för långt.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Chris_Kadaver: Flyttade in dina förslag till feedback-delen så att redaktionen kan uppmärksamma det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord