Hackat Facebook konto med bedrövlig support

Permalänk

Hackat Facebook konto med bedrövlig support

Tjena,

För ett bra tag sedan blev jag hackat, och ett av de enda konton som blev utsatt var just facebook. Personen ändrade lösenord och mail innan jag märkte och sedan dess har jag inte kunna verifiera mig med varken ID (som blev nekat), skapa ett nytt konto (då det bryter mot facebook riktlinjer om flera konton), eller kontakta support (eftersom den inte verkar finnas).

I Facebooks hjälpcenter finns alternativ som exempelvis att "hitta" kontot, eftersom mailen på den som tog kontot finns kvar i min gamla gmail. Problemet är att varendra alternativ till "säkring" är att jag måste logga in oavsett vad eller ta emot en kod i den mailen som inte jag har tillgång till, och det verkar inte som jag kan reversa bytet då det skedde för ett tag sedan. Finns det något sätt jag kan kontakta facebook eller identifiera mig på nytt och använda dessa dataintrång som bevis för att det är hackat, eller liknande?

All hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Hade du ingen 2fa på?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk

Tror inte det. Eftersom jag inte använde facebook tänkte jag inte att jag hade något att skydda, men hade ju såklart varit bra att ha nu i efterhand.