Vilket mobilabonnemang har ni och vad betalar ni?

Permalänk
Medlem

Vilket mobilabonnemang har ni och vad betalar ni?

Hej,

Jag har just nu Comviq 10GB för 195kr/månaden. Men de ska höja till 219kr/mån för 16GB, och jag behöver inte riktigt mer GB så funderar på att byta. Nedan ser ni hur mycket GB jag använder(Genomsnittlig förbrukning är 6.40 GB) vilket är anledningen till att jag vill byta.

Jag behöver max 10GB i månaden och vill gärna ha funktionaliteten där oanvänd data sparas till nästa månad. Har ni något förslag till mig? Känner inte att jag vill betala mer än 200kr/månaden, och helst så prisvärt som möjligt såklart.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera
Fello (Telias nät) --> https://www.fello.se/mobilabonnemang/
Vimla (Telenors nät) --> https://vimla.se/bestall/

§ 9 - MOD
Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Hej,

Jag har just nu Comviq 10GB för 195kr/månaden. Men de ska höja till 219kr/mån för 16GB, och jag behöver inte riktigt mer GB så funderar på att byta. Nedan ser ni hur mycket GB jag använder(Genomsnittlig förbrukning är 6.40 GB) vilket är anledningen till att jag vill byta.

<Uppladdad bildlänk>

Jag behöver max 10GB i månaden och vill gärna ha funktionaliteten där oanvänd data sparas till nästa månad. Har ni något förslag till mig? Känner inte att jag vill betala mer än 200kr/månaden, och helst så prisvärt som möjligt såklart.

Skulle kört på Hallon. 109:- i månaden (10 gb per månad om du inte ändrar surfen) om du inte är student eller senior. 49:- fyra första månaderna. Cashback via Refunder.

Alternativt byta leverantör hela tiden Hallon/Vimla osv med Refunder. Går lätt komma under 500:- på ett år.

§ 9 - MOD
Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Hallon kör på Tres nät. Testade Tre en gång. Och därefter lovade jag mig själv att aldrig tala gott om dem igen

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hallon kör på Tres nät. Testade Tre en gång. Och därefter lovade jag mig själv att aldrig tala gott om dem igen

Jag har som motpol använt Tre i väldigt många år och inte haft några problem, varken när jag bodde på landet eller här i Norrköping.

Permalänk
Medlem

Jag har Telias "obegränsade" och betalar 399/mån med 70kr rabatt som de kallar "förmån" för att jag har deras fiber också. Men kommer att byta till nån annan när abonnemanget går ut. Behöver nog inte mer än nånstans mellan 50-70GB ändåså.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

just nu Hallon

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Har haft Hallon i 12 år, och aldrig haft problem.
Bor dock i stockholm, men har varit både söderut och norrut upp till sundsvall utan några som helst problem. Har fria samtal och 5GB surf för 109kr i månaden.
Kollade nu och har 46 gb sparat från tidigare.
Såg nu att dom har "dubbel surf för life" vid nytt abonnemang.
Retar mig på att det inte gäller mig, som trogen kund.
Båda barnen har det också, 20GB i månaden för 159kr/månad.

Permalänk
Medlem

Comviq 100gb - 195kr

Permalänk
Medlem

Hallon: 49kr/mån i 4 månader , sen 109kr/mån - 10 GB
Vimla: 80kr/mån i 4 månader, sen 160kr/mån - 8 GB
Fello: 25kr/mån i 5 månader, sen 165kr/mån - 8 GB

För mig känns det som Hallon känns överlägset bäst här!

Permalänk

40gb för 70 kr/mån Comviq från Black Friday-erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog provat Hallon, pga deras dubbelsurferbjudande nu, visar det sig att täckningen inte duger kan man hoppa på exempelvis Fello.

Om man är student får man (Fello) 7GB för 105kr/mån och 14GB för 135kr/mån. 7GB kanske räcker om man kan spara en del surf mellan månaderna. Fello har även rabatt via fackföreningen LO och pensionärsorganisationen PRO, även då typ 135kr/månad tror jag för typ 14GB surf.

Jag själv har nu Comviq 100GB, men kombinerat med telefonköp, annars är det inte värt att köpa lösa abb på Comviq. När jag ville säga upp abbet erbjöd de mig dock kring 20GB för 149kr i månaden, eller hur det nu var. Så det går att prata med dem också. Men, Hallon verkar billigast nu, för ett "vanligt" abonnemang.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Vimla 55+ med minsta surfen 3GB, 100kr. Skulle klara mig med 1GB eftersom jag ändå sparar allt. Hemma kör jag WiFi via kabel.

Permalänk
Medlem

Comviq
195kr /mån med 20gb

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag ringde Comviq och de gav mig 109kr/mån i ett år med 8GB, vilket kändes bra så jag tog det. Intressant att en säljare bara slängde fram en bra deal när jag ringde för att säga upp abonnemanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Jag ringde Comviq och de gav mig 109kr/mån i ett år med 8GB, vilket kändes bra så jag tog det. Intressant att en säljare bara slängde fram en bra deal när jag ringde för att säga upp abonnemanget

Det är så det alltid fungerar.

Kan man få ut mer pengar av kunden är det "bra". Men behåll dem med rabatter innan uppsägning.

Därför man ser fler och fler som hänvisar uppsägningar till att man måste kontakta kundservice per telefon.

Själv har jag Tele2 och har betalat 319kr för abonnemanget 15GB. Dock med både två kostnadsfria datakort och extra surf på totalt 45GB för nämnda pris.
Samtidigt fick jag Internet 150/50 för 299kr.

Nu har min BRF äntligen skaffat fiber så i och med uppsägningen av Internet försvinner all bonus på mobilen.

Bestämt mig för att hoppa på tåget mot Halebop. Inte för att de är billigast men Telia har fortfarande bäst täckning i regionen jag rör mig i. Dessutom erbjuder de simkort till klocka också.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det är så det alltid fungerar.

Kan man få ut mer pengar av kunden är det "bra". Men behåll dem med rabatter innan uppsägning.

Därför man ser fler och fler som hänvisar uppsägningar till att man måste kontakta kundservice per telefon.

För något år sedan höjde Tele2 mitt pris ville säga upp det.
Fick ingen rabatt för att vara kvar.
Dock hade jag Tele2 play rabatterat så gick jämt ut så jag stannade kvar.

Nu i mars vill de höja surfen och därmed priset igen.
Så trött man blir, jag använder ju inte ens surfen…
Nä dags att ta tag och säga upp sk*ten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

För något år sedan höjde Tele2 mitt pris ville säga upp det.
Fick ingen rabatt för att vara kvar.
Dock hade jag Tele2 play rabatterat så gick jämt ut så jag stannade kvar.

Nu i mars vill de höja surfen och därmed priset igen.
Så trött man blir, jag använder ju inte ens surfen…
Nä dags att ta tag och säga upp sk*ten.

Är du nöjd med Tele2 så gör som mig. De senaste 15-16 åren hört av mig till Tele2 och frågat vad de kan erbjuda för att behålla mig som kund.
Första erbjudandet har jag alltid ratat och sagt återkoppla till mig när du har ett bättre.

Har alltid fungerat.

Tycker Comhem och Tele2 har varit de lättaste bolagen att förhandla med.

Även denna gång när jag sade upp Internet fick jag ett fantastiskt erbjudande på telefon.
Dock fick jag inte behålla kostnadsfri datakort så därför valde jag denna gång att lämna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag tog Fello iom hade de hade dubbel surf erbjudande just då. Så har 6GB för 105kr/mån. Räcker mer än väl åt mig, jag är mest på WiFi ändå. Bytte för att jag ville prova Telias nät efter jag hade problem med mottagning på en jobbsite. Hade Hallon tidigare, å det fungerade bra i övrigt för mig.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

4st fello för 95-165kr, så betalar 510kr extremt nöjd!

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Telia Mobil Lojal 5 GB Bas
Betalar 149kr i månaden.

Fick erbjudandet efter omförhandling.
Ordinarie pris 269kr månaden.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Har Tele2 Obegränsat snabb, nu kostar det 379:-/mån, men jag ringde in i januari o frågade om jag kunde ta del av erbjudandet för 349:-/mån i 12 månader, vilket jag kunde, dock börjar det gälla när min nuvarande bindningstid går ut i april. Har också 5 datakort utan kostnad.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Bredband2 med 12 GB surf.

Betalar 135 kr/mån

Permalänk

Comviq 100 GB 195 kr/måanad har jag. Är väl utan tvekan det bästa abonnemanget som finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Comviq 100 GB 195 kr/måanad har jag. Är väl utan tvekan det bästa abonnemanget som finns?

Tele2 fungerar inte bra där jag rör mig. Så då är det väl inte speciellt bra?

Permalänk
Medlem

Comviq 100 GB för 195 kr i månaden och då fick jag en Pixel 8a på köpet.

Permalänk
Medlem

Telenor obegränsat familj. Vi är 4st. 238:-/mån/person. Riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Chilimobil 3Mbit fri surf ca 149:- per månad förbetalt per år 1790:-
Använder till allt musik, ringa,sms,mms, surfa kolla streaming 720p.

Permalänk
Medlem

Telenor obeg familj 149SEK /mån. Snittkostnad per person är högre, men betalar bara vad min användare kostar då farsan ändå skulle ta abbet.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Fello 75GB 25kr/mån