Nyheter och notiser

Inga träffar

Recensioner och artiklar

Inga träffar

Diskussionsforum

Inga träffar

Galleriet

Inga träffar

Marknad

Inga träffar

Medlemmar

Inga träffar

Kingdom Come Deliverance 2

Permalänk
Medlem

Kingdom Come Deliverance 2

Så, vem spelar och vad tycker ni?

Vad har ni för system och vad har ni för prestanda och spelupplevelse?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Har inte hunnit spela mycket men det verkar väldigt lovande. Snyggt och flyter på bra dessutom. Kör 4K med ett 4080 och DLSS quality (vilket ser skitbra ut med nya DLSS4). Har sänkt några inställningar från ultra till high och har hittills inte sett lägre än 90fps. Ligger oftast på 100+.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av DasIch:

Har inte hunnit spela mycket men det verkar väldigt lovande. Snyggt och flyter på bra dessutom. Kör 4K med ett 4080 och DLSS quality (vilket ser skitbra ut med nya DLSS4). Har sänkt några inställningar från ultra till high och har hittills inte sett lägre än 90fps. Ligger oftast på 100+.

Härligt
Har lite annat att beta av innan jag ger mig på det. Det är ok. Har lärt mig att inte spela nysläppta spel den hårda vägen

Har du märkt av några buggar o fel?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av SCORPIUS:

Härligt
Har lite annat att beta av innan jag ger mig på det. Det är ok. Har lärt mig att inte spela nysläppta spel den hårda vägen

Har du märkt av några buggar o fel?

Det enda jag märkt av är i början där vissa tips visas för snabbt eller inte alls. I ena fallet ska man få tyst på en hund. Går fram till den och tänker att man ska trycka E för att interagera med den, med det alternativet finns inte. Får leta för att ta reda på hur man gör och trycker man X kan man kalla på hunden. Hade ju varit skönt om man hann läsa tipset. Ett annat fall ska man kasta en sten: "Vadfan, det finns ju inga stenar här!?". Trycker man G kan man tydligen kasta stenar (Henry har en stensamling gömd på sin kropp). Fick inte någon information om det, vilket var en smula irriterande.

Annars har jag inte märkt något, men jag har ju inte heller spelat så mycket. Första intrycket ger dock att det till skillnad från allt annat som släpps inte är helt trasigt från början, utan faktiskt fungerar bra (med undantagen ovan).

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Det enda jag märkt av är i början där vissa tips visas för snabbt eller inte alls. I ena fallet ska man få tyst på en hund. Går fram till den och tänker att man ska trycka E för att interagera med den, med det alternativet finns inte. Får leta för att ta reda på hur man gör och trycker man X kan man kalla på hunden. Hade ju varit skönt om man hann läsa tipset. Ett annat fall ska man kasta en sten: "Vadfan, det finns ju inga stenar här!?". Trycker man G kan man tydligen kasta stenar (Henry har en stensamling gömd på sin kropp). Fick inte någon information om det, vilket var en smula irriterande.

Annars har jag inte märkt något, men jag har ju inte heller spelat så mycket. Första intrycket ger dock att det till skillnad från allt annat som släpps inte är helt trasigt från början, utan faktiskt fungerar bra (med undantagen ovan).

Haha fick också googla om hunden. Att hålla in X.
Spelet var dock inte för mig, stängde av efter 15 min.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Wallhack SP-004 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av krEJZi:

Haha fick också googla om hunden. Att hålla in X.
Spelet var dock inte för mig, stänga av efter 15 min.

Jag vet inte hur många gånger jag läst nu om första spelet att folk gjorde likadant. Men sen provade igen och blev helt sålda.
Så ge det lite tid när du har tid o lust.

Visa signatur

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Jag väntar till vinterrean när det är billigare och buggar är fixade.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Glöm inte titta på Wakkaah som spelar ikväll 20.00 för Fz!

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Nu i version 0.5.1 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Köper inga spel som inte varit ute i minst 6 månader. Slut på jobb som gratis betatestare för min del. Passar bra också då det ska köpas in en ny dator till sommaren, min befintliga från 6 år tillbaka börjar få svårt att hänga med. Kanske plockar på mig KCD2 på Steams sommar-REA då också.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

1:an var för mycket roll och för lite spel, så skippar nog 2:an också.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Kanske testar i helgen, funderade på först att vänta på AMDs 9070 släpps men efter att ha sett hur bra optimerat det är så kanske A750 duger iallafall i 2560x1440 även om spelet tycks gärna använda lite över 8GB VRAM men värt ett test.

KCD1 var iallafall det bästa spelet jag spelat på väldigt länge och 2:an verkar ju bara vara en förbättring av 1:an så kan ju inte bli besviken.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Citera flera Citera
Permalänk

jag har 7800 x3d och 7800 xt, kör allt på ultra i 1440p.
strax under 60 fps utan fsr och lite över 60 fps med FSR aktiverat.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Jag planerar köpa på gog då jag har 350 kr till godo pga av ett köp jag ångrat tidigare. Nackdelen är att gog inte direkt hänger med på releasedagen jämfört med steam. Fördelen är att de värsta buggarna kanske är fixade (korrupta sparfiler bland annat).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel 10 out of 10!

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Väntar på lite ny hårdvara innan man drar igång, men hört från andra åksjuka att det finns head bob i spelet som ej kan stängas av. Undviker köp tills en patch med inställning att stänga av det fixats

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av str8forthakill:

Väntar på lite ny hårdvara innan man drar igång, men hört från andra åksjuka atr det finns head bob i spelet som ej kan stängas av. Undviker köp tills en patch med inställning att stänga av det fixats

Nu har jag klarat mig rätt bra men även jag blev testad i ett sorts ”fylleuppdrag” som var jävligt svajigt. Men ja det är en hel del head bob onekligen i detta spel.

Permalänk
Medlem

Lite för mycket medeltidsveckan-simulator för mig 😅 - av det jag sett på YouTube. Mkt omständiga moment. Man måste vara väldigt ”zen” för att palla att hålla på med allt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Citera flera Citera
Permalänk

Japp, dock inte kommit så långt. Trots över 35 timmars speltid, står jag nästan och stampar på noll. Men jag vill leva ett helt hederligt liv, vara snäll mot alla jag kan. Så det tar tid att tjäna pengar till vapen, rustning, och häst

AI mäniskorna/djuren, är dock inte alltid så förstående med hur snäll jag vill vara. Så det har blivit en hel del backa tillbaka bandet när man laddat save´s

Blir en genomspelning till sen, när jag är en elak jävel

Edit: Flyter på väldigt bra med allt på Ultra, DLSS quality, Intel 9900K, 32GB 3200 RAM, RTX 4070 i 1080p. 75-140 fps ish, kan finnas ställen där det går ner mot 65 fps kanske. Däremot är vissa mellansekvenser låsta på 30 fps av någon anledning? Kanske eftergift till de veka konsollerna?

Edit 2: Nu testar jag verkligen med helt fokus på FPS.

Springa i skogen 87-111 Fps
Springa på skapligt öppet fält <140 fps
Gå i staden Troskowitz 98-120 fps

Har inte varit i storstaden ännu

Men det fungerar väldigt bra med ett snart 2 år gammalt mellankort i 1080p, med allt på max med DLSS Quality.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Det är så otroligt roligt så hälften vorde nog. Lätt årets spel redan!!

Något jag noterat är att det nog är lite halv-taskigt om man inte spelat genom ettan först, konstanta referenser till sådant som hände där och det förutsätter att man kan en hel del mekanik från mycket därifrån.

Mig passar det, men blir lite orolig att de tappar spelare när instegströskeln är en aning hög. Vill ju ha en KC:D3

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Spelat ca 45 minuter in och atmosfären är absolut på topp och jag känner att jag hade älskat det nästan lika mycket om det helt enkelt varit en favorit tv-serie som till slut fått ny säsong, allt flyter också fin-fint. Dock var jag dum nog att börja spela ett annat crpg (Tower of Time) 4 dagar innan release så vill inte mixa två rollspel samtidigt, utan väntar innan jag börjar med KCD II på allvar.

Lol, att ha sitt GotY sparat ett litet tag är inte dumt det heller.

Citera flera Citera
Permalänk

vill så gärna dra igång spelet, men kan inte, har så mycket annat igång som måste klaras ut innan jag drar igång en sådan långkörare.
men ni med ett 4090 får gärna berätta hur det flyter på med det

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Citera flera Citera
Permalänk
Citat:Skrivet av mangemani:

vill så gärna dra igång spelet, men kan inte, har så mycket annat igång som måste klaras ut innan jag drar igång en sådan långkörare.
men ni med ett 4090 får gärna berätta hur det flyter på med det

Tittar man på tidigare tester, bör ett 4090 i 4K ligga 10-20% lägre FPS än mitt 4070 i 1080p i rastrering. Jag skrev min FPS bara ett par inlägg ovanför ditt, så dra av 10-20% där, om du har 4090 och vill köra i 4K med allt på Ultra och DLSS quality

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Hujeda mig nej, kommer inte fungera på min potatisdator.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Citat:Skrivet av Baxtex:

Du vet att det är dubbel FPS på potatisdatorer under Februari och Mars va?

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Testade och när jag fick se alla menyer och val så stängde jag va. Tyvärr inte min genre av spel. Men flöt fint så verkar vara välgjort.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Hur man kastar sten fick man tutorial på när man smyger genom vassen med Hans i början. Bugg eller dök det ej upp för dig?

Permalänk
Medlem

Ni som spelar det. Jag har läst att det är lite morrowind känsla i det, förutom själva settingen dvs. Är det rollspelande som gäller, ex stjäla grejer om natten och fula sig utan att det blir för förödande konsekvenser. Lite sugen men räds också av om det är för mycket sim. Däremot saknar jag morrowind och det lite långsammare tempot i spel, kan inte med dragons age ex

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Poptart:

Hur man kastar sten fick man tutorial på när man smyger genom vassen med Hans i början. Bugg eller dök det ej upp för dig?

Det dök inte upp för mig. Jag fick bara en otålig Hans som ville jag skulle kasta sten.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Baxtex:

Spelar på i7-9700k med 16gb ram och rtx 2070. Spelar 1440p med allt i medium utan DLSS och får 70 fps typ hela tiden. Klagar ej när jag fick runt 35 fps i 1:an

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Köpte ettan för en herrans massa år sedan. Det är inget dåligt spel, men någonstans släppte jag det. Så ska ge mig på ettan först och om jag tar mig genom det kanske tvåan får ta vid.

Jjust nu försöker jag traggla mig genom Cyberpunk 2077.