Stativ för mobil vid uppackning?

Permalänk
Medlem

Stativ för mobil vid uppackning?

Osäker var denna tråd hör hemma men chansar på här.

Funderar på om någon kan rekommendera något smidigt stativ att placera mobilen i så man kan filma när man packar upp leveranser (gör alltid det i syftet att ha bevis om saker visar sig ha skador)

Mobilen är en pixel 8 pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ja är något sådant jag tänkt mig, men ser att produkten endast går att köpa med hemleverans vilket inte funkar då jag arbetar fler mil hemifrån.

Någon som har andra bra förslag?

Flesta saker jag hittar verkar enbart vara för kameror eller så har de kanska låg max höjd. Antar man i alla fall borde ha 1m så man kan filma ovanifrån och få med allt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Osäker var denna tråd hör hemma men chansar på här.

Funderar på om någon kan rekommendera något smidigt stativ att placera mobilen i så man kan filma när man packar upp leveranser (gör alltid det i syftet att ha bevis om saker visar sig ha skador)

Mobilen är en pixel 8 pro

Faktumet är att det går att öppna paket utan att det syns. Något som görs regelbundet av folk som svindlar amazon och andra butiker genom att skicka tillbaka andra varor än de beställda.

Vilket du ha bevis på att allt inte var ok vid leverans så blir det allt att göra det vid upphämtandet med budet eller personen i affären du hämtar det. Något som då inte riktigt går, det är inte riktigt så att de har den tiden. (Undvik också paketboxar, inga vittnen vid uthämtandet...)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Faktumet är att det går att öppna paket utan att det syns. Något som görs regelbundet av folk som svindlar amazon och andra butiker genom att skicka tillbaka andra varor än de beställda.

Vilket du ha bevis på att allt inte var ok vid leverans så blir det allt att göra det vid upphämtandet med budet eller personen i affären du hämtar det. Något som då inte riktigt går, det är inte riktigt så att de har den tiden. (Undvik också paketboxar, inga vittnen vid uthämtandet...)

självklart om det är yttre skador på emballage så noteras det direkt hos ombud, men läste t.ex. nyligen om någon här på swec som beställt från webhallen och alla saker fanns inte i paketet, hur bevisar man sådant om man inte filmar öppnandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

självklart om det är yttre skador på emballage så noteras det direkt hos ombud, men läste t.ex. nyligen om någon här på swec som beställt från webhallen och alla saker fanns inte i paketet, hur bevisar man sådant om man inte filmar öppnandet?

Enkelt, man beställer inte från webhallen, problemet löst.
Hålla på att filma när man öppnar paket, vilket trams.
Litar man inte på att en ÅF står för sina leveranser finns det massa andra att välja på.
Har aldrig haft detta problemet med någon leverantör och kommer aldrig få det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Du förstog inte min poäng.

Att du filmar när du öppnar ditt paket hemma är inte ett bevis som nödvändigtvis kommer att godtas. För återigen, ett paket kan öppnas utan att det syns, saker kan tas ut eller bytas ut och paketet kan förseglas igen för att sedan öppnas igen framför kameran.

Du behöver egentligen oberoende vittnen som ser dig öppna paketet direkt efter att du mottagit det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du förstog inte min poäng.

Att du filmar när du öppnar ditt paket hemma är inte ett bevis som nödvändigtvis kommer att godtas. För återigen, ett paket kan öppnas utan att det syns, saker kan tas ut eller bytas ut och paketet kan förseglas igen för att sedan öppnas igen framför kameran.

Du behöver egentligen oberoende vittnen som ser dig öppna paketet direkt efter att du mottagit det.

Om man tejpar om det kan jag förstå det, men hur lyckas dom med det om det tydligt framgår att orginal tejpen är obruten?
För det borde väl synas om du tejpat om paketet om du inte har exakt samma tejp som företaget använder.
Likaså, iaf inets paket har jag då aldrig lyckats öppna utan att det någonstans blir tydliga märken på invändiga emballaget.
Kan förstå att det händer med amazon då deras paket är så undermåligt packade att det nästan är ett skämt, ner med saken i en större låda, snabbt försegla sen iväg, inte ens invändigt stötdämpande material.

Permalänk
Medlem

När du ändå är inne på ett stativ så köp ett som kanske klarar lite fler funktioner, har du en bra lur så kanske du någon gång vill kunna testa panorera vid filmning eller sådär. Det är bara en rekommendation från min sida. Trist att behöva köpa ännu en pryl ifall du skulle vilja täcka fler användningsområden framöver.

Jag har det här från Classe, lätt värt 349 Då får du med en remote shutter också

https://www.clasohlson.com/se/Kamerastativ-Smartphone-Tripod-...

Kan rekommendera. Nu använder jag inte remote shuttern på den dock då pennan har den funktionen. Men inte alla har en penna till sin telefon.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring