Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Köpte en månad Ubi+ för 189kr och började lira Star Wars Outlaws nu när den är patchad och förbättrad.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Hell Let Loose!

Riktigt kul när man spelar med coice comms, finns det andra som spelar HLL?

Verkligen kul taktiskt spel. Inte spelat på länge. Körde en del i den discorden förr. https://discord.gg/svensk-tiger-gaming-swe-nor-eng-7914714418...

Permalänk

höll på med en drös med spel som jag hade tänkt klara ut innan långköraren KCD2, men då folk tjatar om det från höger till vänster och det är det enda spelet man ser nu på reaktion kanalerna man följer på youtube, så blev jag tvungen att börja spela spelet jag med.

så det är all in i KCD2 som gäller.
1½ timme in i spelet och man märker snabbt att de har vridit upp allt sen KCD1 och spelet flöt förvånadsvärt på väldigt bra, stadiga 100fps(och går säkert att få mer, men limitern är satt på det) med allt på max i 1440P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Höll på med S.T.A.L.K.E.R 2, men vart lite för mycket buggar så lade det åt sidan för några veckor sedan. Funderade ett tag på vad jag skulle spela istället, men tillslut fastnade jag hos Cyberpunk 2077 igen. Tredje genomspelningen nu

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk

Började precis spela The Witcher 3 för första gången "på riktigt". Förra gången spelade jag bara main quest och spelade klart på 20 timmar. Nu tar jag verkligen tid att göra ALLT, alla side quests och contracts och sådant. Vilket satans vackert spel.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Hoppade in i lite Operations i Space Marine II under helgen och hade riktigt roligt!

Permalänk
Medlem

Assassins creed odyssey.
Spelet är tvär bra och rekommenderar de stort!

Permalänk
Medlem

Har gjort comeback i Dota2. Har inte spelat det sedan ca 2018. Spelade det frenetiskt sedan Dota som mod till Wc3. Är riktigt urkass med tanke på ens nivå i ens unga dagar. Som ett nytt spel idag nästan!

FM24. Samma sak där, har inte köpt det på 3 år så blev sugen medan jag satt och kodade. Bekvämt spel att ha på andra monitorn och trycker framåt när det passar en. Det passar dock inte med en massa frustration när man försöker plugga samtidigt!

Permalänk
Medlem

Forza 6 på Xbox One X.

Köpte det billigt nånstans begagnat, legat i hyllan ett tag men installerade det för ett par dagar sedan. Perfekt att ligga i sängen och köra lite fräna bilar ^^ Trots en AI som... ptja... aktivt försöker vända en och/eller preja en av banan

Var precis detta skäl varför det blev en konsol med 4k spelare istället för en ren 4k spelare att ha i sovrummet, tar bara lite tid innan jag kommer igång och faktiskt gör något Witcher 3 ligger och väntar tillsammans med Ryze - Son Of Rome också \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Tog en paus från KCD2 med Deliver Us The Moon. Skulle beskriva det som en atmosfärisk walking-sim som utspelar sig i rymden. Snyggt och med enklare pussel. Runt fyra timmar långt.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Avrundat Mass Effect 1 och har nu hoppat in i Mass Effect 2. Hittills ganska bra, jag vet dock inte om det är Legendary Edition-grafiken eller om det alltid varit så, men vissa ansiktsanimationer ser lite skumma ut. Aja, taggad på att spela vidare iallafall!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter 9 år var det dags att återvända till Metal Gear Solid V: Ground Zeroes och The Phantom Pain.
Det slog mig hur snyggt spelet är. Trots att det rent tekniskt visar sin ålder här och där är det så mästerligt regisserat att det verkligen fortfarande är det jag skulle kalla för ett snyggt spel.
Mekaniskt är det skitkul att spela, stor valfrihet i hur du angriper uppdrag, briljant musik och sanslöst snygga cutscenes.

Permalänk
Medlem

Sedan förra veckan är det Awoved som gäller. Har inte hunnit lägga så mycket tid på det men känner att det passar mig perfekt. 🙂

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Köpte expansionerna till Deus Ex Mankind Divided sist dom var på rea hos Epic, så nu sitter jag och spelar igenom dem. Jag har spelat grundspelet redan och gillade det verkligen. Så mer av nåt som är bra är ju aldrig fel.

Permalänk
Medlem

Life is Strange! Har haft det i backloggen i måånga år men aldrig fått tummen ur av någon anledning.. Tror jag startade det men kändes just då överväldigande med så många olika karaktärer i början där i hallen och bakgrundshistoria att läsa.

Fick mersmak efter jag lirade Lost Records: Bloom And Rage nu när det släpptes

Så sjukt bra LiS är! DontNod är grymma alltså! Flera unika spel som Gerda och Jusant som verkligen fastna i minnet.
Har lirat Colorsockså som jag gillade starkt. Får ge mig på resten av LiS-spelen sen.

Permalänk
Medlem

Testar demot av Solasta II. Den är i pre-alpha, antar att det är därför grafikkortets fläktar går som en jetmotor så fort man startar spelet
och är av naturen begränsad, men verkar vara i Baldurs Gate 3s anda. Bra grafik för att vara pre-alpha.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: AMD 7800XT

Permalänk
Medlem

Dragon Quest XI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Life is Strange! Har haft det i backloggen i måånga år men aldrig fått tummen ur av någon anledning.. Tror jag startade det men kändes just då överväldigande med så många olika karaktärer i början där i hallen och bakgrundshistoria att läsa.

Fick mersmak efter jag lirade Lost Records: Bloom And Rage nu när det släpptes

Så sjukt bra LiS är! DontNod är grymma alltså! Flera unika spel som Gerda och Jusant som verkligen fastna i minnet.
Har lirat Colorsockså som jag gillade starkt. Får ge mig på resten av LiS-spelen sen.

Älskade första LiS-spelet. Dock har jag även gillat alla andra jag spelat vilket är alla utom det senaste.

Permalänk
Medlem

Lirar Dragon Age: The Veilguard nu. Gick in helt utan förväntningar och är positivt överraskad, riktigt roligt spel.

Permalänk
Medlem

Dragon Quest V, DS versionen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Spelar just nu Haus expansionen till Dead Island 2. Jag är en bit in och den har varit bra och kul att spela så här långt.

Permalänk
Medlem

Började Spela Spirit of North men efter en knapp timme tror jag kommer skippa det.
Tänkte väl jag skulle få någon blandning av Okami och Ori eller nått sånt men nja...
Det här känns som ett väldigt opolerat spel där speciellt styrningen och fysiken känns väldigt "janky" - att kuta runt och hoppa runt känns helt enkelt väldigt otillfredsställande

Grafiken är väl knappt "ok" men effekterna är av väldigt blandad karaktär, där vissa grejer ser rätt bra ut men ibland så är pälseffekter mm väldigt klumpiga och sticker verkligen ut.
Musiken hade en del känsla men räckte inte för att täcka upp för resten!

Spelmässigt har det hittills varit väldigt primitivt med att bara hoppa runt lite och bära en "pinne" till rätt plats. Gissar det kan ta mer fart längre fram men tror inte jag orkar ge spelet den chansen, när själva interaktionen med omvärlden är så trist.
Om nån kommit längre och tyckte spelet PÅTAGLIGT blev bättre en bit in skulle jag kanske ge det en chans till, men just blir det nog uninstall...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.