Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Permalänk
Medlem

Fattade inte riktigt mailet man fick. Men vad är det man får om man väljer att hoppa på premium än bättre bild och ljud?

Permalänk
Skrivet av nathan:

Nej. Vi hade en specialare som heter/hette "Före standard", d v s med bibehållen 4K till halva standardpriset.

Det här löste dom snyggt måste jag erkänna. Hoppar på Premiumdealen!

Jag hade inte det vad jag kunnat se, men har inte alls lidit av dålig bild eller så fast jag har high-res. Tydligast dock att jag inte haft Dolby Atmos där materialet (film) haft det. Jag använder webbläsaren mest. I mallet jag fick nu kallar de det för "Standard", inte "Före standard", så att vissa möjligen haft 4k är nog mera oförutsett. Det kan hända att 4k funkar i vissa versioner av appen, men vet inte något om det.

Permalänk
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Så länge jag får sånt som Wahlgrens värld är jag nöjd

Att de ens har det gör det värt att säga upp!!!! Vem skaffar Max för sådant som "Wahlgrens värld"? Allt det svenska skräpet kan jag vara utan. Det var väl billigt helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Fattade inte riktigt mailet man fick. Men vad är det man får om man väljer att hoppa på premium än bättre bild och ljud?

Du har nu ett specialabonnemang som "livstidare" som är ett standardabonnemang men med 4k och bättre ljudmöjligheter. De skall nu ta bort specialabonemanget och då kan man antingen fortsätta med deras standardabonnemang till samma pris som nu (man tappar då fördelarna med 4k etc), eller så kan man uppgradera till deras premiumabonnemang som har det du har idag plus lite fler fördelar som t.ex. fler samtidiga nedladdningar (du får behålla livstid 50% men det blir halva premiumpriset så 20 kr/mån dyrare just nu).

Telefonen som ville särskriva...
Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Tobitheo:

I mailet jag fick erbjuds "möjligheten att tillämpa din rabatt på 50 % livet ut på det då gällande månadspriset för Max Premium-månadsabonnemanget, som kan ändras över tid", vilket gäller.
I mailet är det även lite andra termer, men jag antar att vi med "Före Standard" är vad de menar med "HBO Max-abonnemang", som då ska ha:
(Före standard):

• Streama på 3 enheter samtidigt

• 30 nedladdningar (appen)

• HD och Dolby 5.1 + UHD/4K

• HDR

Max Standard-abonnemanget IDAG:

• HD och Dolby 5.1

• SDR

De försämrar nu Standard, som är det som alla som har "Före standard", eller "HBO Max-abonnemang", kommer få efter mars 2025. Ingen kommer ha något "Före standard", bara "Standard":

Max Standard-abonnemanget från och med mars 2025
(fetstil på det som blir sämre om man inte uppgraderar till Premium)

• Streama på 2 enheter samtidigt (

• HD och Dolby 5.1

• SDR

Och Max premium kommer ha/har:

• Streama på 4 enheter samtidigt

• 100 nedladdningar (appen)

• 4K UHD med Dolby Atmos

• HDR

Jag har svårt att förstå mailet på något annat sätt.

förtydligande om livet-ut-rabatt på 50%.
Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Jag bytte bankkort och glömde att uppdatera uppgifterna, helvete vad snabba de var på att stänga ner... Tjänsterna är inte alls lika snabba när man har standardpris, många påminnelse hinner de skicka. 🙂

85 kr är väl fortsatt bra om man nyttjar tjänsten? För mig var det ingen större förlust att bli av med det eftersom jag sett det jag vill se och det kommer något nytt jag eventuellt vill se max en gång om året. Oftast kan jag lika gärna skita i det också.

Fick du ingen som helst påminnelse på mail innan de nedgraderade dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Fick du ingen som helst påminnelse på mail innan de nedgraderade dig?

De får man inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipso Facto:

I mailet jag fick är det lite andra termer men antar att vi med "Före Standard" är vad de menar med "HBO Max-abonnemang", som då ska ha:
(Före standard):

• HD och Dolby 5.1 + UHD/4K

• HDR

Max Standard-abonnemanget IDAG:

• HD och Dolby 5.1

• SDR

De försämrar nu Standard, som är det som alla som har "Före standard", eller "HBO Max-abonnemang", kommer få efter mars 2025. Ingen kommer ha något "Före standard", bara "Standard":

Max Standard-abonnemanget från och med mars 2025
(fetstil på det som blir sämre om man inte uppgraderar till Premium)

• Streama på 2 enheter samtidigt (

• HD och Dolby 5.1

• SDR

Och Max premium kommer ha/har:

• Streama på 4 enheter samtidigt

• 100 nedladdningar (appen)

• 4K UHD med Dolby Atmos

• HDR

Jag har svårt att förstå mailet på något annat sätt.

Står samma här. Inget om 50% dealen.

Permalänk
Skrivet av ThAnOs:

Står samma här. Inget om 50% dealen.

??

Under "Vad händer med min livet ut-rabatt?" står i alla fall i mitt mail:
"Alternativt vill vi, endast under en begränsad tid, erbjuda dig möjligheten att tillämpa din rabatt på 50 % livet ut på det då gällande månadspriset för Max Premium-månadsabonnemanget, som kan ändras över tid (för närvarande 169 kr/månad, men med din rabatt, 84,50 kr/månad). Priserna inkluderar tillämpliga skatter."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onge:

Dealen är inte en fast summa. Dealen är halva priset vilket man nu blir erbjuden på Premium.

Dealen jag hade var en fast summa. Nu är den inte fast utan ändrad, högre (fast betyder ej ändrad).

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Alla ni som har rabatten, kollar ni verkligen aktivt nog för att täcka 6 månader aktivt? För mig känns det som HBO bara lägger till någon intressant serie/säsong typ en eller två månader om året…

Permalänk
Medlem

@medbor: Njaee, sannolikt inte. Detsamma gäller å andra sidan Netflix också. Dottern inräknat så gör jag dock det.

Youtube står för 90% av tittandet för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Dealen jag hade var en fast summa. Nu är den inte fast utan ändrad, högre (fast betyder ej ändrad).

Var var det för deal? I halva priset dealen framgick det att priset kunde ändras.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Skrivet av medbor:

Alla ni som har rabatten, kollar ni verkligen aktivt nog för att täcka 6 månader aktivt? För mig känns det som HBO bara lägger till någon intressant serie/säsong typ en eller två månader om året…

Lätt. Efter 20 år med HBO har de fortfarande material med hög kvalitet (som jag inte sett). Andra är också bra, men tycker Max har unikt material. Bara OS tyckte jag var värt ett helt år, trots bitvis dålig sortering. Då gillar jag inte ens sport.

Men det är klart utan iMDB och andra kunskapskällor hade jag inte hittat det som är riktigt bra, för räcker ju inte att slumpa runt i appen. Men det är ju samma med bio. Man får ju ha en uppfattning vad som kan vara bra. Jag tycker min förmåga att hitta rätt är utmärkt.
Jag betalar för 2 tjänster med (film/serier) idag, mindre än 120kr totalt. Sedan har jag några gratis (utan reklam). Hade kunnat betala för någon mer, men har inte tiden för det ändå.

Permalänk
Skrivet av Tom76:

Med eller utan reklam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Vill du inte se vanliga tv-serier?

Vad exakt tittar man på om man tittar så mycket på Youtube?

Visa signatur

-dool

Permalänk

Kan konfirmera att jag också fått detta mejl. Robert inte uppgradera och funderar på att säga upp mitt abonnemang...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Hur gjorde du? är det bara att byta till premium?

Det står i mailet, vill man byta till premium så gör man det via länken i mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjornthebear:

Kan konfirmera att jag också fått detta mejl. Robert inte uppgradera och funderar på att säga upp mitt abonnemang...

Det är just det de vill att du gör.

Permalänk

Det är enkelt...

Val 1. Betala som nu. Med rabatt. Du blir ner kickad. Standard.

Val 2. Betala som nu med rabatt men premium. Dvs 20 kr mer. Du blir uppkickad.

Val 3. Säg upp, kom. Inte att gråta sen..

Abonnemang som det de erbjuder, finns inte efter mars. Dom rensar abb.

Jag förstår dem.

Ingen som tänkt att I allt detta. Dom står ännu bakom livstid/delen aka 50% livstid. Dom ändrar priser och abb. Men håller 50 % för oss som teckna där. Dvs det var aldrig ett fast pris, bara halva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Men snälla, nej det hade du inte.
--
Om ni betalar via Google Play måste ni avsluta och sen kontakta max för en kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Bästa som finns är serier, hade lätt betalat upp till typ 1000kr i månaden om dom pumpa ut stora mängder serier som är superbra. Tyvärr har alla tjänsterna väldigt begränsat utbud med serier som är riktigt bra. Bara netflix som har mer än ett fåtal bra serier, det gör ju att det knappt är värt att betala något för det lilla man får

Ibland kan serier va bästa som finns ja. Men ofta senaste tiden för mig så har jag börjat på någon serie och det har känts "sådär" men man sitter kvar för det kanske blir bättre längre in. Sen sitter man 2säsonger in av 4-5 o det blir bara sämre och man känner sig tvingar att se klart resterande säsonger när man ändå börjat o är en bra bit in, jobbigt tvångsbeteende jag har. Börjar uppskatta filmer mer o mer, om man råkar på ett botten napp så är plågan över på runt 1,5-2timmar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipso Facto:

Med eller utan reklam?

Med fram till nyligen. Fick utan reklam i födelsedagspresent av dottern.

Skrivet av dool:

Vill du inte se vanliga tv-serier?

Vad exakt tittar man på om man tittar så mycket på Youtube?

Jo absolut. Kollat mycket på HBO och mina favoritserier är därifrån. Hittar dock inte så mycket ro för att kolla serier sedan ett tag nu.

På Youtube blir det mycket matlagning, gammal boxning m.m. Kollar highlights från NHL varje dag. Kollar nog inte jättemycket jämfört med många men det jag kollar på är 90% YT för tillfället. Gillar MAX dock och har inga planer på att säga upp någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipso Facto:

Jag hade inte det vad jag kunnat se, men har inte alls lidit av dålig bild eller så fast jag har high-res. Tydligast dock att jag inte haft Dolby Atmos där materialet (film) haft det. Jag använder webbläsaren mest. I mallet jag fick nu kallar de det för "Standard", inte "Före standard", så att vissa möjligen haft 4k är nog mera oförutsett. Det kan hända att 4k funkar i vissa versioner av appen, men vet inte något om det.

"Före standard" -> "Standard"-ändringen genomförs inte förrän i mars (lite beroende på när abonnemanget startades). Står det fortfarande "Före standard" när du kollar din abonnemangssida så har du 4K/Atmos. Vet inte hur det är med webbläsaren, men vet att det varit rejält strul för de som kör i app inbyggd i TVn. AppleTV har funkat klockrent.

Gissar tyvärr att om du har problem med 4K/Atmos nu lär samma problem finnas även om du hakar på till Premium sen. Kolla upp vilka alternativ som faktiskt kan funka för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Förstår jag rätt att man behåller 50% (av 169kr/mån) om man "uppgraderar" till Premium innan 24/3?

Jag tolkar mailet som att man betalar 50% av fullpris, som just nu kommer innebära hälften av 169.
Liten språklig skillnad, men som medger höjning framöver. Inget konstigt i sig men bara för att vara helt korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Inga erbjudanden varar livet ut.

Min lifetime sub i Lord of the Rings Online gäller förvisso bara till 2999, men får vara en riktigt seglivad jävel om jag ska härda ut så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

20:- för en öl var?

Skrivet av EmilH:

Precis min tanke också. Dit vill jag gå 😅

Om du ska ha en öl "ute" för 20:-... Tja, köp den på bolaget och sätt dig på en parkbänk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xollerx:

Min lifetime sub i Lord of the Rings Online gäller förvisso bara till 2999, men får vara en riktigt seglivad jävel om jag ska härda ut så länge

<Uppladdad bildlänk>

Servrarna lär inte var online så länge...men mer realistiskt är att servrarna lägger ner långt innan du går och dör (under förutsättning att du inte redan är 75+ år, eller råkar ut för en olycka)

Så redan där är det antagligen inte DIN livstid som styr utan servrarnas

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Dom har ju redan nedgraderat flera gånger. När jag beställde detta 50% livslängd rabatt fick jag också dela abonnemanget inom familjen obegränsat så att alla kunde se samtidigt. Så ändring från obegränsat streaming till max 2 st är extremt dålit, dessutom försämrat kvalitet. Verkar inte vara ett företag som vill ta hand om sina befintliga kunder med dessa konstanta försämringar.

Jag trodde ju att det blir bättre då Max förklarade ju sin förra prisökning till sina gamla kunder att dom satsar bättre service och kvalité men nu blev det ju precis tvärtom. Så ytterligare ett företag som inte håller sina löften mot sina kunder Dom hoppas nog att ingen kommer ihåg hur det var i början. Jag hade gärna höllt kvar HBO som det var och höllt kvar mitt abonnemang med 100 kr/månad med 50% rabatt = 50 kr och fått alla i familjen att streama samtidigt. Så vart finns dom lovade förbättringar? Dom fyller inte mina enkla behov som jag tror att överensstämmer med många andra. Jag vill ha mitt tv 1. reklamfritt, 2 billigt 3. Att hela familjen kan se när man vill. Vi tittar på tv så sällan men trevligt att ha när man vill och då är 50 kr ett rimligt pris,

Jag skulle aldrig någonsin betala för att klo på TV 200 kr per månad 2400 kr per år 24 000 kr på 10 år... sjukt ju. Men alla vill ju bli rika och så lång tid efterfrågan finns att slöa framför TV och kolla via TV:n hur andra lever eller spänning och aktion istället att leva livet själv, ja då kan man begära vilka orimliga priser som helst. Mmmm

Bara stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

HBO har ju bäst innehåll av alla i kvalitet. Peacemaker säsong 2 är ju självt värt årskostnaden.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)