Permalänk

SignalRGB tråden

Jag hittade ingen tråd för SignalRGB så jag skapar en.
Om den skulle ligga i fel del av forumet så vänligen kontakta moderator så att tråden kan bli flyttad till rätt del.

Jag är ny inom RGB världen.
Lite underligt då jag har byggt mina datorer i ca 15 år.

Jag uppgraderade datorn nyligen och har nu ett moderkort, RAM och GPU med ARGB.
Så jag installerade SignalRGB istället för MSI Mystik Light (MSI Moderkort) för jag såg att SignalRGB har stöd för fler enheter. Inte bara datorkomponenter utan även mina RAZER Chroma tillbehör (Tankgentbord, Mus, Musmatta etc) vilket Mystic light inte har stöd för.
Men jag skulle vilja få RGB belysningen på mitt grafikkort att fungera i SignalRGB.
Jag har ett Gigabyte GV-RX580AORUS-8GD (AMD Radeon RX580 8gb).
Men jag ser bara att det är vissa Nvidia kort som är kompatibelt.

Just nu provar jag SignalRGB för att se om det är värt att använda eller inte.
Men jag ser att det finns en PRO variant som man får prenumerera på vilket jag inte vill göra.
Jag har mailat dom och frågat om det finns möjlighet att betala en engångssumma och sen så har jag PRO för all framtid om jag skulle vilja använda PRO.

Jag har även köpt två fläktar för att prova och se om jag vill ha RGB fläktar.
Det blev fläktar i Coolermasters Masterfan Halo 2 serien. En MF120 och en MF140 (120mm och 140mm fläktar.
Men det lilla jag har använt fläktarna så gillar jag dom och hela konceptet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Har noterat på en av mina datorer med Gigabyte B660M moderkort och en RGB fläkt med ett schema som ska växla regnbågens färger. 24-36 timmar efter en omstart (jag stänger aldrig av den datorn) så har webbläsarna framför allt påvisat "out of memory". Kollat loggboken för system (Microsoft-Windows-Resource-Exhaustion-Detector).

Ett tillstånd med för lite virtuellt minne diagnostiserades av Windows. Följande program förbrukade mest virtuellt minne: SignalRgb.exe förbrukade 55785324544 byte.

Nummer två på den listan tar endast 993890304 byte och nummer tre 633958400 byte.