Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Steam skymtas i ny Xbox-appdesign

Permalänk
Melding Plague

Steam skymtas i ny Xbox-appdesign

Microsoft tog hastigt bort konceptbilden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Phil har ju snackat länge om tredjepartsbutiker på Xbox, det kanske är närmare än vi tror...

Permalänk
Medlem

Kan också vara Xbox-appen för PC (Windows) som har möjlighet att launcha steam-spel.

Permalänk
Medlem

Xbox (och PS) är ju egentligen en liten PC, så det hade varit sjukt nice om man kunnat spela Steam spel på sin konsol!

Permalänk
Medlem

Så snart kommer man kunna spela Playstation spel på Xbox? Folk lär ju få panik

Permalänk
Medlem

De har väl planer på en handhållen enhet så vore nice om man kunde köra både Steam och Xbox spel m.m på den.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir möjligt att köra Steam-spel direct på valfri "Xbox".

Everything is an Xbox - Snart även Switch 2

Permalänk
Medlem

Bra. Konsolerna behöver öppna upp sina ekosystem nu när fysisk media snart är historia.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Så snart kommer man kunna spela Playstation spel på Xbox? Folk lär ju få panik

Det lär dock i så fall bli slutet för PS-spel på Steam.

Permalänk
Medlem

Gissar på lokal streaming.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jag skulle inte läsa in för mycket i det. Det är uppenbart att det bara är en testbild, både Owned och Action Adventure är med två gånger.

Kanske ska det också bli dubbelt så mycket Action

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem

Om man går in på deras blogg inlägg så ser man att dem har ändrat bilden LOL

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem

Jag känner inget för varken Xbox eller playstation. Bara intressant om de släpper en konkurrent till Steam deck. Som kör steam os. Och varför skulle de göra det?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det lär dock i så fall bli slutet för PS-spel på Steam.

Ja det lär nog bli blockerat av Sony på något sätt.

Permalänk
Medlem

Steam på xbox konsoler betyder att konsolerna är pc datorer för knappast att Valve kommer ha just xbox spel på steam.
Men jag tror det ör framtiden för konsoler, att det egentligen är datorer som kör windows alt linux/SteamOS i bakgrunden.
Det välkomnar jag starkt, slut på konsolernas värdelösa stängda ekosystem.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag känner inget för varken Xbox eller playstation. Bara intressant om de släpper en konkurrent till Steam deck. Som kör steam os. Och varför skulle de göra det?

Är nog inte alltför långt ifrån sanningen? Minus SteamOS då såklart.

https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/xbox-hardware-repo...

Lutar nog mest mot Windows 11 med Xbox-appen.

Själv är jag nog mer lockad av Steam Deck, BetterXcloud eller Greenlight.

Permalänk
Medlem

Om jag kan börja spela mitt befintliga spelbibliotek från andra affärer på en vanlig konsol så köper jag den direkt. Jag har dock svårt att se vad MS har att vinna på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om jag kan börja spela mitt befintliga spelbibliotek från andra affärer på en vanlig konsol så köper jag den direkt. Jag har dock svårt att se vad MS har att vinna på detta

MS är ju nu en av de största publisherna och de vill sälja de spel de utvecklar. Om de då finns en konsollbirk som är plug and play med flera digitala butiker så säljer de fler spel än om det inte finns en sådan låda, även om spelen sälja via Steam.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske fler som köper konsolerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Är nog inte alltför långt ifrån sanningen? Minus SteamOS då såklart.

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3eX5UaLHuYx9qJD6Deo4kU-1200-80.jpg.webp

https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/xbox-hardware-repo...

Lutar nog mest mot Windows 11 med Xbox-appen.

Själv är jag nog mer lockad av Steam Deck, BetterXcloud eller Greenlight.

Det som lockar mest med Steam Deck är just Steam OS, på andra plats prislappen. Man kan ju köra Bazzite på många saker, så man kan få in Steam OS på mycket.

MS har ett fantastiskt dåligt track record vad det gäller stores skulle jag vilja säga. Och problematik runt att modda spel som installeras från MS. Min dator, mina filer. Det är dock inte huvudanledningen. Ser hellre att Gaben får mina pengar än MS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Kanske fler som köper konsolerna

Hårdvaran i sig brukar vara en förlustaffär för de flesta konsoltillverkare, men såklart kanske det går att räkna in på andra sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

MS har ett fantastiskt dåligt track record vad det gäller stores skulle jag vilja säga. Och problematik runt att modda spel som installeras från MS. Min dator, mina filer. Det är dock inte huvudanledningen. Ser hellre att Gaben får mina pengar än MS.

Jag är helt klart på din sida här! Köper främst spel på GOG om möjligt.

Microsoft har även börjat bli ganska ökända på att plocka bort egna spel i sin butik efter ett fåtal år.

Permalänk
Medlem

Vore nice att kunna latja steam-spel på Xbox! Kanske man kommer utnyttja spelen man köpt på sig på ett trevligt sätt.

Och va sjukt smidigt att ha med sig på dom LAN:en man aldrig kommer åka på men önska att man var på.

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
Gainward GeForce GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hårdvaran i sig brukar vara en förlustaffär för de flesta konsoltillverkare, men såklart kanske det går att räkna in på andra sätt?

Det skulle ju i så fall tala emot Steam på Xbox. Om de som köper konsolen kan länka hela sitt Steam-bibliotek till konsolen kommer färre vara sugna på game pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det skulle ju i så fall tala emot Steam på Xbox. Om de som köper konsolen kan länka hela sitt Steam-bibliotek till konsolen kommer färre vara sugna på game pass.

Ja, eller så sänker de helt enkelt hårdvaran så den blir lite billigare än konkurrenterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja, eller så sänker de helt enkelt hårdvaran så den blir lite billigare än konkurrenterna

Jag tror detta handlar mer om att streama till Xbox från steam eller kunna starta spel från Steam via Xbox appen

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag är helt klart på din sida här! Köper främst spel på GOG om möjligt.

Glömmer bort att GOG finns. Ska köpa så mycket som det går där.

Visa signatur