Permalänk
Medlem
Skrivet av Stevenbivenh:

Köpte precis ett reaper xt från fyndhörnan som jag antar någon skickat tillbaka efter köp med MSRP, var 5% av nuvarande pris, Alltså 9030:-

Tänkte precis säga att fyndpriserna hos dessa bolag är inte särskilt fynd utan mer ”fynd”.

Bara Netonnet jag tycker har fynd på riktigt.

Så sälj MSRP här och du gör någon på SweC en tjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Tänkte precis säga att fyndpriserna hos dessa bolag är inte särskilt fynd utan mer ”fynd”.

Bara Netonnet jag tycker har fynd på riktigt.

Så sälj MSRP här och du gör någon på SweC en tjänst

Hade jag haft Swish så.. Inte kunnat annonsera sedan PayPal eller om det var mobilbetalning togs bort.. Ja, jag är gammal.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Hade jag haft Swish så.. Inte kunnat annonsera sedan PayPal eller om det var mobilbetalning togs bort.. Ja, jag är gammal.

Om du har BankID så är du ju halvvägs till Swish 😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Gammal säger du? Det finns säkert någon som är intresserad av att betala i dubloner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Det var som, trodde inte 9070 XT overall var 15% snabbare vs 7900 XTX!

https://www.youtube.com/watch?v=3XrX2yef7Vg&t=1294s

*Snabbare än 7900 XT, inte XTX

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 9070 XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar, Win 11.
Sig uppdaterad 2025-03-24. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

*Snabbare än 7900 XT, inte XTX

Glömde spara min edit förut. XT japp! 2% snabbare än XTX i Owens tidigare XTX test såg jag sen! Dock mer än så i RT överlag!

Permalänk
Medlem

Ser att mitt RX 9070 XT Reaper anlänt till den lokala postsorteringen. Så det blir till att jobba hemifrån på eftermiddagen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Ser att mitt RX 9070 XT Reaper anlänt till den lokala postsorteringen. Så det blir till att jobba hemifrån på eftermiddagen

”Jobba” 🤣

Permalänk
Medlem

Herre jösses vilket lyft från mitt tidigare 2070 Super, helt sjukt...till och med i Raytracing.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Tack, det här ska jag testa senare ikväll! Lite lätt tröttsamt varje gång det händer.

Ny valbar update för Adrenalin - Adrenalin Edition 25.3.2 Optional Update finns nu att ladda ner manuellt på:

https://www.amd.com/en/resources/support-articles/release-not...

I release notes kan man läsa bla följande är löst:
"Windows Update may overwrite the installed AMD Software: Adrenalin Edition with an older version of the graphics driver on Radeon™ RX 9000 series graphics products."

Tänkte kanske att de kunde vara skönt att se att de löst de problemet

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Nån som inte fick från första leveransen av Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse från Inet, men fick det levererat senare? Ser att de ändrat "kommer in" från 2025-03-26 till 2025-04-07 för mig.

Permalänk

Asus tuf 9070xt

Kan inget annat än att säga att jag är sjukt nöjd med mitt 9070xt asus tuf.
Den går svalt, aldrig sett den över 65c å då har jag bara kört den i effective mode (preset uc i adrenaline typ).
Har endast kört kdc2, allting maxat och det flyter på som ingenting.
Den låter dock en hel del när den kyler så kommer nog köra fläktarna konstant på 60-65% i framtiden.
Det enda jag har att klaga på är att när rpm på fläktarna går ner så låter det någon form av knackande ljud, antagligen kullagren. Inget som stör mig markant.

Permalänk
Medlem

Har problem med att fläktkurvan återställs vid omstart, någon som har en lösning? Har inte hjälpt att spara det på en profil som laddas in.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Nån som inte fick från första leveransen av Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse från Inet, men fick det levererat senare? Ser att de ändrat "kommer in" från 2025-03-26 till 2025-04-07 för mig.

Exakt samma. Skulle få in det på onsdag nästa vecka, nu i april… det är nog leverans.

Permalänk
Skrivet av Qziny:

Exakt samma. Skulle få in det på onsdag nästa vecka, nu i april… det är nog leverans.

Samma här, så jävla hopplöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Jag hade samma som du och den är på väg idag. Hade 26e April i början.

Permalänk
Skrivet av RockoW:

Fick mitt igår.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Skrivet av StarCroW:

Ny valbar update för Adrenalin - Adrenalin Edition 25.3.2 Optional Update finns nu att ladda ner manuellt på:

"Windows Update may overwrite the installed AMD Software: Adrenalin Edition with an older version of the graphics driver on Radeon™ RX 9000 series graphics products."

Perfekt, blir å ta ner den sen när nya datorn är byggd. Har du hunnit testa än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Yup, samma för mig. Var väl lite väntat givet att jag fick in min order långt långt efter alla som inte strulade med betalningen, men... <sigh>

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Har problem med att fläktkurvan återställs vid omstart, någon som har en lösning? Har inte hjälpt att spara det på en profil som laddas in.

Har du fast boot på ? Har för mig att det kan göra att man tappar inställningar

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, ASUS 4090 ROG Strix, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Fungerar toppen för mig i alla fall! Inga krascher eller timeouts hittills!

Såg ingenting om ändringar för Kingdom Come: Deliverance 2, men spelet är helt stabilt nu för mig på -110mV, +150MHz, 2700 Fast timing. Med den tidigare drivrutinen fick jag timeouts på betydligt snällare settings. (Kan förstås vara att spelet patchats också)

Skrivet av Clasito:

En del verkar drabbas av att Windows hela tiden byter ut drivrutinen vid omstart, även fast man har den nyaste från AMDs hemsida.
Nu vet jag ju inte om det är detta som orsakar ditt problem, men kan ju vara värt att kolla upp, om inte annat!

Här är lite step by step från en person på reddit för att åtgärda det hela:

https://www.reddit.com/r/AMDLaptops/comments/wnwl7b/comment/i...

Permalänk
Skrivet av Yasko:

Har alltid gjort en ominstallation, även när det varit samma GPU tillverkare. Under ca 15 år aldrig haft problem, någonsin med drivisar etc när jag bytt bara GPU.

Hellre det än att sitta och problemsöka i veckor, hatar det där.

Har haft en drös med GPU-byten längre än 15 år och har aldrig gjort en ominstallation vid GPU byte och kan inte minnas någon gång att jag haft problem.
Gör vi saker i "korrekt" ordning och pillar lite i regedit, så blir det sällan problem. But sure, kanske 'känns' det bättre för hjärnan att installera om. Men behövs sällan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Exakt detta hade ju jag problem med, men jag lyckades faktiskt fixa det! Enda problemet är att jag inte vet exakt vad som fixade det haha!

Men efter att jag installerade av Afterburner och Riva Tuner så sparas fläktkurvan efter att jag stängt ner datorn. Vet inte vilket av programmen som kanske ställde till det då jag tog bort båda samtidigt, men det är värt ett försök om du har dem installerade

Värt att nämna att jag innan dess även stängt av fast boot samt skapade en profil i Adrenalin med fläktkurvan. Oklart om dessa två saker hjälpt eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Jadå, de har inte varit några problem alls här och drivrutinen har fått stanna kvar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

Skrivet av bloodshed:

Skrivet av StarCroW:

Jadå, de har inte varit några problem alls här och drivrutinen har fått stanna kvar.

Nu har jag ett RX 6800, men om någon av er upplever att hela datorn börjar lagga till den grad att ljudet hackar i windows (som det hände för mig) så kan det vara buggen med att microsoft drivrutiner sabbar delar av Adrenalin-drivrutinerna! Jag drabbades under helgen efter att ha roterat min AIO radiator(så slangarna går ut längst ner istället som den ska vara), blev lite nervös när jag efteråt inte ens kunde spela musik i spotify utan hack och missljud. Efter allt för mycket felsökande och uppdaterande av olika drivrutiner så hittade jag Adrenalin Edition 25.3.2 Optional Update och gjorde en clean install av den och Voila! allt började fungera igen!

Så mycket huvudbry av en liten windows update som sabbade allt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Skrivet av Donhoz:

Jag hade samma som du och den är på väg idag. Hade 26e April i början.

Skrivet av eloj:

Yup, samma för mig. Var väl lite väntat givet att jag fick in min order långt långt efter alla som inte strulade med betalningen, men... <sigh>

Fick precis SMS om att kortet är på väg nu! Hoppas ni också fått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Jadå, har hunnit installera och köra lite spel.
Har inte stött på några problem och den är ISKALL

Körde timespy för att pusha lite och det kom inte över 60 grader (stock inställningar)

Saknar bling bling dock önskar det var en Nitro+ eller något av de andra RGB korten. Men denna är iaf väldigt stilren och antisag bracketen gör det hela ännu snyggar enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Exakt samma här! Det är på väg! Kul. Då får man testa det och se om det är tillräckligt mycket bättre än non-xt som sitter i datorn idag.

Permalänk

Går det få Adrenaline att automatiskt applicera överklockningen (undervoltningen i mitt fall) när Windows startar? Adrenaline startar med Windows men alltid default-profilen som aktiveras.

Inte haft en GPU från AMD sedan mina mardrömserfarenheter med R9 Fury X för 10 år sedan. Positivt förvånad att Adrenaline är så bra när det var just katastrofala mjukvaran/drivrutinerna som fick mig att ångra mitt köp av Fury X och blev glad när det senare gick sönder inom garantitiden så jag kunde gå tillbaka till nVidia.

Visa signatur

| ASUS ROG STRIX B650E-F | AMD RYZEN 9800X3D | ASUS PRIME 9070 XT |
| 64GB DDR5 6000 CL30 | NOCTUA NH-D15 | FRACTAL DESIGN POP AIR |

Permalänk
Medlem

@Goatfriend

Ta bort bocken och starta om datorn.
Löste det för mig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller