Uppgraderingssugen? Följ Amazon Spring Deal Days på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Uppgraderingssugen? Följ Amazon Spring Deal Days på SweClockers

Dags att proppa kampanjportalen full med de bästa fynden från vårens stora rea på Amazon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vänta lite, här.. Har Amazon . se flyttat till Sveavägen ?!
En utskällning angående en dålig vara, vilket inte enbart gud förbjude, brukar funka bra på Sveavägen.
Ingen nämnd. Funkar inte hos Amazon.
Emellertid, har jag inte behövt kontakta dom ofta angående returer numera. Ett plus i min bok. Men Ett enda minus, kräver.. tio plus.

Sök 990 pro, där.
Du hittar en rad ostädade länkar till 128 Gb likartat lablade / ettiketterade som orginalet. Skräp-diskar.
Lysande affärer gjörs av tvivelaktiga annonsörer.
Bara ett exempel.
Köp enbart från " skickad från Amazon ", så ska du ha rätten på din sida. I övrigt.. bra priser har jag sett.

ps. Gratis frakt för SwClockers hos Inet, är svårslaget.

Permalänk
Medlem

Har aldrig hittat några deals under Amazons deal days. Tycker det är samma priser som vanligt på allt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

5070 Ti och en ny 200Hz bildskärm.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk

Nej tack, här handlas det bara från europeiska återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Hittar man några UHD filmer till vettigt pris så kanske det blir ett köp

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ett am4 moderkort till rätt pris till delar som man har liggande så skulle man få ihop en b-burk

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Ett am4 moderkort till rätt pris till delar som man har liggande så skulle man få ihop en b-burk

Letar också extra AM4, b350 eller b450. har jagat på tradera men buden kryper alltid upp hundringen ifrån eller över nypris. helt sjukt.
har en ryzen 5 1700 som behöver ett hem... b-burk till stugan i skogen

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Alldeles för dyrt, det är inte rea om det inte är 50% avdrag på varan utifrån standardpriset. Alla dessa reor för 5-10% på en produkt är bra bluff & båg! Vägra

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara särskilt mycket erbjudanden inom teknik denna gång, däremot kläder.

Permalänk
Medlem

Nej tack. Får bli från lokala butiker istället.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med reor när man ändå är igång med att inhandla nya komponenter. Men tycker Amazons sida är så svår att söka på. Sjukt hur en sida kan se ut som den gör 2025. Och vissa produktnamn…

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Så bra med lägre priser och så bra att Swec har ett samarbete med Amazon.
Det gnälls överallt idag på höga priser, när väl priserna sänks så gnälls det då också.
"Gnällklockers", alla vill ha fina positioner/arbeten/löner men många vill inte tillåta någon annan att tjäna pengar.

Så gött det måste vara att leva ett så svartvitt liv.

Medlen helgar inte alltid målen. Man kan ha två tankar i huvudet och agera på dessa samtidigt. Jag tycker det är tråkigt att Sweclockers samarbetar med ett så oetiskt företag som Amazon istället för lokala leverantörer.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Så gött det måste vara att leva ett så svartvitt liv.

Medlen helgar inte alltid målen. Man kan ha två tankar i huvudet och agera på dessa samtidigt. Jag tycker det är tråkigt att Sweclockers samarbetar med ett så oetiskt företag som Amazon istället för lokala leverantörer.

Det ena utesluter väl inte det andra? De har ju exempelvis försökt få till månadens produkt och det har väl gått sisådär. Kan man inte samarbeta fram en rabatterad produkt per månad så känns det inte helt enkelt att samarbeta fram en swec-exklusiv rea som på sin höjd skulle generera en intäkt ute i marginalen hos någon av våra större "svenska" kedjor. Att de nu tagit initiativ för sina medlemmar att följa Amazons rea ser jag som positivt och sen är det upp till medlemmen att ta ställning till om man vill stötta företaget eller inte.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått min TG putty som försvann 30 sekunder efter att den "skickats". Kan givetvis inte göra något utan måste vänta på produkten och göra en "retur" om jag vill ha pengarna tillbaka. Sa upp mitt prime som jag har haft i år och dar.
Men bra med reor för dom som vill använda amazon.

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem

Borde finnas ett alternativ för "Inget, jag har redan det jag villhöver".

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi ser att vissa har starka åsikter kring Amazon och det står naturligtvis var och en fritt att tycka vad man vill, samt till exempel visa sitt missnöje genom att välja att inte handla från företag man ogillar. Det är dock viktigt att komma ihåg att SweClockers inte är en plattform för politisk debatt eller för att bedriva politiska kampanjer. Vi har en artikel som förklarar vår hållning i frågan samt forumregler som tydligt beskriver vad som gäller i våra kommentarsfält och trådar.

Håll dig till detta eller återkoppla till oss i forumdelen feedback.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Alltid trevligt med reor när man ändå är igång med att inhandla nya komponenter. Men tycker Amazons sida är så svår att söka på. Sjukt hur en sida kan se ut som den gör 2025. Och vissa produktnamn…

"Det kan du säga en gång till" haha, fick inte fram rätt cykelpump fram tills jag specifikt sökt upp den exakta modellen tack vore deras kassa automagiska översättning på produktbeskrivningar.

Permalänk

Tycker Amazon har varit imponerande usel på att rekommendera saker man söker efter/vill ha i appen, särskilt under dessa reor. Till och med återkommande förbrukningsvaror får man själv snällt leta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Du ska se några av bildels-sidorna från USA, är som att ha fastnat på 90-talet fastän dom är riktigt stora butiker

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Ett bra trådlöst headset som inte kostar skjortan skulle vara trevligt.

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Letar också extra AM4, b350 eller b450. har jagat på tradera men buden kryper alltid upp hundringen ifrån eller över nypris. helt sjukt.
har en ryzen 5 1700 som behöver ett hem... b-burk till stugan i skogen

Finns ett B450 för 600kr blankt nu, jag köpte ett sånt för 621 tidigare i veckan till en Ryzen 1600, eller om det blir till en 3200G som A520 & B550 inte funkar mä heller.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Funderar på o skrota servern som numer mest står o samlar damm som en överstor nas. Därför vore ett gäng rejäla hårddiskar väldigt trevligt att få fatt i.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Önskar NVR diskar 8TB+, Unifi G5 ptz/AI pro.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Du ska se några av bildels-sidorna från USA, är som att ha fastnat på 90-talet fastän dom är riktigt stora butiker

Amerikanska bilar är ju också från nittiotalet, så det funkar nog bäst så. ;D

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

En oled skärm vore trevligt, annars är det nog router, nätverskskort som hägrar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Finns ett B450 för 600kr blankt nu, jag köpte ett sånt för 621 tidigare i veckan till en Ryzen 1600, eller om det blir till en 3200G som A520 & B550 inte funkar mä heller.

är det ASUS PRIME B450M-K II du tänker på? ser lite halvdant ut men har också mecenat alumni 50kr rabatt så hamnar på 549kr... för det priset funkar det nog..

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

är det ASUS PRIME B450M-K II du tänker på? ser lite halvdant ut men har också mecenat alumni 50kr rabatt så hamnar på 549kr... för det priset funkar det nog..

Ja, precis. Det har inte mycket kylflänsar till VRM och liknande och sedan upptäckte jag att M.2 platsen inte är en skruv utan med en "knapp" med ögla i plast. Jag tänkte dock ändå köra en SATA SSD, så spelar nog ingen roll, men kan såklart vara avgörande för någon.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.