Nyheter och notiser

Inga träffar

Recensioner och artiklar

Inga träffar

Diskussionsforum

Inga träffar

Galleriet

Inga träffar

Marknad

Inga träffar

Medlemmar

Inga träffar

Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Uppdatering dödade soundbar-högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av NodCommander:

Bara jag som är helt förvirrad? Varför är en högtalare kopplad till internet? Och får uppdateringar?

Det är inte bara en högtalare...

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Musikälskare

Har blockat min soundbar i pfsense så jag slipper få uppdateringar, den fungerar bra som det är

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av f@boy:

Det är inte bara en högtalare...

Vad mer ska en s.k soundbar göra än att vara högtalare?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en Samsung 3.1ch HW-B660D , inget Wifi på den inte, så den kan inte uppdateras automatiskt

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av friArsenik:

Tänk Apple var så generösa...

Apple har dödat min iPad med en uppdatering, och enligt deras avtal så behöver dom inte ta ansvar om det är utanför garantitiden.

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Ryssfemma:

Apple har dödat min iPad med en uppdatering, och enligt deras avtal så behöver dom inte ta ansvar om det är utanför garantitiden.

Det gjorde de med med frugans Macbook Pro. Det gick inte att återställa, men det gick att installera Windows på den. Däremot att hitta drivisarna för gpu och wifi var omöjligt... Så det var bara att kassera datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Lagers:

Jag har en Soundbar HW-Q995C och den är riktigt bra. Kom från ett 5.1 system så man blir kräsen då. Har aldrig kopplat upp min med app och wifi eller uppdaterat den och den fungerar riktigt bra ändå. Så varför göra det om det inte behövs? Så just soundbaren i Q99X-serien är en riktigt bra soundbar, så utelsut den verkligen inte i letandet. De löser ju ärenden fast det går utanför garanti, klantig uppdatering men de löser sakerna ändå.

Tyvärr är Samsung sedan gammalt ökända för att döda produkter med firmware eller nya OS. Inte minst ville de avsiktligt döda den indragna Note 7 med en OTA-uppdatering. Grejerna är säkert bra till dess.

Permalänk
Medlem

Det gjorde de med med frugans Macbook Pro. Det gick inte att återställa, men det gick att installera Windows på den. Däremot att hitta drivisarna för gpu och wifi var omöjligt... Så det var bara att kassera datorn.

Linux hade säkert funkat, dock. Men många tänker inte på det.

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av AlixSPQR:

Linux hade säkert funkat, dock. Men många tänker inte på det.

Jag har inte tänkt på Linux då ingen i vår familj hade varit "i kontakt" med detta OS. Men det skulle vara värt att prova, även för skoj skull.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Jag har inte tänkt på Linux då ingen i vår familj hade varit "i kontakt" med detta OS. Men det skulle vara värt att prova, även för skoj skull.

Ja, de stora distrona är förvånansvärt smidiga och det är inte alls lika krångligt att installera och få det att funka som förr i tiden. Någon enstaka proprietär drivrutin kan behövas bara, och de finns tillgängliga att installera i operativsystemet oftast. Jag brukar använda Ubuntu (har det på en gammal MBP Late 2011).