Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem

Har flyttat ut på Ekerö och HERREGUD vad värdelösa Postnord är här. Avbokar leveranser i sista sekunden. Man bokar hemleverans, ni vet en sådan där man behöver vara hemma hela dagen, sen i sista minuten när den bokade leveransdagen börjar ta slut får man ett nytt sms: "vi har paket till dig, vänligen välj leveransdag". Såklart blir nästa möjliga tillfälle ett par dagar senare. Men jag har ju gjort allt ni bad om era jävla klappträn. Jag vill inte boka en ny tid och vara hemma från jobbet IGEN.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Har flyttat ut på Ekerö och HERREGUD vad värdelösa Postnord är här. Avbokar leveranser i sista sekunden. Man bokar hemleverans, ni vet en sådan där man behöver vara hemma hela dagen, sen i sista minuten när den bokade leveransdagen börjar ta slut får man ett nytt sms: "vi har paket till dig, vänligen välj leveransdag". Såklart blir nästa möjliga tillfälle ett par dagar senare. Men jag har ju gjort allt ni bad om era jävla klappträn. Jag vill inte boka en ny tid och vara hemma från jobbet IGEN.

Måste du ha hemleverans? Är det långt till ombud? Jag väljer alltid ombud om jag kan välja det när jag gör beställningar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Måste du ha hemleverans? Är det långt till ombud? Jag väljer alltid ombud om jag kan välja det när jag gör beställningar

Jag brukar försöka välja paketskåp, men detta var för stort. Jag får åka och hämta paketet i Järfälla om jag vill. Tar väl en timme med bil och jag har betalat för hemleverans eftersom det var stort/tungt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag brukar försöka välja paketskåp, men detta var för stort. Jag får åka och hämta paketet i Järfälla om jag vill. Tar väl en timme med bil och jag har betalat för hemleverans eftersom det var stort/tungt.

Du kan inte få paketet till ett ombud på Ekerö? Eller väger paketet mer än 20kg?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan inte få paketet till ett ombud på Ekerö? Eller väger paketet mer än 20kg?

Är nog precis på gränsen. Men känns konstigt att betala för hemleverans och sedan själv sköta det för att den man betalat inte gör det dom lovat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Är nog precis på gränsen. Men känns konstigt att betala för hemleverans och sedan själv sköta det för att den man betalat inte gör det dom lovat.

Jo, tänkte mer på att inte behöva åka hela vägen till Järfälla

Visa signatur

Permalänk
Kontot avslutas

När jag har använt PostNord så har det fungerat problemfritt vid alla tillfällen utom vid ett. Vid en hemleverans så kunde man inte hålla utlovad leveranstid, så jag fick vänta två timmar extra. Inte hela världen eftersom jag var hemma och inte skulle iväg, men om jag skulle det så hade det varit allt annat än optimalt.

Permalänk
Medlem

Här kan jag äntligen bidra:

Har beställt en kostym från Nederländerna till mitt eget stundande bröllop. Allt gick smidigt och paketet skulle levereras till dörren av Postnord i lördags mellan klockan 11 och 16. Någon gång mellan 11 och 12 får jag information om att paketet är lastat på en bil i närheten av där jag bor. En kvart senare, lite kortare tid än det tar att åka rakt ifrån postterminalen till mitt hem, uppdateras statusen: "Leverans kunde inte ske då mottagaren är okänd. Försändelsen skickas tillbaka till avsändaren."

Ett helt orimligt meddelande eftersom paketet måste ha scannats gång på gång för att ens komma till rätt del av Stockholm. Kul då också att paketet levereras på en lördag, så man måste vänta till måndag morgon för att kunna ringa supporten. Idag är det måndag, och jag ringde redan vid 08:00-tiden till supporten, där det först tar 15 minuter innan man ens får möjligheten att prata med en människa. Människan jag till slut får prata med försöker ringa postterminalen varifrån paketet senast utgick, men det är ingen som kommit till jobbet ännu så han ber mig ringa efter lunch.

Nu är det efter lunch, och jag har nyss ringt. Den nya killen på supporten gav ytterligare klarhet i att det inte ens finns något telefonnummer till själva postterminalen, utan han verkar ha försökt ringa någon person som arbetar där men utan framgång. Och ringer han senare än nu är det ändå ingen idé eftersom paketet kommer ha gått till retur vid det laget.

Så nu står mitt hopp till att kontakta återförsäljaren, som gissninsvis får skicka paketet på nytt. Jag frågade Postnord hur jag ska kunna veta att paketet kommer fram den här gången och fick naturligvis inget bra svar på det. Bara att det här måste ha blivit väldigt fel och att chauffören måste ha scannat in att paketet ska returneras.

Nåja. Det positiva är att företaget jag beställde ifrån har chattsupport. Det negativa är att den hittills aldrig har varit öppen, varken på helg eller vardag. Jag har bara det senaste året nu haft problem med Tele2, Ellevio, Fortum och Postnord som alla totalt misslyckats med att leverera ens sina mest grundläggande tjänster. Hur kan det bli så uselt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaccid:

En kvart senare, lite kortare tid än det tar att åka rakt ifrån postterminalen till mitt hem, uppdateras statusen: "Leverans kunde inte ske då mottagaren är okänd. Försändelsen skickas tillbaka till avsändaren."

Kan det vara så att sändaren tabbat sig med för och efternamn?

Själv så har jag nu att paket "Varubrev 1:a-klass" från webhallen, som enligt posten.se, varit i Rosersberg brevterminal, sedan 24 mars 19:57.
Eller har nån glömt scanna den och den kanske ligger på närmaste ställe för upphämtning?

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem

Jaaa...
Fick en tom brevkartong.
I en plastficka. Där Posten beklagar att den skadats i hanteringen.
MEN! jag har kollat den och det är INTE Posten som tabbat sig.

Innehållet har aldrig satts in i lådan.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-