Permalänk
Medlem
Skrivet av Blodörn:

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/_defekt_gaming_pc_/1209121990

Visserligen vattenkylning men lite saftigt pris kanske.
Jag är ingen byggare av vattenkylning men kan man ana en liten snäv dragning av ledningarna? Eller det kanske blir så i ett tomt system.

Om det inte var tänkt att det skulle vara 9000 kr, vilket fortfarande är för mycket för den datorn enligt mig. Så kanske tanken var att sätta ett uppseendeväckande pris för att få folk att kolla på annonsen och komma med bud?

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Brutal gaming dator https://www.blocket.se/annons/skane/brutal_gaming_dator/12099...

Jag måste ge creds till den här som har ett rimligt pris för den builden!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyk:

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Brutal gaming dator https://www.blocket.se/annons/skane/brutal_gaming_dator/12099...

Jag måste ge creds till den här som har ett rimligt pris för den builden!!

Förutom att den liknar ett akvarium så kändes det inte helt orimligt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänk på att allt ingår😁

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Tänk på att allt ingår😁

Japp 7000 kr per enhet 🤣

Permalänk
Medlem

Förutom priset så gillar jag annonsen. Ärligt och stiligt utan att dra in massa skitsnack för att lura till sig köpare.

"38000 fps i fortnite i 720p !!!!!!! På ultra!!"

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/share/1Daj1tp65d/

3090 är visserligen fortfarande ett potent kort. Men 12000kr var väl ändå i häftigaste laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

3090 är visserligen fortfarande ett potent kort. Men 12000kr var väl ändå i häftigaste laget

Ligger på Tradera för samma pris, lite väl högt! 3090 går för mellan 7500-11000:- beroende på model, iaf på Tradera.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad tycker ni om denna?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/msi_ge70_laptop_17_3_stor_skarm/1209981137
11 år gammal laptop. 2000kr. "Sparsamt använd".

Sänkt till 2000kr från 3200kr nu.
Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Vad tycker ni om denna?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/msi_ge70_laptop_17_3_stor_skarm/1209981137

750:-? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Skrivet av darkan:

Ligger på Tradera för samma pris, lite väl högt! 3090 går för mellan 7500-11000:- beroende på model, iaf på Tradera.

En stor anledning till att 3090 fortfarande ligger på ganska höga priser är minnesmängden, som fortfarande är värdefullt och användbart i bildbehandling, rendering, cad/cam även om kortet nu inte är så snabbt i spel längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

En stor anledning till att 3090 fortfarande ligger på ganska höga priser är minnesmängden, som fortfarande är värdefullt och användbart i bildbehandling, rendering, cad/cam även om kortet nu inte är så snabbt i spel längre.

Ai
Mitt Titan V hänger med riktigt bra, förutom att minnesmängden stoppar mig från de större modellerna

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Det märkliga är att hon verkar va seriös säljare med andra annonser. Publicerad 3 april så inget skämt. Hur lyckas man lägga till några siffror för mycket liksom. How does that even...

(Protip: wildcard (*) funkar på Tradera om man vill se alla miljontals aktiva annonser & sortera på dyraste, some weird stuff in there...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xollerx:

Det märkliga är att hon verkar va seriös säljare med andra annonser. Publicerad 3 april så inget skämt. Hur lyckas man lägga till några siffror för mycket liksom. How does that even...

<Uppladdad bildlänk>

(Protip: wildcard (*) funkar på Tradera om man vill se alla miljontals aktiva annonser & sortera på dyraste, some weird stuff in there...)

Har hon kanske lagt ut den för 399kr först och sen försökte sänka den till 288kr?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av monster08:

Vad tycker ni om denna?

Det enda som skulle göra att den blir min är om han skänker den.
För mig är den inte värd 10 kr ens.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Vad tycker ni om denna?

Skrivet av Hasseman84:

Det enda som skulle göra att den blir min är om han skänker den.
För mig är den inte värd 10 kr ens.

Nu överdriver ni ju också även om jag inte heller tycker det är värt 2000kr.
Verkar faktiskt vara i bra skick och omderhändertagen med omsorg. Lycka till att ens få en fjärdedel av specsen nytt för 2000kr. 16gb ram, dedikerat grafikkort, över 1tb disk, 17.3" skärm.

Enda problemet med så gammal laptop är egentligen batteritid, men kanske det kan fixas, vet inte om man kanske kan hitta ersättningsbatteri? Ifall man fixar batteri som nytt är det t.o.m värt mer än 2000kr skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem

I alla fall kom jag inte direkt här för att prata om ockerpriser, men då det är Sweclockers "Blocket-tråd":
Jag och andra har tidigare klagat på hur urursel, osäkert och otroligt dumt frakt med Blocket (Blocket-paket) är, men varje dag finner man att det är ännu sämre än tänkt.

Fick veta idag att säljare kan helt enkelt välja att inte hämta ut paketet, och de får tillbaks pengarna. Dvs. köpare har 10 dagars ångerrätt och säljare får ingen kompensation- t.o.m seriösa butiker tar ut avgift ifall man inte hämtar ut sitt paket för att inte tala om att det här är privatköpt.

Så korkat, men slutar inte där. För oavslutade affärer KAN MAN EJ GE OMDÖME. Så omdömessystemet är helt meningslös och missvisande till skillnad från t.ex Tradera. Ingen kommer någonsin ha dåliga omdömen.

Så som säljare är man chanslös med att skydda sig mot oseriösa köpare- hjälper inte att välja att endast ingå i affär med personer med bra omdömen eftersom de lika gärna kan ha returnerat eller inte hämtat upp 200st produkter de köpt.

Enda Blocket klarar att göra är att stjäla pengar. Usch.

Permalänk
Medlem

"(Super Billigt nödläge) MONSTER Dator" ^^
Går liksom att plocka ihop avsevärt bättre dator helt nytt för det där priset.
Sänkt från 30k dessutom.

https://www.blocket.se/annons/1210025650

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Sänkt från 30k dessutom.

Hahaha det bästa man kan få tag i just nu, och vilken kabeldragning hahaha

Permalänk
Medlem

Bara allmän reflektion... varför är det så mycket dårar som flockas på blocket/tradera/whatever när man säljer datordelar? Försöker folk flippa delar eller vad är grejen? Datordelar verkar vara som bilaffärer... attracts a bunch of crazy people.

Även om man kan få bättre betalt än på Swec marknad, blir man så less på allt skumt folk så blir ju att man till slut säljer till nån här på forumet istället. Har ett grafikkort på Tradera nu och direkt nån djungel-george som budar först och SEN ställer krav på mer info/bilder. Blir så less på alla tomtar 😕

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Sänkt från 30k dessutom.

Hmm... snart 8 år gammal processorplattform är det "senaste"

Skönt att han fyllt den med absurt mycket ram också som ingen normal person som bara spelar har användning för.

förstår inte riktigt hur han fått ihop 98gb ram också, kör han 3x32gb stickor och en 2gb sticka?

Frågorna är många.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Hmm... snart 8 år gammal processorplattform är det "senaste"

Skönt att han fyllt den med absurt mycket ram också som ingen normal person som bara spelar har användning för.

förstår inte riktigt hur han fått ihop 98gb ram också, kör han 3x32gb stickor och en 2gb sticka?

Frågorna är många.

4GB är väll det minsta man kan ha med DDR4. Han lär ju ha 96GB och bara skrivit fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

4GB är väll det minsta man kan ha med DDR4. Han lär ju ha 96GB och bara skrivit fel.

Japp, säkerligen 2x16 + 2x32 stickor.

Han kan ju laddat ner 2gb ram också.

https://downloadmoreram.com/

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av rwkk:

I alla fall kom jag inte direkt här för att prata om ockerpriser, men då det är Sweclockers "Blocket-tråd":
Jag och andra har tidigare klagat på hur urursel, osäkert och otroligt dumt frakt med Blocket (Blocket-paket) är, men varje dag finner man att det är ännu sämre än tänkt.

Fick veta idag att säljare kan helt enkelt välja att inte hämta ut paketet, och de får tillbaks pengarna. Dvs. köpare har 10 dagars ångerrätt och säljare får ingen kompensation- t.o.m seriösa butiker tar ut avgift ifall man inte hämtar ut sitt paket för att inte tala om att det här är privatköpt.

Så korkat, men slutar inte där. För oavslutade affärer KAN MAN EJ GE OMDÖME. Så omdömessystemet är helt meningslös och missvisande till skillnad från t.ex Tradera. Ingen kommer någonsin ha dåliga omdömen.

Så som säljare är man chanslös med att skydda sig mot oseriösa köpare- hjälper inte att välja att endast ingå i affär med personer med bra omdömen eftersom de lika gärna kan ha returnerat eller inte hämtat upp 200st produkter de köpt.

Hände till mig typ nu. Köparen först hämtar inte ut den på flera dagar, sedan efter att nästan tiden för reklamation går ut, då reklamerar han den. Vägrar svara på mina meddelanden, och från blockets kundservice får jag att veta att han påstår att varan är inte ny 😮‍💨😮‍💨

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

.

Tycker själv blocket är väldigt bra.
Har väl gjort över 20 affärer med blocket paket.
Allt ifrån priser från 500-15000:-

Allt har gott smidigt.

Var någon som inte hämtade ut sitt paket som du nämnde.
Han FICK inga pengar tillbaka och jag fick tillbaka varan som jag sålde vidare.

En annan gång, skärm som hen påpekade inte funka.
Funkade hemma hos mig. Sålde vidare nästa dag.

Det väl bättre att ha ett omdöme system än inget alls?
Samt krävs bank id.
Har själv över 20 omdömen, du kan välja vem du ska sälja till etc.

Facebook marketplace däremot..

Ja swec marknad är väldigt bra.
Många seriösa som godkänner tex skicka först betala sen, tack vare att man hängt med länge och är aktiv på forumet.
Samma sak på swedroid..

Värre kan det väl vara för nya köpare/säljare.
Som blir lätt smutskastade.som oseriösa, och det är ju tråkigt när någon ny blir behandlad så.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Tycker själv blocket är väldigt bra.
Har väl gjort över 20 affärer med blocket paket.
Allt ifrån priser från 500-15000:-

Allt har gott smidigt.

Var någon som inte hämtade ut sitt paket som du nämnde.
Han FICK inga pengar tillbaka och jag fick tillbaka varan som jag sålde vidare.

En annan gång, skärm som hen påpekade inte funka.
Funkade hemma hos mig. Sålde vidare nästa dag.

Det väl bättre att ha ett omdöme system än inget alls?
Samt krävs bank id.
Har själv över 20 omdömen, du kan välja vem du ska sälja till etc.

Facebook marketplace däremot..

Ja swec marknad är väldigt bra.
Många seriösa som godkänner tex skicka först betala sen, tack vare att man hängt med länge och är aktiv på forumet.
Samma sak på swedroid..

Värre kan det väl vara för nya köpare/säljare.
Som blir lätt smutskastade.som oseriösa, och det är ju tråkigt när någon ny blir behandlad så.

Jag har också gjort många affärer via Blocket, både som köpare och säljare och 90% går väl bra. Det jag kritiserar dock är systemet och hur osäkert det känns som säljare.

Jag har även förlorat 2-4 tusen pga. Blocketpaket därav min sista kommentar men det är något lite annat.

Fick du betalt för varan då köparen inte hämtade ut den?
För enligt användarvillkoren får man inte det då köpet inte genomförs. Köparen får tillbaks varans pengar, bara inte frakten och köpskyddet.

Mitt främsta problem är som sagt för omdömen. Ja, jag har 10/10 omdöme och de har de flesta man gör affärer med. Vad jag menar är att såklart så har köparen 10/10 eller 8/10 minst, men det betyder ingenting, för ifall köparen strular, returnerar varor, inte hämtar upp paket eller t.o.m är en bedragare som skickar tillbaks annan vara så kommer detta inte synas på deras betyg eftersom man inte får möjlighet att sätta betyg på oavslutat affär. Jag har i alla fall inte fått den möjligheten när detta hänt.

På Sweclockers är det inte så noga med omdömen, jag har kanske officiellt endast ingått i affärer ett par gånger och lämnat omdöme, plus någon gång till i en omdömestråd. Brukar ändå vara mer seriösa folk här och baserat på hur länge de varit medlem, deras aktivitet etc. kan man lita på de flesta. Allra viktigast är att ifall någon är oseriös kan man här lämna publikt dåligt omdöme som alla andra kan se för att varna.

Däremot kommer jag inte längre skicka utan betalning ens på Swec, gjorde det en gång, köparen ångrade köpet och skickade tillbaks det, betalade inte ens för frakten fast än att de lovade. Jag borde ha anat röda flaggor när de inte ville betala innan de fått varan att de inte var så säkra på att de ville ha det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xollerx:

Bara allmän reflektion... varför är det så mycket dårar som flockas på blocket/tradera/whatever när man säljer datordelar? Försöker folk flippa delar eller vad är grejen? Datordelar verkar vara som bilaffärer... attracts a bunch of crazy people.

Även om man kan få bättre betalt än på Swec marknad, blir man så less på allt skumt folk så blir ju att man till slut säljer till nån här på forumet istället. Har ett grafikkort på Tradera nu och direkt nån djungel-george som budar först och SEN ställer krav på mer info/bilder. Blir så less på alla tomtar 😕

Bara att ignorera. Finns de som har notiser på sparade sökningar eller bläddrar 24/7. Ja oftast försöker de få bra deals för att "flippa", antingen sälja dyrare direkt eller använda till datorbygge som de säljer ännu dyrare efteråt vare sig på samma sajt, någon annan eller fysisk butik.

Sen tycker jag inte direkt det måste vara fel att buda först och fråga om (inte kräva) bilder, ibland är man lite förhastad men kan också vara att man värdesätter ett kort kanske 2500kr minimum men 3000kr ifall man får bilder på att det är i bra skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Fick du betalt för varan då köparen inte hämtade ut den?
För enligt användarvillkoren får man inte det då köpet inte genomförs. Köparen får tillbaks varans pengar, bara inte frakten och köpskyddet.

Mitt främsta problem är som sagt för omdömen.

Ja, fick behålla pengar och varan.

En annan gång så betalade jag för ett tangentbord, kom helt fel tangentbord.
Skickade tillbaka varan, fick mina pengar.
Men sen dök paketet upp igen till mig pga säljaren ej hämtade upp det. Så skickades det tillbaka till mig för hämta upp det.

Enligt Schenker, var detta inte ovanligt.
Köpare/säljare hämtar inte ut paket. Paketet hamnar i något slags limbo hos ombud. Tills den som skickade senast får tillbaka paketet en sista gång.

Kan håller men att man borde kunna använda deras omdöme på fler än sätt än bara lyckade affärer.

För finns tyvärr många idioter,.oärliga personer.
Många har man blocket under åren!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB