Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Då är man alltså helt och hållet körd inför stundande förlängning om man inte har ett redan fungerande kort?

Så som jag förstått det. Det finns som sagt sätt som skrivits om tidigare här. Jag lyckades få hjälp med kortuppgifter av en turkisk person via Discord. Men har blivit dyrt i turkiska affären, så är det värt mödan ens? Kanske när det är reor.

Permalänk
Medlem

Spelen i sig verkar inte väldigt prisvärda men prenumerationer verkar åtminstone vara halva priset mot i Sverige.

Permalänk
Medlem

Amen vad fasen...

Nu funkar inte windscribe i Turkiet utan att man skapar prenumeration.

Ridå.

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en fungerande gratis VPN som hanterar turkiet?

Permalänk
Medlem

Är det någon soom fortfarande vill köpa billiga spel? Jag köpte precis Astro Bot för 490kr! Jag har skapat ett indiskt PlayStation konto och har köpt presentkort via indiska Amazon för att fylla på PSN plånboken. Köpte 4000 rupees för att köpa just det spelet. Det blir ändå över 250kr billigare jämfört med svenska butiken eller t.o.m den turkiska som numera har galna priser.

Jag använde mitt vanliga Amazon konto för att logga in på det indiska Amazon. Enda kruxet var att man inte kunde använda sin svenska adress som "billing" när man ska betala. Jag har sedan innan en amerikansk adress inlagd som jag fick tag på via nätet många år sen. För jag tänkte att jag ska lägga in en indisk adress på indiska Amazon, men det funkade med den amerikanska. Betalade med mitt svenska kort och inom 2 minuter trillade koden ner i inkorgen som jag angav när jag beställde det. Följ länken nedan. Skapade PSN profilen på dator utan VPN eller så. Sedan la jag in indiska profilen på min PS5 och löste in koden via Playstation Store i PS5. Spelet laddas ner as we speak!

https://www.amazon.in/Playstation-Gift-Redeemable-Flat-Cashback/dp/B0C1H473H8/ref=sr_1_1?crid=3HF9NH0KI67VJ&dib=eyJ2IjoiMSJ9.XOy6mY2wuH4auVY4V9BebyaKWDl5Ev7FsGFuVeKlQgyBHqUKdw2nBwH2iWa-byb7xX6i_SK8JGxBblky6T38Ha-WagM1GZ9CauV8jm6Jp7-Hn3eiemqqIYaARU2x6H_SCYwjaC3z4b1N9NViIu1yHB00MNK_m38t28YuUN46x7h4P54Evj6cgFod8Bp0ZQC2_yt4kzMLBZmhLEAkwt0zKAKm6eO5JwdQQoxU2c0MFcY.oKxzWH_FYQnCM45E7NqGAIyiz1b6Pc6ISTSgW7jN2eA&dib_tag=se&keywords=Playstation+store&qid=1725718313&sprefix=playstation+store+%2Caps%2C87&sr=8-1

Permalänk
Medlem

En liten notering bara. Skulle köpa ett spel via turkiska kontot som är på rea. Skulle köpa via appen på min iPad som jag brukar men då ville inte FUPS godkänna köpet. De hänvisar till att man måste ha Premium konto numera för att handla hos vissa aktörer på nätet. Det är gratis att ha Premium konto men man behöver ID och annat. Tänkte att det inte går alls men till min förvåning så gick det fortfarande bra att handla via turkiska kontot på själva PS5 genom FUPS. Tänkte jag delar med mig av infon ifall någon annan skulle stöta på samma.

Permalänk
Medlem

Hej har sett på utländska sidor att man kan köpa konton där det finns Playstation plus förinstallerat så man har två konton på PS5 konsolen.Mina fråga är om en vanliga konto påverkas på något sätt, till exempel när det gäller inköpta spel och annat innehåll som DLC? Dom krockar inte och allt köpt genom svenska PSN store på vanliga kontot funkar och ligger kvar .Och är det ursprungliga kontot och alla spel man har där helt skyddade? Tack på förhand för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patron1:

Hej har sett på utländska sidor att man kan köpa konton där det finns Playstation plus förinstallerat så man har två konton på PS5 konsolen.Mina fråga är om en vanliga konto påverkas på något sätt, till exempel när det gäller inköpta spel och annat innehåll som DLC? Dom krockar inte och allt köpt genom svenska PSN store på vanliga kontot funkar och ligger kvar .Och är det ursprungliga kontot och alla spel man har där helt skyddade? Tack på förhand för svar.

Hej! Har du en utländsk profil på din konsol så kan de andra profilerna få tillgång till spelen också samt Playstation Plus fördelarna. Har du en svensk profil och t.ex en amerikansk så har du olika plånböcker och separata kort. Man kan oftast ej använda svenskt betalkort på amerikansk profil el så. Så spel du köper via amerikanska kontot har du alltid tillgång till med den profilen och även med andra profiler på samma maskin om du ändrar den inställningen. Det påverkar inte alls spelen du köpt eller kommer att köpa via svenska kontot.

Permalänk
Medlem

Tack för ditt snabba svar! 😊 Så om jag har förstått det rätt påverkas inte ens vanliga konto, inklusive spel och DLC på det svenska kontot. Man får helt enkelt bara tillgång till multiplayer samt spelbiblioteket och alla andra förmåner från premium kontot.Spelen laddas ner via det utländska kontot, och sedan kan man byta tillbaka till sitt svenska konto och spela alla spel som PlayStation Plus Premium-kontot ger tillgång till, men från sitt svenska konto? Jag ska ju inte köpa spel från plånbok eller så från det utländska utan vill bara ha alla förmåner från premium fast spela genom mitt vanliga svenska konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patron1:

Tack för ditt snabba svar! 😊 Så om jag har förstått det rätt påverkas inte ens vanliga konto, inklusive spel och DLC på det svenska kontot. Man får helt enkelt bara tillgång till multiplayer samt spelbiblioteket och alla andra förmåner från premium kontot.Spelen laddas ner via det utländska kontot, och sedan kan man byta tillbaka till sitt svenska konto och spela alla spel som PlayStation Plus Premium-kontot ger tillgång till, men från sitt svenska konto? Jag ska ju inte köpa spel från plånbok eller så från det utländska utan vill bara ha alla förmåner från premium fast spela genom mitt vanliga svenska konto.

You are welcome! Och det stämmer helt rätt. Jag köper spel från ett turkiskt och indiskt konto men spelar dessa spelen på mitt svenska konto/profil. Har Playstation Plus via turkiska kontot som ger mig tillgång till spelen där att ladda ner och jag kan spela online med min svenska profil då en profil på maskinen har Playstation Plus aktivt.

Permalänk
Medlem

Tack igen för snabbt och utförligt svar då har du det bästa av världar det är väl dom billigaste länderna att handla från PlayStation Store. 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patron1:

Tack igen för snabbt och utförligt svar då har du det bästa av världar det är väl dom billigaste länderna att handla från PlayStation Store. 👍🏻

Dessvärre har det blivit så att många spel kostar typ lika mycket i Sverige, Turkiet och Indien. Indien har jag märkt har lite lägre priser på vissa nylanserade spel. Sen när det är rea tror jag att man kan spara lite mer via ett utländskt konto. Det indiska är smidigast då man kan öppna ett indiskt Amazon konto och köpa presentkort till Playstation Store och sen fylla på sitt saldo. Turkiska kräver en del steg med turkiskt konto och betallösning m.m.

Permalänk
Medlem

Vill bara uppmärksamma att det är betydligt bättre pris på kommande Indiana Jones spelet och Forza Horizon till PS5 i den turkiska affären jämfört med svenska affären. De vill ha 899kr för Indy och 769kr för Horizon. I turkiska affären kostar de 590kr respektive 395kr enligt nuvarande växelkurs. Så man får båda spelen nästan till priset av Indiana Jones i svenska butiken.

Även indiska butiken har betydligt bättre priser. 680kr för Indiana och 455 för Forza.