Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem

Någon annan som har haft problem med att köpa via Spectocoin kortet de senaste dagarna? Försöker köpa ett spel och har tillräckligt med pengar på kortet. Får bara "Something went wrong". Det var väl iofs något liknande problem rätt nyligen, så det kanske är samma strul igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Någon annan som har haft problem med att köpa via Spectocoin kortet de senaste dagarna? Försöker köpa ett spel och har tillräckligt med pengar på kortet. Får bara "Something went wrong". Det var väl iofs något liknande problem rätt nyligen, så det kanske är samma strul igen.

Jag förbeställde Baldur’s Gate 3 i fredags via konsol men har inte handlat senare än så.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Testade precis nu på morgonen igen och får samma fel. Tänkte att jag passa på att köpa Pavlov nu innan erbjudandet om 20% rabatt går ut i morgon. Får testa att maila Spectrocoin.

Edit. Fungerade bra när jag testade via konsolen istället, så det är nog ingenting som är relaterat till Spectrocoin.

Permalänk
Medlem

Någon som försökt köpa PS+ på senare tid? Läste att Sony kommer höja priserna på PS+ från 6/9 så jag tänkte stapla på något år till via turkiska kontot. Har testat med Windscribe på dator och mobil med turkiska gratisservern men det ger meddelandet "something went wrong". Går bra att köpa spel då jag testade precis.

Update: Köpte Pro versionen av Windscribe för 3 dollar för att få tillgång till de två betalda turkiska servrarna. Det fungerade inte heller med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon som försökt köpa PS+ på senare tid? Läste att Sony kommer höja priserna på PS+ från 6/9 så jag tänkte stapla på något år till via turkiska kontot. Har testat med Windscribe på dator och mobil med turkiska gratisservern men det ger meddelandet "something went wrong". Går bra att köpa spel då jag testade precis.

Update: Köpte Pro versionen av Windscribe för 3 dollar för att få tillgång till de två betalda turkiska servrarna. Det fungerade inte heller med dem.

Har du testat via konsolen? Har haft samma problem de senaste dagarna med spel som jag försökt köpa via datorn. Via konsolen fungerade dock direkt. Nu kan man så klart inte installera en VPN klient direkt på konsolen, men kankse om du kan installera Windscribe på din router istället alternativt testa med lägga in en turkisk proxy server på konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Har du testat via konsolen? Har haft samma problem de senaste dagarna med spel som jag försökt köpa via datorn. Via konsolen fungerade dock direkt. Nu kan man så klart inte installera en VPN klient direkt på konsolen, men kankse om du kan installera Windscribe på din router istället alternativt testa med lägga in en turkisk proxy server på konsolen.

Tack för tipset! Har testat via konsolen men då via min vanliga IP. Ska ge det ett försök när jag har tid med VPN/Proxy via routern eller konsolen. Behöver dock kolla upp hur man gör det med Windscribes tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Tack för tipset! Har testat via konsolen men då via min vanliga IP. Ska ge det ett försök när jag har tid med VPN/Proxy via routern eller konsolen. Behöver dock kolla upp hur man gör det med Windscribes tjänst.

Såg att det fanns lite guider här för att installera Windscripe på några olika router modeller.
https://swe.windscribe.com/guides
Bland annat en guide för Asus routrar https://swe.windscribe.com/guides/asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Såg att det fanns lite guider här för att installera Windscripe på några olika router modeller.
https://swe.windscribe.com/guides
Bland annat en guide för Asus routrar https://swe.windscribe.com/guides/asus

Tack ska du ha! Hittade faktiskt en guide och testade att lägga in i routern, men utan framgång. Har testat 2 av 3 tillgängliga proxys som Windscribe har. Testar den tredje senare. Blev orolig i en sekund då när jag la in i routern VPN uppgifterna så kollade jag på datorn att det visade turkiskt IP, vilket det gjorde, men på PS5 loggade den ut kontot av någon anledning och när jag skulle logga in stod det att kontot är LOCKED. Blev orolig men det visade sig att det var en säkerhetsgrej. Den ville bara att jag byter lösenord pga aktiviteten då jag testat med olika IP och från olika enheter.

Använde OpenVPN klienten som Windscribe och Asus routrar stödjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är viktigt att ange numret då det ändras varje gång. Du hade tur att pengarna kom fram ändå, standard är att man får skylla sig själv.

Om du trycker på "Skicka igen" så ska du byta ut det meddelande du har skrivit som referens innan du skickar pengarna.

Lite lustigt att när när jag för en gång skull kom ihåg att ange referensnumret, så har min överföring från Revolut till Spectrocoin som jag gjorde i måndags fortfarande inte kommit fram. Tidigare så har det gått på samma dag, så känns som något gått fel.

Har mailat dom och det är ju ändå tur att jag skrev referensnumret, då det bör vara enklare för dom att hitta min överföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Lite lustigt att när när jag för en gång skull kom ihåg att ange referensnumret, så har min överföring från Revolut till Spectrocoin som jag gjorde i måndags fortfarande inte kommit fram. Tidigare så har det gått på samma dag, så känns som något gått fel.

Har mailat dom och det är ju ändå tur att jag skrev referensnumret, då det bör vara enklare för dom att hitta min överföring.

Jag förde över igår, körde med samma uppgifter utöver order xxxxxxxxxx. Det har inte kommit in ännu.

Enligt kundtjänst kan en SEPA-överföring ta 2 bankdagar.

Permalänk
Medlem

Har någon försökt skapa ett nytt turkiskt PS5 konto på sistone? Min bror ville sätta upp konto men det tycks inte funka alls. För om jag inte missminner mig så skulle man köra nytt konto via PS5:an sen logga in på datorn och lägga till adress & beställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Har någon försökt skapa ett nytt turkiskt PS5 konto på sistone? Min bror ville sätta upp konto men det tycks inte funka alls. För om jag inte missminner mig så skulle man köra nytt konto via PS5:an sen logga in på datorn och lägga till adress & beställa?

Vad är det som inte fungerar? Jag har märkt att det är svårt att logga in på det turkiska kontot på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Återkoppla om dina stålar har ramlat in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Återkoppla om dina stålar har ramlat in.

Japp. Fick också svar från dom tidigare att det kunde ta upp till två arbetsdagar för SEPA överföringar, men nu har det ju gått fyra dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Japp. Fick också svar från dom tidigare att det kunde ta upp till två arbetsdagar för SEPA överföringar, men nu har det ju gått fyra dagar.

Skumt det där. Jag kan ju ha fyllt i fel Order -nummer. Men du lär inte ha gjort det. Glömde ta screenshot och skrev bara rakt av, så det var orutinerat av mig. Är sugen att lägga till 5 år psplus till innan prishöjningen, men kanske får nöja mig med 5 år så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Vad är det som inte fungerar? Jag har märkt att det är svårt att logga in på det turkiska kontot på datorn.

Det kommer bara upp "Det uppstod ett fel." med felkod WS-119699-5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Det kommer bara upp "Det uppstod ett fel." med felkod WS-119699-5.

Det verkar som inloggningen blockar vpn. Jag fick samma fel, men det fungerade att logga in utan.

Permalänk
Medlem

Att logga in för mig funkar. Brorsa & polare testade & båda får samma meddelande. De har inga andra inlogg än det svenska kontot..

Permalänk
Medlem

Det går inte att skapa turkiskt PSN på sättet som står i första inlägget. Jag kunde däremot skapa ett turkiskt PSN konto genom att följa detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=U9GgMhYfy4Q&ab_channel=MarkPa...

Observera att man inte kan köra på gratis versionen av Control D utan måste betala 4 euro vilket så klart är värt det imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Det går inte att skapa turkiskt PSN på sättet som står i första inlägget. Jag kunde däremot skapa ett turkiskt PSN konto genom att följa detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=U9GgMhYfy4Q&ab_channel=MarkPa...

Observera att man inte kan köra på gratis versionen av Control D utan måste betala 4 euro vilket så klart är värt det imo.

När var det du senaste testade det här om jag får fråga?

Edit: det här löste sig snabbt och enkelt med guiden och premium versionen av control d- tack mebbe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Skumt det där. Jag kan ju ha fyllt i fel Order -nummer. Men du lär inte ha gjort det. Glömde ta screenshot och skrev bara rakt av, så det var orutinerat av mig. Är sugen att lägga till 5 år psplus till innan prishöjningen, men kanske får nöja mig med 5 år så länge.

Det som är lite lustigt att att jag aldrig uppgivit något ordernummer tidigare och det har alltid gått bra och pengarna har kommit in samma eller nästa dag.
Nu när jag för en gångs skull kom ihåg att skriva ordernummer som referens så verkar något ha gått fel. Öppnade ett supportärende i fredags, men har inte fått något svar än. Har även bifogat en skärmdump på överföringen från Revolut där man ser att ordernumret står med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Det som är lite lustigt att att jag aldrig uppgivit något ordernummer tidigare och det har alltid gått bra och pengarna har kommit in samma eller nästa dag.
Nu när jag för en gångs skull kom ihåg att skriva ordernummer som referens så verkar något ha gått fel. Öppnade ett supportärende i fredags, men har inte fått något svar än. Har även bifogat en skärmdump på överföringen från Revolut där man ser att ordernumret står med.

För min del så startade de upp ett nytt KYC. Helt sjukt. Jag körde ju det den 10/8. Inte ens en månad. Jag skulle råda att folk skulle ha lite is i magen. Inte sätta in så mycket pengar. Sånt här är tecken på att allt är inte som det ska. Insättningar tar tid, osv

Permalänk
Medlem

Fick svar från supporten nu men ingen förklaring om vad som hänt.

Undrar om pengarna kommer dyka upp hos Spectrocoin till slut eller gå tillbaka till Revolut?
"Credited" bör tyda på det sistnämnda.

Nu var det inte så stort belopp som jag förde över, men det gör ju att man tvekar lite på att föra över pengar igen.

Meddelandet som jag fick från Spectrocoin supporten:

"Dear Customer,

Apologies for the delay!
Please be informed that your deposit has been successfully credited."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Please be informed that your deposit has been successfully credited.

Det betyder att pengarna har blivit insatta på ditt konto. Förhoppningsvis har dom det nu?

Skrivet av mebbe:

Tyvärr stämmer det att det för tillfället inte är möjligt att skapa nya turkiska konton varken via konsol, mobil eller dator. Det verkar inte heller som att någon har hittat en fungerande VPN som gör det möjligt att skapa konton.

Bra video. Det verkar vara en lösning som fungerar för tillfället. Jag förstår dock inte varför killen registrerade ett konto med en icke-existerande mailadress och sedan bytte till en riktig adress.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det betyder att pengarna har blivit insatta på ditt konto. Förhoppningsvis har dom det nu?

Nej, ingenting än. Får se om det dyker upp under morgondagen.

Permalänk
Medlem

Jag överförde pengar häromdagen, gick utmärkt. Tog väl typ 30 timmar från Revolut. Använde ordernr som skapades upp hos Spectrocoin.

Missade det en gång tidigare, då gick pengarna i retur till Revolut.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Nej, ingenting än. Får se om det dyker upp under morgondagen.
<Uppladdad bildlänk>

Kolla EUR fliken. Du visade USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Kolla EUR fliken. Du visade USD

Blir tyvärr ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Blir tyvärr ingen skillnad.

Fck. Man blir ju inte nöjd över SpectroCoin. :/ första gången gick det otroligt fort, 3 timmar för SEPA-överföringen. Nu har jag väntar sen torsdags.

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet så rekommenderar jag att ni skickar XRP och kör exchange till USD/EUR direkt på SpectroCoin. Har alltid haft strul när jag skickat pengar via banken, körde XRP via Binance & de dök upp efter 20 min drygt.

F.ö. är det Control D (premium variant) & rerouta all trafik via Turkiet - det funkar.

Köpa PS+ med SpectroCoin kortet är trögt, gick att köpa ett år runt 09:50 tiden, ville köpa ett år till & det gick inte förrän kl 23:00 ungefär, där jag testade lite då & då under hela dagen.