Permalänk

Max Payne 2

Snart kommer juh de efterlängtade spelet Max Payne 2 (8 Oktober) ...undra bara fall de kommer ett demo innan! ....hade juh vart lite småtrevligt sådär ....och undra på fall kännslan är kvar, försvinner mer och mer från de nya spelen tycker jag ...

Nu har jag sagt mitt iaf ha de

Visa signatur

namida atsumete yozora he kaesou ...

Permalänk
Medlem

Tror du verkligen att Max kommer i tid denna gång? :). Som vi alla vet var han minst två år sen till första träffen

Permalänk
Medlem

tror inte det.. men jag hoppas det för det snart

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Öh, är det inte 15:e Oktober?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Öh, är det inte 15:e Oktober?

jag har för mig att det var i mitten på månaden..

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

I nyaste pcgamer står det 14 november. Vi får hoppas att de har fel :).

Vad menas egentligen med att ett spel har gått guld? Det har jag undrat lääääänge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFunnyMan
I nyaste pcgamer står det 14 november. Vi får hoppas att de har fel :).

Vad menas egentligen med att ett spel har gått guld? Det har jag undrat lääääänge.

guld är det då spelet är klart och skickas till fabrikerna för att kopieras och förpackas

hoppas värkligen att de kan hålla datumet och att om de inte kan det så
hoppas jag att dom medelar det i tid och inte som vissa andra *host* Vivendi *host*

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@2333MHz (11x211) | ABIT NF7-S 2.0 | 2x512MB Mushkin Special@2-2-2-11 | Hercules 3D Prophet 9800@Pro@445.5/364.5 | Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

ska bli härligt med lite bullet-time igen någon som vet vad dom använder för fysikmotor? kan de vara havok 2?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ska bli härligt med lite bullet-time igen någon som vet vad dom använder för fysikmotor? kan de vara havok 2?

Jag hittade en bra faq med mycket info om fysikmotorn: http://www.zdnet.com.au/gamespot/news/story/0,2000011229,2027....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFunnyMan
Jag hittade en bra faq med mycket info om fysikmotorn: http://www.zdnet.com.au/gamespot/news/story/0,2000011229,2027....

Wow, coolt

Verkar som alla storspel kommer ha typ motsvarande Half-Life 2 fysik nu, fast dom inte direkt skryter med det så mycket som HL-gänget gjort.
Vem fan bryr sig om det spelet nu när det är så försenat....inte jag iallafall
Men så är jag ingen Half-Life fantast heller, jag tyckte bara det verkade bli otroligt bra och nyskapande pga fysik och interaktion och grafik och AI, men det kommer så många andra spel hinna före med nu så HL blir bara ett i mängden när det släpps nån gång framåt jul

Haken med Payne är dock att då MÅSTE det köpas ny dator för minimum var ju för fan 1GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
Wow, coolt

Verkar som alla storspel kommer ha typ motsvarande Half-Life 2 fysik nu, fast dom inte direkt skryter med det så mycket som HL-gänget gjort.
Vem fan bryr sig om det spelet nu när det är så försenat....inte jag iallafall
Men så är jag ingen Half-Life fantast heller, jag tyckte bara det verkade bli otroligt bra och nyskapande pga fysik och interaktion och grafik och AI, men det kommer så många andra spel hinna före med nu så HL blir bara ett i mängden när det släpps nån gång framåt jul

Haken med Payne är dock att då MÅSTE det köpas ny dator för minimum var ju för fan 1GHz

PHEW, då har man 1 GHz i buffert =P

Permalänk
Medlem
Permalänk

jo 15 augusti är det ...tänkte fel bara...

tror inte att de kommer i tid men man kan juh alltid hoppas!

Visa signatur

namida atsumete yozora he kaesou ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSeifer
jo 15 augusti är det ...tänkte fel bara...

tror inte att de kommer i tid men man kan juh alltid hoppas!

Tror inte heller det kommer till 15 augusti lol
Kanske nästa år i så fall

Permalänk
Medlem

längtar enormt, dreglar efter att ha sett ingame filmerna. Kanske dags att plocka fram 1'an och lira ingenom en gång till?

Permalänk

Jo jag har fan funderat på de me ...men orkar man, gått igenom de ett antal gånger, fast sätter man sig väl där och spelar så kommer man la inte loss! ...fan fräscha filmerna va jah, längtar fan riktigt efter de spelet nu!!

Visa signatur

namida atsumete yozora he kaesou ...

Permalänk

jo hehe ...

ettan är riktigt kul ..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFunnyMan
I nyaste pcgamer står det 14 november. Vi får hoppas att de har fel :).

Vad menas egentligen med att ett spel har gått guld? Det har jag undrat lääääänge.

är det en försvenskning av "golden master"
isåfall är det sista stadiet innan släpp, brännt på skiva (ifall inte alla kommer ihåg så var CD-R gyllene undertill för ett par år sedan)

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

jupp. alltså typ första skivan (den sk. "mastern") dom bränner är guld-färgad och därifrån kommer uttrycket "gone gold!!!!" och därifrån kommer "gått guld".

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

WOW! Trodde det skulle komma tiddigast nästa år :).

Permalänk
Medlem

wohow!

Can't wait. Äntligen ett nytt spel som håller sitt release-datum. Detta blir blir perfekt i väntan på HL2...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dags att göra plats på disken grabbar

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Yiiiiihaaaaaaaa! Here we go "bullet-time"!!! Ska bli kul nu med lite fysikmotor så att fler saker kan hända...

Permalänk
Medlem

Fan va skoj! Ettan är ju helt klart bland det bästa jag spelat och ett av de få spel jag orkat köra igenom helt.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Fan va skoj! Ettan är ju helt klart bland det bästa jag spelat och ett av de få spel jag orkat köra igenom helt.

Samma här. Där ser man vad en riktigt grym story kan göra!

edit: Det är klart, spelkänslan var det ju inte fel på heller direkt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Samma här. Där ser man vad en riktigt grym story kan göra...

Och musik! Glöm inte musiken... Gör lika stor nytta i ett spel som i en film..

Permalänk
Medlem

HL2 kommer antagligen inte kännas lika flashigt nu när Max Payne 2 kommer ut tidigare Fan, nu måste man köpa nytt grafikkort på direkten

Permalänk

Grymt sköönt! E så hilma trött på alla försening som ständigt drabbar "HL2", detta är så j**** välkommet!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Något att titta på tills vidare:
http://www.linkmania.ro/filerush/download.php?w=Max_Payne_2_G...

Jag vet inte om det är samma filmer som på officiella sidan, då jag inte sett dem.