Permalänk
Medlem

corsair xms pc3200LL

försökte dra upp till 200*10 men då måsta jag cleara cmos (2400+) =(

vilken volt ska/rekommenderas minna minnen (topic) få i 200fsb??
jag menar dom är ju testade för 200fsb då ska man väll inte behöva ändra volten? 2.6 nu...
eller tror ni jag ska höja volten till cpun? den blir ju inte klockad 200*10 igentligen...

frågan är igentligen vilken volt säger corsair man ska ge minnena?
hittar nada om det på deras hemsida

Permalänk
Medlem

Ptja, om du kollar i min sign så ser du att jag har ganska lika minnen som dig, du ska väl nästan ha bättre? Iallfall.. .så här är det på min burk.

Vmem: 2.8v
Timings: Sign (2-2-2-5)

Går kalas i FSB @ 210 , om jag kör som dig, 2-2-2-11 startar inte ens skiten med FSB @ 200 .. Corsair verkar vara väldigt känsliga på timings helt enkelt.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

jaha jag kör ju 2-2-2-11 ska jag sänka till 5? men det är ju lägre borde inte det vara mer krävande??

Permalänk

permoman det är olika.
pröva dej frma vilket som ger mest.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

jag vill alltså få upp fsb:n till 200... med 2-2-2-? vilken volt till minena rekomenderas? vill inte paja mina nya

Permalänk

permoman. problemet är att jag tror det är CH-5 chips på dina minnen. prova då 2-3-2 istället så får du se hur högt de går.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

om jag sätter minnena på by spd klarar dom 200 fsb med orginal volt 2.6 då?
handikappad och assistenten som jobbar vågar inte pilla med datorn så ingen clear cmos tillåten.. måste vara säker...

Permalänk

by spd så blir det 2-2-2 och det kan vara problem med abit nf7 om du inte har uppdaterat BIOS. kolla deras hemsa om det.
BTW du borde göra en förlängd jumper så du kan cleara cmos utan att öppna datorchassit. Det enda du behöver är två långa sladdar du kopplar på jumperkontakterna.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

men 2-2-2-11 funkar nu 166fsb... men om jag ställer in by spd 2-3-2-6 kommer 200fsb funka direkt... utan att höja minnesvolten 2.6?