Permalänk

värt och vänta på P5??

om jag lyckas bra i skolan kommer jag till julen att få bygga en dator för ca 25k.......
kommer nog att bli en intel, är det värt att vänta på p5orna?? när kommer dom?? ca priser??
eller ska jag satsa på typ en p4 2,8 northwood??

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

skulle inte orka vänta på p5, köp i jul, p4 EE elr nåt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Maniak:Tror du om 2x256MB DDR PC3500 Mushkin Black Level II Dual Pack.
klockar dom bra ?

/US

Visa signatur

-=[nVentiv_Cool_Performance]=-
-=[nVentiv_Cool_Performance]=-
-=[nVentiv_Cool_Performance]=-

Permalänk
Hedersmedlem

Till Julen?

Gisses, det är en evighet (i datorålder) dit. Vänta och se!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

AMD har ju några läckra processorer på G.. men EE är inte fy skamm

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

om du ska vänta, vänta på tejas. de som kommer efter jul är lågt clockade prescott, kommer bättre sen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

WAAAA fan får du 25K i Julklapp
WOW. Fan skulle inte bränna det stålet på det du.

Skulle ta en fin resa till nåt varmare ställe med
Sköna stränder & goda drinkar för 10K i höst/vintermörkret.

sen använda resten 15k för en burk

Permalänk
Avstängd

jag har 15.000 men vete fan vad jag ska köpa, altingen en amd, med mach 2 kylningen eller p4 med luft, vad tycker ni

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

p4 me mach 2

Permalänk
Hedersmedlem

Om du ska köpa idag är nog Pentium 4 med kompressorkylning att föredra ifall du ska köra extrem överklockning. Om 1-2 månader är det Athlon64 som gäller då det säkerligen har kommit massa fler moderkort, kanske en FX-51:a ifall du har råd.

Men om du ska köpa vid jul så blir det svårare, Athlon64 kommer säkert öka i frekvens något steg tills dess, och Prescott kanske blir tillkännagiven. Den verkar högst intressant, men frågan är om den kan matcha Athlon64, om du läst testet på tex Aces Hardware vet du att det krävs en sjukt högt klockad P4 för att Matcha A64 vid höga frekvenser.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

jag skulle lägga mina pengar på en A64 FX

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Skulle ta hälften av pengarna och använda dom till något annat. Känns jävligt overkill att lägga ned 25 papp på en burkjävel
Nu är det inte min ensak men jag tycker du ska vänta och se vad som dyker upp, att bestämma sig nu för vad man ska köpa om 2 månader är inte så jävla hippt i den branschen.

Mottot later is the perfect time to do anything gäller tyvärr inte i datorernas värld.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Rikemans barn.
Till jul, ja du. AMD ska väll släppa nån ny cpu och några nya moderkort ska ju komma. Skulle ha Tagit AMD64 fx något.

Permalänk
Medlem

Först måste han ju lyckas bra i skolan

Permalänk
Medlem

duger G i alla ämnen eller måste du ha mvg? :D:D

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *US ARMY*
Maniak:Tror du om 2x256MB DDR PC3500 Mushkin Black Level II Dual Pack.
klockar dom bra ?

/US

dom är bäst

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
dom är bäst

ja får väl hoppas, har sådana som ligger på posten och väntar....

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag har fått lite negativa resultat från ett par Mushkin level2, jag kan inte säga mer just nu men jag har blivit jävligt mindre optimistisk när det gäller dem.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
ja får väl hoppas, har sådana som ligger på posten och väntar....

var beställde du dem ifrån?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagasaki
var beställde du dem ifrån?

antar att han kommer svara samma ställe som jag beställde ifrån, www.overclockers.se

Visa signatur

Blank

Permalänk

25k . jäklar de hade jag satt sprätt på ganska snabbt närmare räknat 1-2 dar

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
antar att han kommer svara samma ställe som jag beställde ifrån, www.overclockers.se

Visa signatur

CCNP

Permalänk

ja skulle satsa på bra minnen, grymt mobo, en amd64, grym kylning (Vapochill Xtream Edition) sen feta diskar, m.m. kul i

Visa signatur

Vapochill SE | AMD XP1700+ (AXDA1700DUT3C JIUHB) 0312wpew @ 2496MHz 217x11.5 VCore 1.93 | 11-3-3-2,5 | 2x120mm fans | 1xEnermax 550W PSU | 19" monitor | 1GB TwinMos PC3700 466MHz | Mobo Abit NF7-SV2.0 Bios 16 | Ati Radeon 9700 Pro | HD 2xWD800JB "8MbCache!" | 1xMaxtor 80gb | 1xWD2000JB "8MbCache!" | And some more...

Permalänk
Medlem

A64 med Prometeia är prestandakungen, inge snack om saken.

Permalänk
Medlem

mja, AMD64 Fx-51 och lite Prometia skulle inte vara helt fel

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Äh..köp sprit för alla pengarna..och ha lite kul..ha sedan ågren i flera år efter......

Dvs.ung.som att komma på att ditt p2 300 mhz system kostade minst 25 000 när du köpte den ny för fyra år sedan ..nu är den värd 500 kr...
och lika häftig som Farfars tv apparat från 1977

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd

Fin liknelse.
Jag skulle säga att du kommer tebaks i december och ställer samma fråga igen. Har intel mot förmodan lyckats få ut Prescott på marknaden då så kan det vara värt att se hur den presterar först.

Annars så får du välja mellan P4EE och A64.

Permalänk
Glömsk

"P5"? Prescott kallas fortfarande P4, och Tejas/Grantsdale kommer inte det här året det kan jag säga.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.