Permalänk
Medlem

köpa Mac

Hallo.
Jag börjar bli mer å mer mac sugen och börjar överväga att skaffa mig en mac laptop.
Tyvärr så kommer jag inte kunna köpa någon ny utan satsar nog på begagnat..
Hur bra Mac behöver jag om jag ska kunna surfa glo på film spela mp3 photoshopa osv
Jag är inte alls haj på hur många mhz som en hyffsad mac ligger på idag så ni kan väl informera mig

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk

oj... jag e bara lite nyfiken.. varför vill du skaffa en Mac?

Permalänk
Medlem

varför inte?
varför vill du ha en pc.
Jag tycker att designen på laptoparna e grymt snygga.
Jag tycker att mac osx e grymt snyggt.
alla program som jag använder finns till mac

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk

Det är olagilgt att köpa mac nu för tiden

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Re: köpa Mac

Citat:

Ursprungligen inskrivet av entray
Hallo.
Jag börjar bli mer å mer mac sugen och börjar överväga att skaffa mig en mac laptop.
Tyvärr så kommer jag inte kunna köpa någon ny utan satsar nog på begagnat..
Hur bra Mac behöver jag om jag ska kunna surfa glo på film spela mp3 photoshopa osv
Jag är inte alls haj på hur många mhz som en hyffsad mac ligger på idag så ni kan väl informera mig

Se till att den ibook (antar det handlar om det, om pengar är ett problem dvs, eftersom en begagnad powerbook = ny ibook i pris, i princip)

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/
Samt http://www.macoteket.se har nya, utöver det... blocket

EDIT: Satsa på en med minst 800mhz och 512 meg ram (helst max 640), och se till att grafikkortet klarar QuartzExtreme, det gör mycket för responsen i OS't.

Permalänk
Medlem

Bra begagnat sida för macar är www.99mac.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dflw
Det är olagilgt att köpa mac nu för tiden

LOL!!!! Det har du så rätt i.

Macen känns lite för egen fortfarande....

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite på ibooken med 14" skärm 60 gigs hdd å wlan med student pris kostade den 11 000 kr vilket inte var farligt så jag tror nog nästan att jag ska spara till en sådan..

en jag har en fråga angånde divx xvid å svcd, finns det några bra spelare till mac?

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Medlem

Mac är coolt men ack så dyrt.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Men det priset som man får om man är student tycker jag var helt ok 11 000 e mycket pengar men inte mycket pengar för en laptop

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av entray
Men det priset som man får om man är student tycker jag var helt ok 11 000 e mycket pengar men inte mycket pengar för en laptop

Men det är ändå värt att se vad för begagnad powerbook du kan få för 11 papp.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av entray
Jag kollade lite på ibooken med 14" skärm 60 gigs hdd å wlan med student pris kostade den 11 000 kr vilket inte var farligt så jag tror nog nästan att jag ska spara till en sådan..

en jag har en fråga angånde divx xvid å svcd, finns det några bra spelare till mac?

Divx finns, mplayer & vlc finns för svcd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av entray
Jag kollade lite på ibooken med 14" skärm 60 gigs hdd å wlan med student pris kostade den 11 000 kr vilket inte var farligt så jag tror nog nästan att jag ska spara till en sådan..

en jag har en fråga angånde divx xvid å svcd, finns det några bra spelare till mac?

Japp, VLC ( www.videolan.org/vlc ) mplayer (mplayerosx.sourceforge.net) bla, sen finns det codecs för QT.

Och.. alla "OMG LOL MAC!11" n00bs kan väl låta den här tråden vara.

Permalänk
Medlem

Asså finns mplayer till mac fyfaan va gött
funkar den lika bra som till lajnux?

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Medlem

Hur och var lyckas man få studentpris på en mac?

Permalänk
Medlem

ERIK:
www.apple.se -> store -> "andra stores" -> lärare och studenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
ERIK:
www.apple.se -> store -> "andra stores" -> lärare och studenter

Tack!