Permalänk
Musikälskare

nu var det lov =)

Vem ska göra någon kul modd på lovet, vi har iaf lov nu, EN HEL VECKA !

ska såga upp ett blowhole i toppen av min låda i morrn

Härliga lov ! självmordet var nära

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tja.

Jag funderar på att göra en sån där hipp ryggradslampa, en så som Ed Gein hade... Men jag har inte någon bra elkunskap och borr o sånt. Man vill ju att det ska se snyggt ut när det kommer gäster!

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Avstängd

Jag ska löda ihop två stycken OLED-displays från Fractronics och så ska jag löda ihop två stycken IR-mottagare. Sen blir det säkert något mer också, vi får se.

Permalänk
Medlem

Ska inte göra något speciellt. Blir väl att va med polare och sånt... men det kanske dyker upp något annat kul.

Permalänk
Medlem

Jag har inget lov. Jäkla lyxpryl för folk som går på gymmnasiet och i grundskolan.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Haffe: Precis, men som tur är så jobbar iaf jag bara till onsdag : )

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Men ni har en jävla lyx som får in pengar hela tiden. (iof så klarar jag mig fram till jul på dom pengarna jag fick på sommarjobbet, fick semesterersättningen idag) så jag ska väll inte klaga kanske.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Joni, först på min workstation ska jag få tag på ett grafikkort då jag lyckades pajja mitt och så ska jag rensa filer och ta backup. Sedan ska jag koppla in min mixer till datorn (WS) och byta OS på servern från Win2000 till RödHatt Linux.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning vad jag ska göra. Men antagligen chackar jag lite aluminium. Finns alltid något man kan göra. Även beställa en OLED display, men det kommer nog ta ett tag innan jag får den. Den är ju slut på lager.

Permalänk
Medlem

Ska försöka fixa till vattenkylningen, så att jag äntligen kan montera och sånt.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Musikälskare

låter bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag ska fortsätta på mitt Projekt Chieftec, länk hittar ni i signen.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk

Själv ska man bara göra klart sin Glowpad sen blir det lan på onsdag

Permalänk
Medlem

japp, lan på onsdag blir det

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns OLED displayer som är i nån annan färg än grön? Skulle vara skit sexigt i rött!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (sic)reaper
Någon som vet om det finns OLED displayer som är i nån annan färg än grön? Skulle vara skit sexigt i rött!

Lite skrikigt med rött kanske Men vitt (med svag ton av blå) vore nog snyggt!

Permalänk
Medlem

Lan söndag så innan dess blir det mest sova, sen ska jag göra mig en front till burken hade jag tänkt, kompilera till 2.4kärnan på routern så jag får iptables istället för gaah ipchains. Sen vete tusan, kanske fixa några nya vattenblock och testa med. Får se vad som dyker upp

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

Jupp, sista året nu man har lov och grejer. Så man får njuta ordentligt:)

Jag tjuvstartade lite idag med mina planerade lovsysslor. Rengjorde och sprayade om mitt tangentbord för andra gången, då första blev totalt misslyckat Så nu glänser det som kristall här på skrivbordet (Svart och silver).

Under lovet så ska jag rota bland mina gamla gamla leksaker efter knappar och andra elprylar. Ska även dra till dator skroten i sthlm och leta efter ett riktigt gammalt tungt skitstort tangentbord Håller nämligen på och sammlar prylar till en rätt så orginell modd

Edit: Hoppas även på ett LAN nästa vecka. Får se hur det blir.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jupp, sista året nu man har lov och grejer. Så man får njuta ordentligt:)

Jag tjuvstartade lite idag med mina planerade lovsysslor. Rengjorde och sprayade om mitt tangentbord för andra gången, då första blev totalt misslyckat Så nu glänser det som kristall här på skrivbordet (Svart och silver).

Under lovet så ska jag rota bland mina gamla gamla leksaker efter knappar och andra elprylar. Ska även dra till dator skroten i sthlm och leta efter ett riktigt gammalt tungt skitstort tangentbord Håller nämligen på och sammlar prylar till en rätt så orginell modd

Edit: Hoppas även på ett LAN nästa vecka. Får se hur det blir.

Det där med tangentbord... Fan vilken idé jag fick nu! Med lite cash så skulle man kunna ta en commodore (min kusin har en som inte 'A' knappen funkar på, mycket vital del) och bygga in ett Epia-kort i! Fan vad grym landator

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

Jag sitter på lan nu och vi har jätteproblem med strömmen.. hmm..
vi är 24pers och har 20A.
Har tejpat för micron :>
Så är mitt fina lov.. lite ot iofs

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag har lov denna veckan och projektarbete nästa vecka.. *Pääääs*

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Avstängd

LAN is dah shortening

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk

Jag sitter på lan nu och har moddat för fulla muggar igår och i förrgår......byggt om chieftec´s chassilucka med plexi, en röd strobb uppe i lådan och blåa dioder i nederdelen 100mm fläkt på sidan tillsammans med ett blått plexi fönster. Plexi på andra sidan där jag skrivigt mitt Nick i Lego "Wombat"......fancontroller med 4 vanliga chassifläktar och presis tryckt in en ny 160gigare som snart är full //happy modding!

Permalänk

tyvärr inget moddande (kanske köper nån schnygg fläkt om jag får pengar över), men jag ska iaf köpa nya högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har varit på lan och ska hem idag.
Och då ska jag nog slutföra mina moddar på mitt chieftec vilket innebär att limma plexit på toppen av chassit och färga högersidan av chassit.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

jag moddade mitt nätagg igår hade en 12dba papst i mitt förra 300watts nätagg men den lät så mycket så jag fick för mig att installera passiv kylning, vilket inte gick så bra när jag klantade till det och hade sönder agget :¦ nu får jag leva med en 250watts nätagg med en 12dba papst

sen så vart det en ny fin enermax 120mm CPU-fläkt(tänkte först köpa en papst men jag ändrade mig). så gamla CPU-fläkten (90mm zalman) kommer antingen bli HD-kylare när jag dämpat den där =)(/¤%"!& hårdisken eller eventuellt chassifläkt så jag kan kyla mitt grafikkort passivt.

funderar även på att dra en madmodde-fläktmodd :):) koppla en lysdiod till RPM-signalen så att det ser ut som att fläkten står stilla

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

Jag ska bygga nytt väntar på lådan bara resten står i signen.

*MYCKET GLAD*

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ni har en jävla lyx som får in pengar hela tiden.

Det är väl snarare så att vi universitetsstudenter får en större studieskuld hela tiden, leva på nudlar i 5 år är dessutom ingen höjdare ;).

Permalänk
Medlem

Idag så ska jag kasta in en beställning på elfa, ska ha delar till en till irmottagare + lådor att ha dem i och sedan en temperatur mätar grej.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Det är väl snarare så att vi universitetsstudenter får en större studieskuld hela tiden, leva på nudlar i 5 år är dessutom ingen höjdare ;).

Nudlar är ju gott ju

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits