Program för att ersätta Icq å Msn

Permalänk
Medlem

Program för att ersätta Icq å Msn

Tjena

Jag söker ett program som kan ersätta Icq å Msn har läst om lite olika program. Vilket ska jag köra??

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Denna kommer som vanligt att bli flammad men jaja.

Finns väll två stora om du kör windows och det är miranda & trillian. Personligen tycker jag bäst om miranda men det är väll en smaksak.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Hedersmedlem

Även jag föredrar Miranda, men sök i forumet lite så hittar du ett flertal trådar om exakt detta istället.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Själv gillar jag Miranda, klarar mig knappt utan det, ligger minimerat sen när man ska ha det så trycker man bara CTRL + Shift + A.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Eftersom jag föredrar Trillian, postar jag för att bryta trenden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Föredrar Trillian, diggar när det ser coolt ut. Men bristen på ljudkonversationer och videokonfersationer så är jag numer tvingen att köra med en skinnad variant utav MSn

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

jag kör miranda såklart, varför? det är mysigt...

edit: http://www.miranda-im.org/

Visa signatur

heyeeey!

Permalänk
Medlem

Miranda verkar helt klart intressant, är det bara att ladda ner det å lägga in sitt icq å msn nummer för att det ska funka? Har man alla funktioner som man har i vanliga icq?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Miranda verkar helt klart intressant, är det bara att ladda ner det å lägga in sitt icq å msn nummer för att det ska funka? Har man alla funktioner som man har i vanliga icq?

ICQ har för många funktioner. Miranda har lagomt... om man vill alltså...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Testpilot

Du kan ha tusen funktioner i miranda om du vill, eller nästan inga alls om du gillar det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

vilket av dessa tre tuggar mest respektive minst minne?

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Hedersmedlem

Miranda är generellt snålast och snabbast, men det beror på hur du konfigurerar det, vilka plugins du kör osv.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

om man bara vill ha d för o snacka utan nåt krångel.. inga plugins förutom nån skin. o om man installerar miranda o fixar allt kommer ens polare upp i miranda me då eller måste skriva in alla där?

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan importera kontakter och så, men allt sker inte automatiskt. Vill man bara att det ska funka hyfsat utan att behöva bry sig eller ställa in något, ska man nog stanna kvar på ICQ/MSN. With flexibility comes complexibility.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

trillian

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilka plugins kommer jag att behöva för att kunna köra Icq och Msn?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Testpilot

Till miranda? inga alls, det ingår, +aol, irc och alla möjliga protkoll. går att välja vilka man vill ha installationen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, är det någon som har något snyggt skin till miranda att tipsa om? Dom på mirandas hemsida är inte snygga alls imo.

Permalänk

Kör trillian så kan du snacka med folk som har yahoo, aol, icq, msn... Kanske även andra kommer inte ihåg...

Permalänk
Medlem

jag gillar inte miranda, jag tycker det är slött och fult. jag föredrar Gaim före det. mycket uppskattat.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
slött

På vilket sätt?

Permalänk
Medlem

Miranda IM kör jag med, får jag fråga finns det skins till det? Jag har inte kollat upp det iofs men.. ska bara se hur man kan få det att se ut

edit: har kollat igenom deras skinsarkiv nu och kommit fram till att jag ska ha det som det är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
jag gillar inte miranda, jag tycker det är slött och fult.

Fult håller jag med om, men slött my ass.

Permalänk
Hedersmedlem

centericq!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

GAIM finns även till Windows...

Har inte testat det men ska nog göra det snart.

http://gaim.sf.net

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.