Permalänk
Medlem

Kommentarer på en filmplansch

Jag och några till fick till uppgift att göra en filmplansch i skolan. Nu börjar den bli klar och jag skulle vilja ha lite förslag på förbättringar.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Tycker att kniven ser lite skum ut har ni gjort något med den eller ska den se ut så där. Annars verkar det vara en film i min smak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Knajfen har jag bytt ur helt. Den hon höll i från början var pytteliten och var helt sjukt repig. Nu när du säger det ser jag oxå att det ser lite skumt ut. Får ta en titt på det. Tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själva bladet på kniven ser ritat ut om du förstår vad jag menar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, jag ska försöka fixa till det. Lite svårt att hita tillräckligt högupplösta bilder bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Jo, jag ska försöka fixa till det. Lite svårt att hita tillräckligt högupplösta bilder bara.

Går nog att fixa i photoshop rätt lätt. I övrigt känns den helt okej, även om det kanske ska vara lite mer "otäckt" ljus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det tog en stund för mig att förstå att det var monstrets arm som stack ut genom en sönderriven tröja.

Kanske ha lite kontrast mellan tjejen och monstrets tröjor mot bakgrunden, så att de inte smälter in i varandra helt och hållet?

Permalänk
Medlem

jag tycker den är riktigt bra, men det kan bli bättre.
tycker inte om ljuset. det är lite platt och dassigt.
såhärlitemer skulle ja vilja ha det

Permalänk

Det första jag noterar är den extra tummen och fingret under hennes hand på kniven. Jag vet inte...

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE last UnicorN
Det första jag noterar är den extra tummen och fingret under hennes hand på kniven. Jag vet inte...

Tvåhandsfattning på kniven om du inte ser det.

Permalänk

aaah... tycker man borde se lite av underarmen... inte mycket, men lite.

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Permalänk
Medlem

Kniven borde blänka lite, eller ha mer variation i färgerna iaf.
Och jag tycker att texturen på monstret är skumt, pröva göra den lite transparent eller göra den mindre

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Om kvinnan på bilden inte är en oskyldig människa i filmen så borde kniven vara blodig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

En till sak är att du måste tänka på att ljuset som kommer från höger e blått. Ge kniven lite blått sken och så att monstret får blått ljus på sig.
Kommer att se mkt verkligare ut då

På monstret ska de oranga ljuset vara mindre guld (mer rött) och så ska det synnas mera. Det blåa ljuset ska vara mindre grönt.
Men det e bara kritik, som jag tycker =).

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

jag ändrade ljuset lite

Visa signatur