Permalänk

Trött på db.se

Nu är jag så j.la trött på db.se
Köpte en Duron av dom.
Stoppade i den rätt som man skulle göra
Den startar inte.
Testat den i 3 moderkort men den funkar inte, testade den i polarens dator också..stendöd

Skickar tillbaka den till db.se men dom vägrar att förså att den var kass när jag fick den, dom ville ha med kylfläns och hela kittet och det fick dom, fick tillbaka allting plus den trasiga Duron:en igen, dom vill inte ge mej en ny eller pengar tillbaka.......Vad göra ??

Bomba kanske........Visst det är inte mkt pengar för en Duron med det är principen som stör mej

Nån mer som haft problem med dom ? Vorek ul att veta

Permalänk
Medlem

nej men jag har en kompis som köpte ett Radeon 7000 tv-out och fick ett trasigt UTAN tv-out

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dajo_j
nej men jag har en kompis som köpte ett Radeon 7000 tv-out och fick ett trasigt UTAN tv-out

Tycker det är konstigt att dom inte kan står för att deras saker KANSKE kan vara sönder när dom skickar iväg dom..

Dom anser tydligen att jag kastat dit processorn för kung och fosterland och sen snålat med kylpasta och sen skickat in 3-fas spänning...

Men men...dom förlorade iallafall mej som kund...

Permalänk
Medlem

Skall returnera min NEC 1300A som har slutat fungera...får se hur det går.
Jag är dock medveten om att det kan ta 3 veckor....

Synd att du råkade ut för detta problem dock, många har problem med db, många har inga problem alls. Jag har visserligen inte vart tvungen att returnera något förän nu.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Skall returnera min NEC 1300A som har slutat fungera...får se hur det går.
Jag är dock medveten om att det kan ta 3 veckor....

Synd att du råkade ut för detta problem dock, många har problem med db, många har inga problem alls. Jag har visserligen inte vart tvungen att returnera något förän nu.

Ja det är lite tråkigt.
Tackar vet jag oc.se....Min första Xp1700 var sönder när jag fick hem den.
Returnerade den och det tog max 1,5vecka så fick jag en ny med mummsigare stepping.
Dom ville inte ha kylfläns eller så för att undersöka...de vara bara pang på...

Permalänk
Medlem

jag har också haft problem med dom, ett tips ta det sansat du tjänar mest på det !

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bigsize
jag har också haft problem med dom, ett tips ta det sansat du tjänar mest på det !

ja jo iofs......men jag har bojjkottat dom nu iaf....finns andra ställen med bättre service och kundbemötande.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnorlaX
ARN?

Ehh va ??

Permalänk
Medlem

chansar på Allmäna Reklamations Nämden .. tyckte det passa bra

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk

hmm... Jag har inte haft problem med dem tidigare men nu verkar de lite struliga. Beställde prylar för 8 papp och när jag fick dem visade det sig att en "plastflärp" (fästanordning) på en Zalman ZM-47J North bridge heatsink var trasig och att den 200cc koolance liquid jag skulle fått endast var en ynka liten påse med vätska som inte ens var i närheten av den volym som utlovades. (det brukar vara en flaska på 200cc som enl. rekommendation räcker till 2 vattenbyten)

De föreslog att jag kanske skulle späda ut vätskan med vatten... No shit?? Jag skall ju hälla den i tanken... Men det står på påsen att det är för _en_ påfyllning och på deras hemsida står det 200cc.

Jag orkade inte vänta på att få en adresslapp utan letade upp ett gammalt mobo och snodde en "flärp" från det så jag fick fast heatsinken. Nu vill de likafullt att jag skickar in den fjantiga lilla påsen... Bah... Tänk va smidigt det hade varit om de (efter jag skrev att jag löste det ena problemet själv) bara skickade mig vätskan och sa: "hupps, sorry. Sånt som händer. Behåll den lilla påsen som plåster på såren."

Jaja... är kanske lite gnällig för det rör sig ju bara om småpengar. Men det var ju inte det jag beställde...

/S

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nudel
chansar på Allmäna Reklamations Nämden .. tyckte det passa bra

Ahh ja kanske de...men just nu vill jag bara skita i de..
Ska sova lite på de...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbullen
Ehh va ??

AllmänaReklamationsNämnden.

Permalänk
Hedersmedlem

ja
anmäl till arn direkt!
Detta är faktiskt ganska typiskt DB - har flera kompisar som upplevt liknande saker.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Men ring dom och fråga varför du inte fick tillbaks den? Det är väl fasiken så mycket lättare att kontakta dom än att svära åt dom här? Eller har jag fel?

Att folk bara orkar skapa trådar här istället för att kontakta företagen direkt.

Permalänk

mafnus> Uhm... du tror inte att det redan varit kommunikation mellan Redbullen o DB?

/S

PS. Fast det är ju i fel forum... DS.

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Medlem

db har haft strul med ARN flerar ggr bara detta året... så anmäl det, det kommer att komma till eran fördel.
Eller gör som jag och många andra med mig har gjort... BOJKOTTA DB!!!

Permalänk
Medlem

Hör på den här då.

När jag monterade ihop min kompis dator, helt ny. Han hade köpt en Colorcase Air låda, med temperaturmätare och diverse skit i fronten.
När jag skulle starta så stängde den av sig efter en sekund. Efter nån timmes felsökning märkte jag att det va den inbyggda kretsen som styr diverse displayer och grejs i lådan som fuckade allt. Ringde datorbutiken och fick prata med en tekniker. Okej sa han och nästa dag hade min kompis en ny krets i brevlådan. Jag ringde typ klockan 5 på eftermiddagen.

Det kallar jag service. Har inga negativa upplevelser från datorbutiken.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi
Hör på den här då.

När jag monterade ihop min kompis dator, helt ny. Han hade köpt en Colorcase Air låda, med temperaturmätare och diverse skit i fronten.
När jag skulle starta så stängde den av sig efter en sekund. Efter nån timmes felsökning märkte jag att det va den inbyggda kretsen som styr diverse displayer och grejs i lådan som fuckade allt. Ringde datorbutiken och fick prata med en tekniker. Okej sa han och nästa dag hade min kompis en ny krets i brevlådan. Jag ringde typ klockan 5 på eftermiddagen.

Det kallar jag service. Har inga negativa upplevelser från datorbutiken.

Det gäller att trycka på rätt knappar...=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

mafnus: Håller med dig, självklart kontaktar man företaget i fråga om det är något som har hänt. Inte ett publikt forum, det är ju idiotiskt.

Sedan är det en annan sak om killen skriver här och bara berättar hur det gått, som vi kan se på hans inlägg så har han vart i konakt med db redan.

En sak till, även om ett företag har betett sig dåligt skall ni framföra er kritik sakligt och bestämt. Men man får absolut inte skrika på personen, komma med personangrepp eller liknande. Då kan man glömma direkt att få hjälp.

Det kanske finns undantag i vissa fall (Peter Liu), men you get my point...

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
mafnus: Håller med dig, självklart kontaktar man företaget i fråga om det är något som har hänt. Inte ett publikt forum, det är ju idiotiskt.

Sedan är det en annan sak om killen skriver här och bara berättar hur det gått, som vi kan se på hans inlägg så har han vart i konakt med db redan.

En sak till, även om ett företag har betett sig dåligt skall ni framföra er kritik sakligt och bestämt. Men man får absolut inte skrika på personen, komma med personangrepp eller liknande. Då kan man glömma direkt att få hjälp.

Det kanske finns undantag i vissa fall (Peter Liu), men you get my point...

precis....Peter Liu - klassikern

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Vad gjorde Peter Liu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeEye
Vad gjorde Peter Liu?

www.svartalistan.com, dataprince.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeEye
Vad gjorde Peter Liu?

Vi vänder på det, vad har han inte gjort?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

haha, finns dataprince kvar fortfarande lr? Ingen kan väl frtfrande handla från dem..

Permalänk
Avstängd

hmm jag har inte haft några probs med datorfixarna men min kompis har nu väntat 2 månader på hans moderkort som var trasigt vid leverans eller pajade vid montering och nej jag monterade inte datorn. det var klant henrik...qw3

Permalänk
Medlem

jag har bojkottat db totalt... köpte grejer av dem för nästan 6000 och moderkortet jag köpte var förstås trasigt. jag skickade tillbaka det och fick ett nytt som även det var trasigt och jag fick vänta i några veckor till (returtiden är på ca 3 veckor som de flesta vet) på ett nytt som inte ens var av samma typ (jag vet, det står på sidan att de kan byta ut produkterna)
btw någon som har köpt från shg.biz?

Permalänk
Hedersmedlem

Nej nu räcker det.
Vad kan vi göra åt saken? Precis..