Stänga av hårddisk

Permalänk
Medlem

Stänga av hårddisk

finns det nått program som man kan använda för att stänga av en hårddisk genom windows?

Visa signatur

Io, cerevisia! = Oj, öl!

Permalänk

har funderat på samma sak

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Använd strömsparfunktionerna som finns i Windows... Funkar klockrent!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björne
Använd strömsparfunktionerna som finns i Windows... Funkar klockrent!

Beror på varför man vill stänga av en hårddisk.
För mig (som också eftersöker ett sådant progam) är strömsparfunktionen värdelös.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag frågade i microsoft-delen av forumet förut, fick inget svar alls.

Jag antar att trådskaparen menar ett program där man trycker på en knapp så stängs hårddisken av, inte någon väntan på strömsparningsfunktionens "stäng av hårddiskar efter..."

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag frågade i microsoft-delen av forumet förut, fick inget svar alls.

Jag antar att trådskaparen menar ett program där man trycker på en knapp så stängs hårddisken av, inte någon väntan på strömsparningsfunktionens "stäng av hårddiskar efter..."

Mjo.
Jag har också frågat om detta på flera forum och även mailat seagate. Men ingen verkar ha ett svar.

Vilket jag tycker är väääldigt underligt då det borde gå att göra hur lätt som helst. Om det inte mot förmodan skulle vara omöjligt att stänga av en enskild disk. Men då borde man också kunna få ett svar om det.