Permalänk
Medlem

Köpa bluetooth mobil !

Vilken skall man helt enkelt köpa ???
Det är bluetooth som e kravet för det är det jag kommer
att använda mej av ingen nytta av kamera och sådant annat trams som e kul i en vecka eller två utan använder telefonen som arbeteredskap i både jobb och privat. ( enda telefon jag kommer ha )

Alltså skall kanske förtydliga mej lite, inget hinder om kamera eller annat konstigt finns finns eller så bara det att det är inget som väger tungt när jag skall köpa telefonen. Utan saker som Telefonbok, batteritider Ljudkvalitet på signaler och ljudet när man snackar. Mottagnings egenskaper osv.........

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

jag har SE T610 och är mycket nöjd. Den har kamera men det e iofs inget som jag använder. Om du bortser från att den har kamera är det ändå en skitbra mobil. Den är liten och skön att hålla i.

Permalänk
Medlem

T610 har de egenskaper som jag tittar på när jag köper mobil. Det vill säga att den funktionell och att den inte är för stor.

Visst finns det mer avancerade mobiltelefoner men enligt mig är de för stora. Så vill man ha en liten telefon med bra egenskaper är T610 ett bra val.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

t68i och siemens s55 har BT

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

Jo jag vet frågan är om någon av dem är värda att köpa, dom e i allfall ganska billiga, funderat på att ha en sådan i väntan på att det skall komma lite skyssta 3G telefoner typ Z1010

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Hedersmedlem

T610 låter sannerligen som något för dig. Om du skiter i kameran och kan leva med 256 färgers skärm kan nog T68i även vara aktuell. Z600 är ett val till T610. Lite dyrare, lite svårare att få tag i, men ack så underbar!

Dock är Z600ans batteritid inte så värst bra. T68i är nog fortfarande kungen med sina 400(?) timmar standby

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk

Jag skulle ha köpt t610 även fast den har kamera... ps. jag har en sån

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

sony ericsson telefoner: t68i, t39m, t610, z600. dom är alla bra telefoner med bra standyby tid, många funktioner, kalender som kan synkas med datorn, alla har bluetooth, mm
(även p800/900 är bra val om du har lite extra pengar)

Permalänk
Medlem

Motorola V525 http://www.mobilforum.se/?nav=phones_showinfo&phoneid=388
1895kr med vodafone kontantkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Motorola V525 http://www.mobilforum.se/?nav=phones_showinfo&phoneid=388
1895kr med vodafone kontantkort

Är den inte operatörs spärrad då ????
Plus att jag hittar ingen info på deras hemsida om blåtand funktionen.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Jopp, idag ringde jag till en vodafonebutik, och fick förklarat för mig att det var en drive dem hade där telefonen kostade 1895. Telefonerna var slutsålda och skulle återfinnas i lager i januari och så som mannen i telefonen sade så skulle den ligga på 2800kr :(.

MVH Mashi

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
sony ericsson telefoner: t68i, t39m, t610, z600. dom är alla bra telefoner med bra standyby tid, många funktioner, kalender som kan synkas med datorn, alla har bluetooth, mm
(även p800/900 är bra val om du har lite extra pengar)

Z600ans batteritid är inte så imponerande tyvärr, 200 timmar

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Fundera på en billig telefon nu ändå tror jag kollat runt lite och verka som det skall komma en hel del nya prylar under året första hälft.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Z600ans batteritid är inte så imponerande tyvärr, 200 timmar

Men det är ändå jävligt bra med tanke på att det är en "snäck telefon"...

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

z600 är en mycket bra telefon, dock något tjock. jag hade valt en z600 om jag var du.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

Jo det ligger väl lite i det men 3500 kr anser jag inte är billigt för en mobil, sedan är den väl så ny att alla barnsjukdomar inte är botade på den än.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Z600ans batteritid är inte så imponerande tyvärr, 200 timmar

visserligen kanske det låter lite..men har du bluetooth på hela tiden så räcker den ändå 1-2dagar med vanligt användande, så tycker inte det är något större problem(utan bluetooth på är det mycket längre)
z600 har inga "barnsjukdommar" vad jag vet(enda som är dåligt är att man kan ej se "screensaver klockan" utan bakgrundsbelysning på, men det spelar ingen roll för mig eftersom man ofta har mobilen stängd och kollar på klockan utanför istället)

tycker du z600 är dyr fixa en begagnad(finns även i butik men mycket dyrare) t68/t39 eller möjligen t610 om du vill ha fler färger på skärmen..dom kan du få riktigt billigt

Permalänk
Medlem

Tja lutar åt att det blir en 610 eller en t68i dom kan man få nya billigt och jag har ju tänkt att köpa en massa andra blåtand prylar osså. Plus att jag vänta på att z1010 och lite andra utms telefoner skall komma ut. Ser inte rikigt meningen med att köpa en ny icke 3g kompatibel mobil just nu efter som jag anser att det nätet kommer att komma ganska så fort när det väl finns telefoner för det och det är ju på G så.......Hade inte min siemens haverat hade jag ju inte köpt någon ny alls.

Visa signatur

Simply the best