Permalänk
Medlem

en fråga bara

jo jag ska fästa en fläns på mitt grafikkort coh för att flänsen inte ska kortsluta så har jag tejpat med el-tejp över dom små kodensatorerna (eller vad det var) är det farligt för g-kortet eller?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Det är ingen risk att det kortsluts ifall den ligger emot kondensatorer!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Nej, skulle inte tro det.

Edit: grr

Permalänk
Medlem

Men du måste se till att flänsen går fri från kondensatorerna och andra komponenter annars kommer den inte ligga an tillräckligt mot det den skall kyla och då försämras kylningen markant.

EDIT: Vilken idiotisk topic...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

jag tänkte på värmen för kodensatorerna

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Farligt å farligt.. Om man bortser från att klistret på eltejp med tiden blir ledande så är det inte farligt.

Eltejp är boven till många skumma fel. Har en gång i tiden ägnat 3 dygn med att leta efter ett jordfel där eltejp var boven. Hittade en skarv inuti ett rör 4 meter upp i taket. (Svagstöm 12V va de som gick i dom ledningarna)

Så frågar du mig så skulle jag aldrig rekomendera eltejp för skydd i elektronik

Dessutom kommer eltejpen att brinna ut med tiden (Inte öppen låga, utan den kommer att brytas ned).
Dessutom är värme inget kul i samband med eltejp. Du kommer få kvar riktigt kletigt klister, och har du något som trycker på tejpen så kommer det med tiden att vandra igenom. Vilket kommer att ge som resultat att man riskerar kortis (Om nu syftet var att isolera) Värme snabbar upp denna process.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frohike
Farligt å farligt.. Om man bortser från att klistret på eltejp med tiden blir ledande så är det inte farligt.

Eltejp är boven till många skumma fel. Har en gång i tiden ägnat 3 dygn med att leta efter ett jordfel där eltejp var boven. Hittade en skarv inuti ett rör 4 meter upp i taket. (Svagstöm 12V va de som gick i dom ledningarna)

Så frågar du mig så skulle jag aldrig rekomendera eltejp för skydd i elektronik

Dessutom kommer eltejpen att brinna ut med tiden (Inte öppen låga, utan den kommer att brytas ned).
Dessutom är värme inget kul i samband med eltejp. Du kommer få kvar riktigt kletigt klister, och har du något som trycker på tejpen så kommer det med tiden att vandra igenom. Vilket kommer att ge som resultat att man riskerar kortis (Om nu syftet var att isolera) Värme snabbar upp denna process.

villke tid kan det här ta år månader ?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
jag tänkte på värmen för kodensatorerna

dom kyls väl av flänsen isåfall...

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

det blir som ett litet täcke...........Kanske

Visa signatur

i7.