Permalänk
Medlem

Fel vid uppstart...

En liten historia värd att berätta ägde rum idag... En bekant till mig satt och såg på TV då han hörade sin blott 1 åriga son slå på tangentbordet, innan han han till datorns undsättning var även power knappen intryckt... När sonen blivit omhändertagen skulle han starta upp datorn igen varpå den där testen av hårdiskarna (och systemet?) startade, eftersom datorn hade blivit felaktigt avstängd, testet fortlöpte OK men efter detta blev det bara svart... Vi har senar testat att köra med senast fungerande inställningar men utan lycka. Start i felsäkert läge gick fint men när man startar om datorn normalt återkommer samma fel, att när sidan med val av användare i Windows XP Home (tror jag, annars är det Pro) skall komma upp är det svart.

Nu har vi inte en aning om vad man skall göra...ngn vänlig själ med erfarenheter av detta problem?

(Jag har enbart talats vid över telefon med min bekant så...yeah whatever...)

MVH Adam

Permalänk
Medlem

har samma fel ja me! Skulle starta upp min gamla data å se på film, men nene!
hela uppstarten går fint men den starta i felsäkert läge,
så ja starta om den men försöker ja starta den i normalt läge, så kommer den till precis den punkten där skrivbordet ska fram, å det kommer upp en blå skärm med en lite text jädrit fort och sen startar den om sig..

Undrar som du adam, vad kan vara fel? scandisk funkar.. ja har win 98se på min gamla.

Mvh Keckis