Permalänk
Medlem

phpBB hjälp! Har blivit hackad!

Goddagens...
Startade i mitten av Januari ett phpBB forum för dom bilintresserade i Sollefteå.
Allt har gått väl tills nu!
Så att någon hade reggat sig som Admin så jag tog bort denne.
Tydligen så var han inte borta och nu började han att leva loppan med fulla admin rättigheter!
Byta namn på forumsdelarna osv.
Vad göra?!?
Har stängt ner webservern nu.

Kom på nu att jag inte hade något lösenord till databasen, hur lägger man till ett sådant på MySQL?

Lite info:
Resolved 193.10.118.237 to mh118-237.dynamic.mh.se
Fick också detta meddelande genom en forumsbeskrivning:
"Du har nu blivit hackad av DITS... fixa sidan, annars kommer vi igen // DRINKING IS THE only SOLUTION"

Som sagt, vad ska jag göra?
Nån som känner till denna DITS? Du får en glass mot fotobevis på hans krossade knän.

Visa signatur

You are not your fucking system specs. You are not your fucking uptime stats. your script file. or your oversized desktopscreen cap. You are not your broadband connection. Your are not your fucking postcount.

Permalänk
Medlem

Har gjort precis samma tabbe en gång. Som standard är lösenordet 'null' som man säger. Gäller dock endast om man går ifrån %@127.0.0.1 Men om dom på något sett ansluter med något så kan man nog komma åt datorbasen då helt öppet. I MySQL Control Center, finns på deras sida om du inte har det. Kan du välja privilegier & lösenord osv på varje enskilld datorbas. Fixa det.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket!
DITS satan kan få försöka hacka detta nu det satans aset

EDIT:
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Slog jag på lite för många lösenord nu eller?

EDIT2: Tackar SpaceDump på zatzy för all hjälp, funkar bra nu.

Visa signatur

You are not your fucking system specs. You are not your fucking uptime stats. your script file. or your oversized desktopscreen cap. You are not your broadband connection. Your are not your fucking postcount.

Permalänk
Medlem

Du ska sätta lösenord på root @ localhost, sedan ska du skriva in detta lösenord när du ansluter till databasen.
Ifall det inte fungerar så är det någe vajse.

EDIT:
Såg inte det där sista om att det funkade bra nu.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otur
http://mainiacs.ragemtb.com/gallery1/knees.jpg

Får jag en glass nu???

*LOL*

En höjdare!!!!