Permalänk
Avstängd

Alkoholmätare

Vänner,

Ungefär vid 18:00 på lördagen började jag att dricka öl. Det har blivit ca 12 stycken 33 cl starköl och några gin och tonic fram tills nu. Det skulle således vara önskvärt att mäta min alkoholnivå i blodet, men hur gör man det bäst?

Givetvis kan man mäta alkoholnivån genom ett blodprov, men det är inte vad jag är ute efter. Jag skulle vilja ha en mätare, som mäter alkoholen i den utandningsluft man har och som är tillgänglig för allmänheten. Ungefär som de alkotest som polisen gör.

Finns det något företag som säljer ovanstående apparater för en hyfsad penning? Om så är fallet, ge mig en länk.

Denna apparat skulle vara lite som en leksak för större killar, dvs. att man skulle kunna se hur mycket alkohol man har i blodet vid diverse tillfällen.

BTW: Det skulle aldrig falla mig in att sätta mig bakom en ratt när jag har alkohol i kroppen. Det är söndag morgon nu och jag kommer tidigast att köra på måndag morgon.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Re: Alkoholmätare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN

Denna apparat skulle vara lite som en leksak för större killar, dvs. att man skulle kunna se hur mycket alkohol man har i blodet vid diverse tillfällen.

Kan vara rätt så farligt, iom att folk på fyllan gärna tror sig vara "bäst" och helt plötsligt försöker man slå varandras "rekord"... Kan sluta illa...

Permalänk
Medlem

Köp en ordentlig, dvs >1000kr, lägg inte pengarna på nån budget mätare då det inte är speciellt tillförlitliga.

Permalänk

En riktig alkomätare för utandningsluft är svindyr. Vet inte vad de kostar att köpa in, men bara års-servicen på dem ligger på 1700 kr per år. Billiga hem apparater är kanske roliga, men inte speciellt bra.

Permalänk

De billiga apparaterna är inte bra nej.
Fick det nyligen berättat för mig att det blev mer utslag på några kompisar när de var helt nyktra än efter de supit ett tag