Permalänk
Medlem

Dremel VS Kopior...

Jaha, då ska man ta och inhandla en dremel kopia nästa vecka +tillbehörssats! Och vad är det som gör att en "äkta" Dremel är bättre än en kopia så som Ferm eller power crafts likadana verktyg. Det är ju ändå tillbehören som slits ut och det är väl dom som man ska köpa av högsta kvalité?

Här är länkar till de som jag spanat in...

1. http://www.jula.se/ "sök bara på multislip i produktsöken"

2. http://www.clasohlson.se/shop/store/frameset.asp?COSID=0129A7...

Visa signatur

Hårdrock / Benny

Permalänk
Medlem

Detta ämne lär ha behandlats massa gånger sök!

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

Köp clasohlson-kopian, den får du till bättre pris och (tror jag) mer tillbehör.

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Medlem

Ok gör så här åk till rusta och köp enBruksb för 150 fungerar ass bra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smach
Ok gör så här åk till rusta och köp enBruksb för 150 fungerar ass bra

Håller med. Jag är störtnöjd med min Bruksbo.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan bara säga "You Cant Beat The REAL Thing" Så vansinnigt som jag har misshandlat min Dremel så är det ett under att den fortfarande fungerar. Ok ska man ha en maskin till mindre jobb går det bra med en billig kopia, men om man tokdremlar som jag gör är endast orginaltet gott nog
Det är faktiskt en avsevärd skillnad i kvaliten det märker man bara man håller i en Dremel orginal den osar kvalite lång väg Jag har suttit med maskinen på fullvarv i flera timmar i sträck utan problem. Men visst den kostar en hel del mer än kopiorna men som sagt riktig kvalitet kostar.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag kan bara säga "You Cant Beat The REAL Thing" Så vansinnigt som jag har misshandlat min Dremel så är det ett under att den fortfarande fungerar. Ok ska man ha en maskin till mindre jobb går det bra med en billig kopia, men om man tokdremlar som jag gör är endast orginaltet gott nog
Det är faktiskt en avsevärd skillnad i kvaliten det märker man bara man håller i en Dremel orginal den osar kvalite lång väg Jag har suttit med maskinen på fullvarv i flera timmar i sträck utan problem. Men visst den kostar en hel del mer än kopiorna men som sagt riktig kvalitet kostar.

har själv riktig dremel å visst är dom bra, men för er som bara kapar ett hål i chassit/liv å kanske lite små saker så köp en kopia på classe för där kan ni alltid byta i fall den går sönder själv har ja aldrig haft problem me å byta eller lämna tillbax grejjer hos classe fast man inte ens har kvitto. Dom e bussiga mot kunderna annars så skulle dom inte ha några..

Permalänk
Medlem

allvarligt talat köp kopian ska själv göra det

Permalänk
Medlem

Ok imorrn ska jag in och köpa Kopian på Classe! men det jag funderar på är: På insidan av min chassisida så sitter där en liten aluminium platta, mest som nån sättafast stöd till sidan.. finns det nåt tillbehöver som båda kan såga igenom Plast och aluminiumet? !!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
har själv riktig dremel å visst är dom bra, men för er som bara kapar ett hål i chassit/liv å kanske lite små saker så köp en kopia på classe för där kan ni alltid byta i fall den går sönder själv har ja aldrig haft problem me å byta eller lämna tillbax grejjer hos classe fast man inte ens har kvitto. Dom e bussiga mot kunderna annars så skulle dom inte ha några..

Ehh det var ju exakt det jag sa. Mindre jobb=Kopia Vansinnesmängder av jobb=Äkta vara

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR