Permalänk
Medlem

Molex pin remover

http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/slt-01.html?id=XRg...

Nån som vet var man kan köpa en sån här i europa? Är inte så pigg på att betala frakt på 500kr för en liten grejj.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

köp en 3.5 ljudplugg och knipsa av toppen. Då får du ett rör som är lagom stort till att trycka ut molexpinarna.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
köp en 3.5 ljudplugg och knipsa av toppen. Då får du ett rör som är lagom stort till att trycka ut molexpinarna.

Har redan provat det men lyckades pajja den istället.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa hem ett gäng sådana här för ett tag sedan och sälja men frågan är ju hur stor efterfrågan är. Ett smidigt verktyg är det iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag köper en LÄTT! Eller tolv... Nä förresten, en får duga!

Permalänk
Medlem

Ingen som kommit på samma tanke som jag och använda en liten flatskruvmejsel, har gjort det många gånger och tycker det funkar bra.

Permalänk
Medlem

JoelR, precis vad jag gör idag men det är väldigt mycket enklare och mindre pill om man använder en molex remover.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelR
Ingen som kommit på samma tanke som jag och använda en liten flatskruvmejsel, har gjort det många gånger och tycker det funkar bra.

På honorna är de inte så lätt kan gå med knappnål och sen så kan de vara två st "hullingar"
då blir de genast mkt pilligare..

Hitta en i elfa katalogen men de är ju så klart proffsgrejer så de kostar därefter..
art-nr 80-492-07 ligger på svidande 479kr,,

Kolla i en hobbex affär för dom kör såna här kontakter till lite olika grejer. tror ja själv köpte min där.

Permalänk

Re: Molex pin remover

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/slt-01.html?id=XRg...

Nån som vet var man kan köpa en sån här i europa? Är inte så pigg på att betala frakt på 500kr för en liten grejj.

Vad är det för fel på att använda en synål?? Funkar hur bra som helst och dessutom grymt billiga

Pillar du verkligen sönder MOLEXkontakter så ofta så det är värt priset på den där mojängen? Du kan få anställa mig för att göra det för halva priset om du vill...

Permalänk
Medlem

lika lätta bägge två (pilla ut hona som hane)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

jag lyckades paja en 3.5plugg också det funkar inte med nya imed att det sitter nått plastskit mellan varje lager köp eller ta en antenn från nån gammal radio sån man kan dra upp i typ 5lägen, en av dom passar perfekt till molex kontakterna=) GLHF!//Wombat

Permalänk

Ja, det finns visst verktyg för precis allt.
Oerhört onödigt i min mening att pröjsa 500 spänn för något som du kan göra med en pincett eller en spårmejsel.

Permalänk
Medlem

Spawnkilled, om jag skulle köpa från USA skulle det kosta 100:- , Elfa tar ju alltid ut överpriser om man inte handlar tonvis av samma sak.