Hej Allihopa + Live for Speed.

Permalänk
Medlem

Hej Allihopa + Live for Speed.

Hej hej,

Ny här på forumet men har suttit och läst lite här och där nu I ett tag.
Härom dagen så köpte jag licensen till Live for Speed och har suttit lite här hemma och kört (himla skoj hehe!).

Nu tänkte jag att det kanske skulle vara skoj och köra lite online kanske och nån är sugen på det? Jag är ju total newbie själv men kanske det inte spelar så stor roll, viktigast är ju att man har kul och så

Tyvärr så sitter jag bara på adsl så tror inte jag kan "hosta" en server men kanske nån kan?

Vill gärna också köra något annat bilspel, men har bara skaffat Live for Speed än sålänge..men men

Kanske något annat någon kan rekommendera som är skoj?

Jaja, om någon är sugen på att köra lite online och så kan ni ju svara här

Tack på förhand!

ps: Om någon har ett tips på någon bra ratt så kan ni gärna skriva det med (Kanske inte någon Momo Force för jag är ju långt i från något proffs!)

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

Re: Hej Allihopa + Live for Speed.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vittring
Hej hej,

Ny här på forumet men har suttit och läst lite här och där nu I ett tag.
Härom dagen så köpte jag licensen till Live for Speed och har suttit lite här hemma och kört (himla skoj hehe!).

Nu tänkte jag att det kanske skulle vara skoj och köra lite online kanske och nån är sugen på det? Jag är ju total newbie själv men kanske det inte spelar så stor roll, viktigast är ju att man har kul och så

Tyvärr så sitter jag bara på adsl så tror inte jag kan "hosta" en server men kanske nån kan?

Vill gärna också köra något annat bilspel, men har bara skaffat Live for Speed än sålänge..men men

Kanske något annat någon kan rekommendera som är skoj?

Jaja, om någon är sugen på att köra lite online och så kan ni ju svara här

Tack på förhand!

ps: Om någon har ett tips på någon bra ratt så kan ni gärna skriva det med (Kanske inte någon Momo Force för jag är ju långt i från något proffs!)

Jag förstår mig inte på hur man köper licensen.. Hade gjort det om jag varit säker på vad jag gjort.. T.ex. vad betyder "Cardholder name"? Och "Card number"? Är det siffrorna på kortet?

Permalänk
Medlem

Cardholder name är namnet (ditt namn/ den som kortet är utfärdat till) på ditt visa/am ex/ etc kort.
Står längst ner

Card Number är siffrorna på själva kortet

Typ:

Nordea VISA

xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx

02/06

Zzzzzz Zzzzzzzzzz

x= Siffror
02/06 = månad/år (hur länge det gäller)
Zz= Bokstäver (namnet)

Hehe, hoppas du förstår tog upp mitt kort och gjorde denna fantastiska skiss

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vittring
Cardholder name är namnet (ditt namn/ den som kortet är utfärdat till) på ditt visa/am ex/ etc kort.
Står längst ner

Card Number är siffrorna på själva kortet

Typ:

Nordea VISA

xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx

02/06

Zzzzzz Zzzzzzzzzz

x= Siffror
02/06 = månad/år (hur länge det gäller)
Zz= Bokstäver (namnet)

Hehe, hoppas du förstår tog upp mitt kort och gjorde denna fantastiska skiss

Hmm, men man kan tydligen inte ha mellanrum... Blev fel ändå.. hmm.

Permalänk
Medlem

Re: Hej Allihopa + Live for Speed.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vittring
Hej hej,

Ny här på forumet men har suttit och läst lite här och där nu I ett tag.
Härom dagen så köpte jag licensen till Live for Speed och har suttit lite här hemma och kört (himla skoj hehe!).

Nu tänkte jag att det kanske skulle vara skoj och köra lite online kanske och nån är sugen på det? Jag är ju total newbie själv men kanske det inte spelar så stor roll, viktigast är ju att man har kul och så

Tyvärr så sitter jag bara på adsl så tror inte jag kan "hosta" en server men kanske nån kan?

Vill gärna också köra något annat bilspel, men har bara skaffat Live for Speed än sålänge..men men

Kanske något annat någon kan rekommendera som är skoj?

Jaja, om någon är sugen på att köra lite online och så kan ni ju svara här

Tack på förhand!

ps: Om någon har ett tips på någon bra ratt så kan ni gärna skriva det med (Kanske inte någon Momo Force för jag är ju långt i från något proffs!)

Välkommen till den underbara Live For Speed-världen

Du kan utan problem hosta en server för upp till 8 spelare på adsl, inga somhelst problem, det bästa är dock om du har en dator till övers som du kan köra dedicated på:)

Permalänk

synd att man inte har nått kreditkort bara... för mitt visa electron funkar ju inte på internet

Permalänk
Medlem

Bleh trist att ditt kort inte fungerar :-/

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller, nått bra kreditkort. Vad ska man beställa? VISA eller Mastercard?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jag har inte heller, nått bra kreditkort. Vad ska man beställa? VISA eller Mastercard?

Ta det med namnet du tycker är häftigast, typ ingen skillnad mellan dem.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzardo
Ta det med namnet du tycker är häftigast, typ ingen skillnad mellan dem.

Då blir det VISA..

Permalänk

Amex platinum ska det ju vara

Permalänk
Medlem

jag köpte licens utan att använda kreditkort o_0

var bara att göra ett paypal-konto som jag fyllde via bankgiro..
kan vara bra att veta att det finns alternativ

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roughack
jag köpte licens utan att använda kreditkort o_0

var bara att göra ett paypal-konto som jag fyllde via bankgiro..
kan vara bra att veta att det finns alternativ

Oh tack du, ska prova det. Är det så bra med paypal?