Permalänk
Medlem

letar efter en gammal tråd

hej...
nu har jag sökt igenom nästan hela forumet efter en tråd som handlade om att styra lampor i rummet med datorn.

det fanns en kille som gjorde det med sin fönsterlampa och ett litet leksakståg som folk kunde styra via hans hemsida..

hoppas nån kommer ihåg den.

Permalänk
Medlem

Jag minns den.. Det var coolt. Jag har försökt söka lite men utan framgång. Antar att trådar försvinner efter ett tag. Jag har letat efter da_bear-tråden hur länge som helst. Totalt försvunnen.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Han använde nog relän via paralellporten iaf...Det funkar ju lika som att styra lysdioder fast man sätter små relän där som i sintur styr ett 230 voltsrelä. På så vis kan man styra lampor mm...Så har jag tänkt göra några gånger men jag har inte orkat..

Permalänk
Medlem

http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?87210 Om du är lat och inte vill bygga ett eget.

OffTopic: Vad var det för speciellt med Da_Bear? Har aldrig lyckats snappa upp det...

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW
http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?87210 Om du är lat och inte vill bygga ett eget.

OffTopic: Vad var det för speciellt med Da_Bear? Har aldrig lyckats snappa upp det...

Det var nån tråd som blev helt galen tillslut. Da-Bear lyckades på nåt vänster berätta att han skullle gå på bio med nån han träffat på ICQ. Alla började posta konstiga bilder där det framgick att hanskulle ut med tjejen :). Länken till tråden postades över allt. Den blev världskänd :). Själv har jag aldrig läst tråden men detta är vad jag fått höra.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Mmm dom har rensat för att hålla databasen nere. Just Da_Bear finns kvar, dock inte på swec. Nån user som hade sparat alla bilder.

Och angånde det där med att styra lampor och sånt. Det var någon som hade använt ett program som hette discolitz eller liknande iaf.

Visa signatur

Argaste