Permalänk
Medlem

Lian li ?

funderar på att köpa deras pc75, fulltower med fönster
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=314&session=75b483c...

men hörde någon nämna att Lian li har ett nytt chassi på gång... någon som vet vad det är för något... om jag borde vänta eller inte?

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med några nya chassin, men Lian Lis nya chassin har inte riktigt varigt typiska för Lian Li och det verkar som de gått ifrån det stilrena. Vet självklart inte men jag tror inte att det kommer nåt i klass med PC75.

Permalänk
Medlem

någon som har sånt chassi och kan säga om fläktarna som kommer med låter mycket? (hoppars det är samma fläktar till PC60 för det är dom som är av intrese igentlingen)

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mustic
någon som har sånt chassi och kan säga om fläktarna som kommer med låter mycket? (hoppars det är samma fläktar till PC60 för det är dom som är av intrese igentlingen)

Nu var det ett tag sen jag köpte mitt men om de inte har ändrat så är det Adda fläktar, dvs. tysta om man kör dom på låg spänning.

Det var samma i PC60 då också.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Lian li ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scorp10
funderar på att köpa deras pc75, fulltower med fönster
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=314&session=75b483c...

men hörde någon nämna att Lian li har ett nytt chassi på gång... någon som vet vad det är för något... om jag borde vänta eller inte?

Du kanske tänker på http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=25388... ?

Permalänk

jo, men lianli chassit du visade är väldigt dyrt, (enligt mig) jag skulle då hellre lägga pengarna på en YY server cube.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

mm jag gillar verkligen deras pc75b med fönster... men priset e GALET... får se vilket jag ska köpa... svårt :/

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

vill också ha ett Lian Li PC75B med fönster.. men priset.. 2.700:-... suck

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

lian li är för dyra enligt mitt tycke.

iaf 2700 för en tower.

då köper jag hellre en cube för samma pengar eller vattenkylning.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Man delar ju upp priset på flera datorköp...
Inte köper man ett Lian Li och byter ut det nästa gång man köper en ny dator. Nä, det är min andra dator jag har i mitt nuvarande Lian Li och "snart" ska den tredje in.

Kommer antagligen minst ha chassit tills jag köpt 2 datorer till, 4 totalt vill säga och 2700/4 = 675 kr.
Det är en fröjd att arbeta i ett LianLi, man ångrar sig inte.

Nåt som är onödigt är att köpa den snabbaste processorn som kostar ungefär 4 000 kr mer än den som är två snäpp långsammare när det bara skiljer runt 200 MHz som man aldrig märker av i praktiken. Eller överklockar över den snabbaste (samma med grafikkort, hårddiskar m.m.). Köp smart, köp kvalitet och gillar man Lian Li så tycker jag att man ska satsa på det. Annars kan man lägga dom på nåt annat. Fördelen med chassit är att det inte förlorar värdet lika fort som allt annat.

Server cuben är ju rätt trevlig men det är ju inte direkt samma grej som ett Lian Li, helt olika chassin.

Permalänk

jo det är mycket sant.

Jag älskar min sonata och det blir min andra dator som skall in i den nu och jag ser fram emot att få sätta ihopp den.

Skall åka till affären och hämta mina nya komponenter på måndag och hoppas på att dem har fått hem dem tills dess, sitter nämligen på min fars bärbara som jag inte riktigt trivs med.

Det blir
asus p4c800 eller p4p800-e-deluxe (har beställt hem en p4c800 och de har p800-e-deluxe inne)

frågan är vilket utav dem som är mest prisvärt då jag betalar 1500 för c800 och 1300 för p800-e-deluxe.

Sedan så funderar jag på att ta hem en YY server cube och stoppa in den i eftersom det inte vore fel att ha ett stort chassie att rulla runt med hemma skulle kunna modda in en tft i andra sektorn

Sedan så funderade jag på det här moderkortet.

Det står 2 x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft lWindows XPl only)

då börjar jag undra:
är det S-ata som inte funkar eller är det raidet som inte funkar i windows 2000? Då jag inte har eller vill köpa xp, trivs med 2000.

Sedan så undrar jag:
är prescotten eller northwooden att föredra till c800 kortet då den stödjer båda delar.
Jag tänker nämligen köpa en 3 ghzare av northwood eller prescott model, men kan inte beställa vilket då jag hela tiden hör olika saker om det

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

jo men snart kommer kanske BTX också eller vad det heter

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

Vad jag har hört så ska nortwood vara bättre än prscotten. Samtidigt som northwooden skapar mindre värme än prescotten.

Jag har p800-e-delux och jag är mycket näjd med mitt moderkort.... Men jag vet inte vad som är bäst c800 eller p800 deluxe... Men jag skulle nog ha tagit p800 deluxe..... Mest för att det är mera "lulul" på det kortet takvare deluxe...... Som t.ex. fler idekontakter mmm.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
jo men snart kommer kanske BTX också eller vad det heter

Jo, det blir en degradering
Men det går nog att modda dit det om man vill.

Sen så kommer ju AMD ta avstånd från BTX så förhoppningsvis så ger AMD mer för pengarna så att man slipper BTX.

Permalänk
Medlem

Jag tror iofs att AMD förr eller senare blir tvungna att följa standarden Intel sätter, men dom kommer säkert att kunna hålla kvar vid ATX ett tag.

Angående Prescott och Northwood så kika på lite benchmarks och fundera på vad du kommer att göra med datorn. Rent prestandamässigt så skiljer det inte speciellt mycket, utom möjligen i Comanche 3. Värmeutvecklingen och strömförbrukningen är däremot mycket högre med Prescott.