Permalänk
Medlem

Lackeringsverktyg.

Hej, jag söker ett hyffsat billigt lackeringsverktyg.. Runt ca 1500 - 5000 kr, om det nu går att få tag i för såpass lite pengar.

Jag tänkte försöka lacka om min moppe.

Så vart kan man hitta ett sådannt?

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Har du eller kan låna en kompressor så köper du en färgspruta
för runt 300:-.
Annars kan du köpa en elektrisk färgspruta för runt 500:-.
Inte lika bra, men det duger till mindre ytor.

Permalänk
Medlem

jag har en kompressor.

Vart kan man få tag i en sådan?

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem
Permalänk

du behöver inte speciellt stor kompressor ifall du tänker lacka smådelar.. däremot skall du lacka stora saker som moppe chassie etc så rekommenderas en kompressor med större tank iofs 50liter+ ifall du ska köra stort, gärna med tryckutjämnare (som tar bort toppar och dalar i trycket vid exempelvis "fyllning" av luftrtycket i kompressorn vilket kan ge ojämt yta.

det sista kan vara en anning överkurs ifall du bara skall lacka kåpor etc.

däremot så skulle jag lägga pengar på en bra airbrush, och en sådan får du för 1000 kr ungefär som räcker för det mesta.

men kompressor är dyrt däremot.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Ska du bara lacka moppen så är det väl billigast och bäst att lämna den till en lackerare. Det brukar gå på 2-3 tusen kronor för en hellack med "vanlig" färg. Gäller skotrar..

Permalänk

CatscaN^Tim: Var kan man köpa airbrushes? Har chlas olsson d tro?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadspig
Ska du bara lacka moppen så är det väl billigast och bäst att lämna den till en lackerare. Det brukar gå på 2-3 tusen kronor för en hellack med "vanlig" färg. Gäller skotrar..

Jo, jag skulle men jag skulle vilja testa lackera den själv..

Sedan ifall det blir bra eller inte spelar ingen roll.. Är jag icke nöjd så får lackeraren ta hand om den, eller praoplatsens lackerare..

(vi kom överäns om en grej, han lackar min moppe mot ingenting )

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så säljer Hobbex också airbrush-saker.
Tror att de även sålde kompressor till dem

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|