Permalänk
Medlem

datorn till tv=paj

har haft datorn kopplat till tv ett bra tag nu har funkat prefekt, men igår då jag skulle se på tv så slocknade den efter ett tags tittande, sen började den piiiiiiiipa. skummt tänkte jag drog ut alla kablar och stänga av tven för att sätta igång den ige, men den piper igen den visar ingen bild svart på tven.

Vad kan ha hänt? piipet påminner om en ett överfallslarm

Permalänk
Medlem

Kan ha gått en säkring i den eller så. Men du har kanske garanti kvar?

Permalänk
Medlem

Där har vi probem två, tven är strax över 2.5 år gammal, så garantin har gått ut även om jag nu skulle hitta den har inte kvar den tror jag =(.

kan tillägga att tv out sladden var kopplad från datorn till tven men datorn var inte på, ska man inte ha den ikopplad då man inte använder eller?

Permalänk

Kan vara en transistor som rykt det kan förklara det pipande ljudet.
Tyvärr brukar det kosta lika mkt att laga en tv som att köpa en ny om man inte är händig med felsökning och sånt där själv.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
Kan vara en transistor som rykt det kan förklara det pipande ljudet.
Tyvärr brukar det kosta lika mkt att laga en tv som att köpa en ny om man inte är händig med felsökning och sånt där själv.

-s-

TV:n kostade drygt 15000:- +ca3000:- för video och bänk
tror du verkligen det kostar så mycket att laga den?

hur kan jag se om en transistor har rykt?, öppnade den igår utan att stoppa i sladden såg inga konstigheter där bara en massa kretskort å lite damm

Permalänk

Nä kanske inte 15 000 då.
Hm, ja, själv är jag inte elektriskt bevandrad så där kan jag inte hjälpa till.
Det var mest tv-pipandet jag härleder till.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk

Skriv vad du har för tv (märke och modell) och vänta på Baalzamon.

Permalänk
Medlem

tippar på Philips

Permalänk
Medlem

Bara att lämna in TV till en verkstad.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
Skriv vad du har för tv (märke och modell) och vänta på Baalzamon.

Sony Trinitron KV 28FX20E står det på baksidan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPiGg
tippar på Philips

Fel, Sony Trinitron

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Bara att lämna in TV till en verkstad.

Jo, ska göra det har varit en massa helger du så alla ställen har vart stängda

EDIT: vem/vad är Baalzamoon?