Permalänk
Medlem

Skärmen startar inte

Ett mycket drygt och märkligt problem har upptsått på min dator. När jag startar den så tänds inte skärmen, den lampan som indikerar signal växlar som vanligt från orange till grön men ingen bild infinner sig. Enda sättet att få bild är att stänga av skärmen, dra ut kontakten från grafikkortet och sen sätta tillbaka den o sen slå på skärmen. Då hoppar bilden fram så snällt men inte om man inte utför ovanstående procedur. Nån som har nått förslag på lösningar? Drygt att behöva krypa ner under bordet o rycka kabel så fort man ska starta datorn.

Jag har ett EpoX 8RDAE moderkort och ett Higtech radeon 9600Pro.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

Re: Skärmen startar inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Ett mycket drygt och märkligt problem har upptsått på min dator. När jag startar den så tänds inte skärmen, den lampan som indikerar signal växlar som vanligt från orange till grön men ingen bild infinner sig. Enda sättet att få bild är att stänga av skärmen, dra ut kontakten från grafikkortet och sen sätta tillbaka den o sen slå på skärmen. Då hoppar bilden fram så snällt men inte om man inte utför ovanstående procedur. Nån som har nått förslag på lösningar? Drygt att behöva krypa ner under bordet o rycka kabel så fort man ska starta datorn.

Jag har ett EpoX 8RDAE moderkort och ett Higtech radeon 9600Pro.

Något liknade fel har oxå hänt mig. Men en å annan gång startade skärmen som den skulle..
Gjorde osse samam saker som du får att få igng skärmen, Ja provade allt som gick att prova.
Men efter några veckors pilleri med det så funkade det igen. Ominstallerade oprativsystem. Sen funkade det iaf. Men om det är samma fel hos dig vet ju inte ja.

Ha d

Permalänk
Medlem

Sid, så som det låter så verkar ju skärmen ha problemet, eftersom proceduren du nämner har bara med skärmen att göra. utgångarna vid grafikkortet skickar ju bara signaler. Dem tar aldrig emot dem.
Testa i alla fall en annan skärm en den du har (vilken det nu är)

Permalänk
Medlem

Får hoppas att inte skärmen ger sig då. Har inte råd att köpa en ny i dags läget.

Cyberjimpan, precis så är de för mig också. Nån gång ibland så startar den som vanligt men till 95% så strular den.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁