Permalänk
Medlem

Vilket chassi???

Okej, det var väl jag med barebonen här igen.

Har smurfat runt lite, och hittade värsta chassit!!! Snacka om fläskbulle. Namnet var Lian Li Pc60, och det var bannemej kärlek vid första ögonkastet.

Nå, vad tycker ni???

Fördelar/nackdelar???

Permalänk
Avstängd

Nån bild??? Orkar inte leta själv...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

det var det du visade ifrån gtek? jo lian är ju kända för att vara stilrena. men lite dyra är de ju. men man får vad man betala för. de e grym kvalitet. men det är ju du som avgör i slutändan

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

Bilden på hela härligheten!

Permalänk

bah vad ful

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

ehh? den e ju stil ren som f*n

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk

jo men massa hål i fronten d e ju stilrent,
ser ut som ett chassi från 90-talet. Alla har olika smak

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Okej va, det chassit sitter som en klackspark i skrevet.

Vilka linjer, vilka o-kurvor!!!

Snacka om fläskbulle att klämma in ett 10cm neonrör precis vid insugshålen i fram nån kille-som-inte-är-mogen-att-komma-in-i-2000-talet påstod vara fula och 80-tal.

Skäms.

Permalänk
Medlem

ful å det pinsamma me det chassit är att det ser ut som ett vanligt 400kr budgetchassi

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Lian-Li är rejält fula, men smaken är som baken. Det är för rika människor som vill få det att passa in bland BangOlufsen-prylar för 2 milj. kronor i resten av rummet. Nej, det hör inte hemma i ett modifieringforum. Har aldrig sett någon revolutionerande modd på ett sådant chassi...

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk

Apanson: Lian li håller, är tysta och snygga utan modd iof Sen är dom ju faktiskt ganska svindyra också...

Permalänk
Medlem

nej de ser billiga ut (utifrån)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Ni är ju för fan värre än ett par fjortisar som diskuterar varandras kläder!!!

Schämms!!

Permalänk
Medlem

snygg

Ja.. det chassit e jävligt snyggt.. fast det nya v-1000 va bra mö snyggare.. synd att dom ska va så jävla dyra.. men men... smakar det så kostar det eller vad e det man säger..

har funderat på detta chassit för det ser så exklusivt ut.. hehe.. men .. pengarna räckte inte till det då.. belv fest istället.. *snyft*

lådan verkar ju bra på alla sätt tycker jag..

Permalänk
Medlem

men vafan utifrån så kan jag ta fram en hel del billiga chassin som ser så där magiskt cleana å dyra ut men kostar 300-400 kr...

be mig inte om url å sånt nu, har sett dem hos våra grosister

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Lian-Li e ju heta. Utseende kan man själv avgöra, men interna designen e ju bra också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Ni är ju för fan värre än ett par fjortisar som diskuterar varandras kläder!!!

Schämms!!

skillnaden är väl att de sk "fjortisarna" bara är ute efter utseende, vi vill gärna ha lite funktionaliteter.

sen stavas det "skäms"

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Vissa gillar stilrena burkar med raka linjer, andra gillar lilatonade fönster och blinkande lampor i 5 olika färger. Smaken är som baken...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag älskar stilrena lådor och Lian-Li är nog de snyggaste man kan ha! Synd bara att de är så dyra...

Har för mig att PC60 väger runt 4-5kg, och det är fasen inte mycket! Så Lian-Li är verkligen fina lådor när det gäller funktionallitet... Eftersom de är av aluminium är de svalare också...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

"Eftersom de är av aluminium är de svalare också..."

eee? förklara för mig hur ett alu chassi ska va kallare?

och kom int emed att alu leder värme bättre för vi snackar om 2mm godstjocklek

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med Lian-Li är väl som sagt priset.. men så får man ju riktig kvalité och funktionalitet också...

Fördelarna är ju just att allting finns där man behöver det, huvudsakligen tumskruvar ( dvs inga vanliga skruvar osv ).
På den där modellen har jag även för mig att moderkortsplåten är löstagbar/utdragbar, dvs väldigt lätt att leka med det om man känner för det....

Och sen det där med att det är så tråkigt att modda det där chassit, det beror väl helt på vad man gör det till?
Är väl lättare att modda ett rakt och stilrent chassi än ett halvt om halvt färdigmoddad låda...

Samt att det finns mängder med "moddnings tillbehör" till Lian-Li lådorna, för dom som inte orkar "göra sina egna"...

Nee.. nu ska jag sluta pladdra.. smaken är som baken ändå..

Permalänk
Medlem

lian li äger, alu är lugnt det coolaste

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Har för mig att PC60 väger runt 4-5kg, och det är fasen inte mycket! Så Lian-Li är värkligen fina lådor när det gäller funktionallitet... Eftersom de är av aluminium är de svalare också...

Jo, detta har du rätt i Men Lian-Li faller inte mig i smaken, nej! Trä åt folket..

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
nej de ser billiga ut (utifrån)

Golliwog, du har inte sett ett Lian Li förutom på bilder va?

men, men om du har sett ett så kan man väll bara säga att smaken e som baken.

Visa signatur

system 1: ABIT NF7-S, AMD XP2500+@3200+, 1024MB pc3200, Ati Radeon 9800pro, 2x250GB 2x36GB Raptor raid0, Cooler Master Wavemaster

Server: DFI NT70SC Modekort, Intel P4 2Ghz, 2048Mb Rambuss, GeForceFX 5900 ultra 256mb, 10x250GB, 1x80GB WD,

Permalänk
Medlem

som ja skrev "utifrån"

sen är de väll fina men då jag inte bryr mig ett skit om att kunna dra ut moderkortet via att dra ut plåten och att jag mer bryr mig om hdd lösnigar så har ja det chassit jag har

kan då för att klargöra lite, bygger datorer varje dag och får då å då bygga lite olika chassin förutom vi har som standard i butik

ett av de mest lättmeckade chassin ja byggt med är compucase CI-6A21, den ser kanske inte dirtket snygg ut då den påminer lite jobbigt om HP-chassin men oj så bra den är inuti
en som är snyggare men har samma still inuti är ANTEC SLK3700 BQE-EC + den har sonatans hdd rack

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Mmmmmm fick mitt lian li pc61 igår (samma chassi fast svart).... det var en stor skillnad mot mitt förra chassi.. och den utdragbara moderkorts plåten var bra....
Om du vill ha det så köp det.... Det är ett mycket trevligt chassi.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Här är väl en underbar människa!!! *tår i ögat*

Älskar sitt Lian Li...

Jag tycker det hela är lite som att hitta gud. Det kommer jag göra i morrn när mitt chassi kommer!!!

PS: Jag köpte den med fönster, dvs Pc65.

Permalänk

Har haft ett Lian-Li tidigare och ska i dagarna
köpa mig ett nytt. Tror knappast du blir besviken

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Nu har det kliat i mina moddnings fingrar så för att göra chassit totalt stilrent så har jag stelthat cd enheterna och det blev en väldigt lyckad modd och jag är mycket nöjd med den... Kan kanske fixa bilder senare ikväll....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har haft mitt Lian Li PC65b (svart med fönster) sedan början av förra året. Kanonnöjd med chassit. Fortfarande plats kvar i det trots 6 hårddiskar, brännare, fläktcontroller och annat och då är det ändå ett miditower vi snackar om.

Sen får det stilrena utseendet vem som helst att bli blöt i brallan

Köpt ett lian li du med